حمايت كودكان از استرس در مقابل ويروس كرونا ١٩

۱. کودکان به استرس با روش‌های مختلفی پاسخ می‌دهند، مثل: اضطراب، عصبانیت، بیقراری، شب اداری

از کودکانتان حمایت کنید و به آن‌ها علاقه و توجه بیش‌تری نشان دهید.

۲. کودکان در مواقع دشوار، به عشق و توجه بیش‌تری از سوی بزرگسالان نیاز دارند. برایشان وقت بیش‌تری بگذارید. به آن‌ها گوش دهید و با مهربانی صحبت کرده و به آن‌ها اطمینان خاطر دهید.

اگر امکان پذیر است، فرصتی را فراهم کنید تا کودک بازی کند و تفریح داشته باشد.

۳. از جدا کردن کودکان پرهیز کنید و حتی‌ الامکان نزدیک خانواده و والدینشان باشند.

اگر از خانواده جدا شدند (مثلا به علت بستری در بیمارستان) در تماس مداوم با آن‌ها مثلا از طریق تلفن باشید و اطمینان خاطر دهید.

۴. تا جایی که امکان دارد برنامه‌های قبلی را ادامه دهید یا به کودک کمک کنید تا برای بازی‌های ایمن و درس و تفریح برنامه ریزی جدیدی انجام دهد.

۵. اطلاعات واضح و درست را به کودکانتان توضیح دهید و با توجه به سنشان، با کلماتی که برایشان قابل درک است‌، روش‌های کاهش خطر ابتلا به بیماری را توضیح دهید.

وقتی درباره اینکه چه اتفاقی ممکن است بیفتد ، صحبت می کنید، به کودکانتان اطمینان خاطر دهید. به عنوان مثال توضیح دهید که وقتی یکی از اعضای خانواده یا کودک احساس ناخوشی داشته باشد، ممکن است نیاز باشد به بیمارستان برود تا پزشکان کمک کنند حالش خوب شود.

منبع: WHO

مترجم: سركار خانم دكتر رقيه پورعلی

چگونه از کودکان برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

چه موقع از ماسک استفاده کنیم ؟

-اگر سالم هستید و از یک فرد مشکوک به عفونت کرونا ویروس مراقبت میکنید از ماسک استفاده کنید
-اگر سرفه یا عطسه میکنید نیز از ماسک استفاده کنید.

استفاده از ماسک فقط هنگامی موثر است که با تمیز کردن زود به زود دست به صورت مالش دست با مواد الکلی و یا آب و صابون همراه باشد.

اگر شما از ماسک استفاده میکنید باید بدانید که چگونه از آن استفاده کرده و به درستی آن را دور بیندازید.

چه موقع از ماسک استفاده کنیم


دستورالعمل عمومی و جامع پیشگیری از ابتلا به ویروس کوئید ۱۹( ویروس کرونای جدید)

 

کرونا و عدالت اجتماعی؛ یک جدال نابرابر!

پس از چند هفته اخبار ضدونقیض غیررسمی و شایعات متعدد در فضای مجازی، نهایتا شیوع کرونا در کشور توسط مقامات تایید شد.
هرچند کووید-۱۹ خطرناک است اما بی‌اعتمادی اجتماعی ناشی از مواردی همچون فقر، نبود عدالت اجتماعی، تبعیض، سهل‌انگاری مدیران و برنامه‌ریزان، می‌تواند نتایج فاجعه‌بار‌تری از شیوع یک بیماری اپیدمیک در پی داشته باشد.

هیچ‌گاه نباید فراموش کرد نابرابری درآمدی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر سلامت افراد است.

افراد جامعه، رفاه خود را با متوسط سطح رفاه جامعه می‌سنجند و زمانی که در مقایسه با سایر افراد میزان دسترسی کم‌تری به منابع داشته باشند، احساس محرومیت می‌کنند. این مساله آنها را در معرض استرس، تنش‌های روانی و رفتارهای پرخطر قرار می‌دهد که چه بسا این عوامل زمینه‌ساز شیوع و گسترش بیماری شود.

از این‌رو با توجه به شرایط اقتصادی-اجتماعی حاکم بر جامعه می‌توان به گروه‌های آسیب‌پذیر زیادی از جمله حدود ۴۰۹ هزار کودک کار به عنوان گروهی آسیب‌پذیر اشاره کرد که در این روزهای آلوده و پرخطر در خیابان‌ها مشغول کار هستند.
علاوه بر اهمیت سلامت این قشر محروم، در صورت ابتلا به این بیماری، خانواده و اطرافیان آنها نیز در خطر مضاعفی قرار خواهند گرفت. دیگر قربانیان خاموش، خانواده‌های حاشیه‌نشین و کم‌درآمد را می‌توان نام برد.

کرونا اقشار به حاشیه رفته و فقیر جامعه را بیشتر تهدید می‌کند؛ چرا که به واسطه‌ی تراکم بالای جمعیت در این مناطق و جریان داشتن سطح بالاتری از تعاملات اجتماعی، این افراد بهره‌گیری بیشتری از سرویس‌های عمومی و مراکز دولتی و بهداشتی دارند و همواره نیازهای معیشتی برای آنها حیاتی‌تر از توجه به خطرات بیماری‌های اپیدمیک است.

از دیگر عوامل، می‌توان تعلل در مراجعه به پزشک به دلیل عدم وجود حمایت‌های پوششی کامل و هزینه‌های گزاف درمان، نبود امکان دوری از کار و ماندن در خانه به دلیل هراس از دست دادن شغل، عدم دسترسی کامل به اطلاعات صحیح و قابل اتکا به دلیل عدم آگاهی‌بخشی مناسب و همگانی و همچنین سیستم ایمنی ضعیف‌تر به دلیل نوع تغذیه و سبک زندگی پراسترس را نام برد.

اینها همه سبب می‌شود در درازمدت چرخه‌ی بیماری اثر منفی بیشتری را بر طبقه‌ی ضعیف وارد نماید و به موازات آن، هرگونه توقف یا وقفه در چرخه‌ی اقتصادی در پی شیوع اپیدمیک، اولین اثر خود را بر این قشر خواهد گذاشت.

خانه ایرانی (محله) زینبیه اصفهان جمعیت امام علی(ع)

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *