خانه ایرانی سرآسیاب

.

منطقه سرآسیاب واقع در شهرستان ملارد در استان تهران یکی از دور ترین مناطق نسبت به مرکز استان بوده است. محرومیت این منطقه که یکی از دلایل آن موقعیت جغرافیایی می باشد، منطقه سرآسیاب را به یکی از مهاجرپذیر ترین مناطق حاشیه ای تبدیل کرده است.

این دلایل و نیز مجاورت محله سرآسیاب با کارگاه های صنعتی متعدد، بستر ناامنی را برای مشکلات اجتماعی از جمله کار کودکان ایجاد کرده است که ضمن بازداشتن آن‌ها از تحصیل و کودکی، آنها را با خطرات جسمی و روانی بسیاری مواجه کرده است. همچنین بافت محله سرآسیاب به دلیل کمبود امکانات، شرایط را برای گسترش بیماری های شایع اجتماعی همچون اعتیاد، کودک آزاری، ازدواج کودک و … فراهم آورده است.

جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) در سال 1393 اقدام به تاسیس خانه ایرانی در این منطقه نمود تا بتواند به یاری تحصیل، رشد و ترقی کودکان درگیر چرخه کار و مادران آسیب‌دیده بپردازد.

خانه ایرانی سرآسیاب فعالیت خود را با 115 کودک تحت حمایت آغاز کرد و در سال 97 این تعداد به بیش از 150 کودک رسیده است. حمایت های خانه از این خانواده بزرگ، با یاری و همدلی 60 عضو داوطلب و در غالب تیم‌های آموزش، مادرانه، درمان و پزشکی، مددکاری، ورزش و … صورت می گیرد.

شما نیز میتواند با حضور داوطلبانه عضوی از این خانواده کوچک و پرمهر باشید.


کمک همراهان همیشگی جمعیت امام علی، امسال نیز کودکان خانه ایرانی سرآسیاب، با لبخند راهی مدرسه شدند. اهدای ۱۷۰کیف و بسته لوازم‌التحریر و پرداخت هزینه ثبت نام و رفت و آمد کودکان تحت پوشش به مدرسه.

کودکان خانه ایرانی سرآسیاب

کودکان خانه ایرانی سرآسیاب

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *