به مناسبت ۷ آوریل؛ روز جهانی بهداشت

هفتم آوریل، روز جهانی بهداشت (یا سلامتی) و همچنین سال‌روز تاسیس سازمان جهانی بهداشت است. شعار امسال سازمان بهداشت جهانی برای این روز: «سلامت برای همه: پوشش همگانی سلامت برای همه، در هر مکان».
در جهان امروز علی‌رغم همه‌ی پیشرفت‌ها متاسفانه هنوز هم تعداد زیادی از مردم از دستیابی به خدمات بهداشتی-درمانی محروم هستند و شعار امسال سازمان جهانی بهداشت در همین راستا انتخاب شده است.

پوشش همگانی سلامت به این معناست که همه‌ی افراد و جوامع، خدمات بهداشتی لازم را بدون تحمل رنج مالی دریافت کنند. در کشور ما نیز بسیاری از خانواده‌ها برای تامین هزینه‌های درمان یا مجبور به حذف دیگر مایحتاج ضروری خود می‌شوند و یا از ادامه‌ی دریافت درمان و بهداشت منصرف می‌گردند که این مساله در مناطق حاشیه یا سکونتگاه‌های فقیرنشین بسیار زیاد بوده و به‌خصوص در مورد کودکان، بسیار آسیب‌زننده است. همچنین بسیاری از ساکنین این مناطق به دلالیل مختلف، فاقد اوراق هویتی هستند و لذا از هیچ‌گونه بیمه و خدمات درمانی برخوردار نیستند.

با توجه به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی، می‌طلبد که مسئولین امر، برنامه‌های جامع‌تری را برای برخورداری همگانی از خدمات بهداشتی درمانی، پایه‌ریزی نمایند. در سال گذشته شاهد بودیم که محدودکردن بیمه‌ی سلامت همگانی به مراکز دولتی، مشکلاتی را برای بسیاری از بیماران به‌وجود آورد و در مواردی آنها را از ادامه‌ی درمان منصرف نمود.

ویزیت رایگان مادران و نوزادان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه توسط تیم مادرانه جمعیت امام علی پیش از عید نوروز

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *