نگاهی به یک مشکل اساسی در کمک‌رسانی: آسیب به محیط زیست و سلامت و فرهنگ جامعه محلی مناطق سیل‌زده

روایت مسئول ستاد جمعیت امام علی(ع) از مراحل شناسایی و توزیع کمک‌های مردمی در منطقه جلگه، شهرستان دلگان، استان سیستان و بلوچستان

با توجه به شناسایی تمام روستاهای این منطقه از سمت ایرانشهر تا مرز جنوب کرمان و اولویت‌بندی روستاها از نظر میزان آسیب‌های سیل، با هماهنگی بخشداری‌ و سازمان‌های دولتی مبنی بر برنامه‌ریزی درست و عدم موازی‌کاری در خدمت‌رسانی، در مرحله نخست، توزیع وسایل گرمایشی و البسه گرم با توجه به برودت شدید هوا آغاز گردید.

در روزهای آتی مرحله پخش مواد غذایی و بهداشتی ارسالی نیز انجام خواهد گرفت و این کمک‌رسانی تا زمان برون‌رفتِ این روستاها از بحران ادامه خواهد یافت.

چالش مهم پیش‌رو در مناطق سیل‌زده، نبود آب به دلیل تخریب منابع آبی‌ است که مردم روستاها را با بحران شیوع بیماری‌هایی چون اسهال مواجه کرده‌است.

ارسال بی‌رویه آب‌ معدنی با توجه به عدم برآورده‌سازی تمام نیاز آشامیدنی مردم و همچنین انباشت زباله، مشکلات بسیاری را از نظر زیست محیطی و سلامتی در پی خواهد داشت.

پیشنهاد جمعیت امام علی(ع) در جهت کمک‌رسانی با توجه به تجارب امداد رسانی در حوادث گذشته، نصب منابع آب جهت تامین نیاز آب آشامیدنی مردم آسیب‌دیده از سیل می‌باشد.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *