خیمه‌گاه مهر

طرح خرید خانه برای زنان سرپرست خانوار ساکن محلات حاشیه

خیمه گاه مهر طرح خرید خانه برای زنان سرپرست خانوار ساکن محلات حاشیه

جمعیت امام علی(ع) همزمان با ایام ماه محرم، طرح خیمه‌گاه مهر را برگزار می‌کند. در این طرح به نیت هر شب از دهه اول ماه محرم، ۱۰ خانه برای ۱۰ زن سرپرست خانوار ساکن محلات حاشیه، با همراهی خیرین عزیز خریداری می‌شود. گزارش دیدار نیوز از طرح “خیمه‌گاه مهر” را از این لینک بخوانید.

شما هم می‌توانید در ایام محرم هزینه نذورات و هیئت خود را به این امر نیک اختصاص دهید.

?شماره کارت به نام جمعیت امام علی
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸

لینک پرداخت:
https://donation.sosapoverty.org/projects/kheimegahmehr99


گزارش مالی

 

گزارش اول

تاکنون مبلغ ۱۳۵,۳۰۵,۱۹۲ میلیون تومان تامین شده است و هم‌چنان به همت شما مردم نیاز است تا تمام خانه‌ها را بنا کنیم.

 

گزارش دوم

گزارش مالی طرح خیمه گاه مهر

تا به امروز مبلغ ۲۸۲/۳۹۰/۱۹۲ میلیون تومان معادل ۲۰ درصد از کل مبلغ تامین شده است و ۸۰ درصد دیگر باقی است.

 

گزارش سوم

طرح خیمه گاه مهر گزارش مالیjpg

تاکنون مبلغ ۳۲۲,۰۳۰,۱۹۲ میلیون تومان معادل ۲۳ درصد از برآورد کلی تامین شده است.

 

گزارش چهارم

گزارش مالی طرح خیمه گاه مهر

تاکنون مبلغ ۳۷۱,۸۷۷,۴۹۲ میلیون تومان برای خرید خانه ۱۰ مادر سرپرست خانواده تامین شده است.

 

گزارش پنجم

گزارش مالی طرح خیمه گاه مهر

تاکنون به همت بلند شما مردم مهربان، مبلغ ۴۴۳,۸۴۹,۵۷۸ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

 


فیلمی کوتاه از وضعیت خانه‌ی رو به تخریب یک خانواده  که در طرح خیمه گاه مهر مورد حمایت قرار خواهند گرفت:

 


خیمه اول

طرح خیمه گاه مهر خیمه اول

خیمه‌گاهی از جنس مهر بر پا کنیم برای مادری با دختری بیمار و همسری که کولبری جانش را گرفت. اکنون بی سرپناهی او را سخت آزرده است و توان ساخت مامنی آرام و گرم را برای خود و فرزندش ندارد.

 

خیمه دوم

طرح خیمه گاه مهر خیمه دوم

مادر و دختری ساکن کرمانشاه. محل زندگی‌شان روی کاهدانی قدیمی است که سقف چوبی آن به شدت خمیده و فرسوده شده‌ و با تیرکی فلزی نگه‌داشته شده است. ضمنا دیوارهای زیر محل سکونت‌شان نیز به شدت ترک برداشته‌اند. تا امسال با هزاران ترس و اضطراب در این خانه زندگی کرده‌اند ولی زندگی در این خانه و با این شرایط پر استرس، دردآور و دشوار شده‌‌است.

 

خیمه سوم

طرح خیمه گاه مهر خیمه سوم

مادری ساکن همدان که سه فرزند دارد؛ ۱۶ ساله، ۸ ساله و ۵ ساله. شوهرش که اعتیاد دارد، سال‌هاست آن‌ها را ترک کرده. تنها منبع درآمدشان مستمری یارانه و بهزیستی با درآمد حاصل از فروش لیف‌های بافتنی است. پسرش حدود ۵ سال پیش دچار سوختگی مجاری تنفسی بخاطر ورود اسید به بدنش می‌شود. بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته و متاسفانه به گفته پزشکان این مشکل تا همیشه با او خواهد بود و دائما نیاز به معالجه دارد.

اکنون در یک سوییت دانشجویی ساکن هستند که هزینه‌اش را پدربزرگ پیر این مادر پرداخت می‌کند. نیاز به خانه‌ای است تا مکانی پایدار برای برای اوضاع وخیم این مادر و کودک باشد.

 

خیمه چهارم

طرح خیمه گاه مهر خیمه چهارم

مادری ساکن کرمانشاه که در زمین‌های کشاورزی به عنوان کارگری فصلی کار می‌کند. او بیمار است و نیاز به معالجه نیز دارد. همسرش اعتیاد دارد و خانواده را ترک کرده، اما برای گرفتن مبلغ یارانه‌اش گاهی سر می‌زند.

کارگری مادر کفاف غذا، اجاره و درمان را نمی‌دهد، برای همین پسر ۱۰ ساله‌اش که جثه ریز و لاغری دارد، زباله‌گردی می‌کند و مرتبا دچار گرمازدگی می‌شود. پسر ۸ ساله خانواده نیز مجبور است زباله‌گردی کند اما باز هم کفاف نمی‌دهد. درصورتی که برای آن‌ها خانه‌ای تامین شود، دیگر کودکانش مجبور به زباله‌گردی نیستند.

 

خیمه پنجم

طرح خیمه گاه مهر خیمه پنجم

مادری ساکن تبریز که در کودکی پدرش را از دست داده و سختی روزگار تا به امروز بر جانش نشسته است. همسرش به دلیل تومور مغزی که دارد ناتوان شده و هزینه‌ی درمانش نیز سنگین است.

مادر نه‌تنها سرپرست دو دختر ۳ و ۸ ساله‌اش است بلکه دخترخواهرش را که به دلیل پاتوق مواد شدن خانه‌شان در معرض آسیب بود، هم به سرپرستی گرفته است. اما کار نظافت کفاف چه چیزی را می‌دهد؟ غذا، درمان، اجاره خانه یا… .او فرش‌باف ماهری است و امیدوار است با تامین هزینه خانه، دیگر نیازی به کار نظافت نداشته باشد؛ بلکه به عنوان مربی به سایر زنان سرپرست خانواده نیز فرش‌بافی یاد دهد.

 

خیمه ششم

طرح خیمه گاه مهر خیمه ششم

مادری ساکن کرمانشاه که یک پسر دارد. شوهرش ۸ سال پیش محکوم به قصاص شد؛ خانواده شوهرش، مادر را تهدید کرده‌اند که اگر با خانواده‌اش در ارتباط باشند، فرزندش را از او خواهند گرفت. حالا او و پسرش در اتاقی کوچک در خانه پدرشوهر زندگی می‌کنند. مادر حق کار کردن ندارد و ۳ بردارشوهرش محدودیت‌های زیادی برای او ایجاد کرده‌اند. پسرک هم دائما از عموهایش کتک می‌خورد. مادر و کودک تاوان اشتباه پدر را بعد از ۸ سال هم‌چنان پس می‌دهند.

پسرک بسیار درس‌خوان و باهوش است و مادر امیدوار است با داشتن خانه‌ای مستقل خودش و بچه‌اش را از آزار نجات دهد و بتواند با درآمد حاصل از کار، زندگی‌شان را سر و سامان دهد.

 

خیمه هفتم

خیمه گاه مهر طرح خرید خانه برای زنان سرپرست خانوار ساکن محلات حاشیه

مادری ساکن بوشهر که در سن ۱۴ سالگی تن به ازدواج داده است. از شوهرش به دلیل اعتیاد طلاق گرفته است و اکنون یک دختر ۱۵ ساله را به سرپرستی دارد. پسر ۷ ساله‌اش را از بدو تولدش ندیده است چرا که خانواده شوهر سابقش فرزندش را از او گرفته اند. مادر حتی از سمت خانواده‌اش نمی‌تواند حمایتی دریافت کند. چرا که مادر پیرش خود نیازمند حمایت است.
مادر مبتلا به صرع است و اخیرا در یک آشپزخانه مشغول به کار شده است. در حال حاضر در یک مغازه ۱۲ متری با فرزندش سکونت دارد که امنیت لازم را ندارد و حتی در تامین کرایه آن نیز با سختی مواجه‌اند. می‌شود با خرید خانه‌ای این مادر و دختر را حمایت کرد.

برآورد هزینه جهت خرید خانه: ۱۰۰ میلیون تومان است.

 

خیمه هشتم

طرح خیمه گاه مهر خیمه هشتم

مادری ساکن سیستان و بلوچستان که سرپرست خانواده است و همسرش سال‌هاست که خانواده را رها کرده. مادر که ۷ فرزند دارد، با کار نظافت و دستفروشی، امورات خانواده می‌گذراند. اولین دخترش قربانی ازدواج در سن‌ پایین با مردی معتاد است و حالا با ۵ فرزندش به مادر پناه آورده است. دختر دومش نیز قربانی یک ازدواج اجباری شده و بعد از بچه‌دار شدن، شوهرش او را ترک کرده‌ است حالا او نیز در این خانه زندگی می‌کند. دختر سومش نیز با یک فرزند پیش مادر ساکن شده‌ است.
دو پسرش که ازدواج کرده‌اند با همسرشان در این خانه زندگی می‌کنند. بیکاری در آنجا بیداد می‌کند و پسران خانواده کارگران فصلی هستند. علاوه بر این، دو پسر خردسالش که در حال تحصیل هستند نیز بخشی از این خانواده بزرگ‌اند. یک مادر پیر و خرج و مخارج ۱۶ نفر…!

 

خیمه نهم

طرح خیمه گاه مهر خیمه نهم

مادری است ساکن قلعه خیابان مشهد که در سنین پایین ازدواج کرده و صاحب پنج فرزند است. همسرش بدلیل بیماری اعصاب، فرزندان خود را کتک می‌زده و اکنون خانواده را ترک کرده است. پسر بزرگ خانواده گاهی ضایعات جمع‌آوری می‌کند اما درآمد خانواده کفاف هزینه خوراک آن‌ها را نمی‌دهد. یکی از دختران خانواده از بیماری میکروسفالی رنج می‌برد و مادر برای تامین هزینه‌های درمان و مراقبت از فرزندش (خصوصا تهیه پوشک) با مشکل جدی روبروست.
مادر بخاطر کار زیاد و شرایط خانواده به درد دست و پا مبتلاست و از افسردگی رنج می‌برد. همچنین تا قبل از شیوع کرونا در یک خیریه، کار نظافت و آشپزی انجام می‌داده اما با تعطیلی خیریه، کارش را از دست داده است.

 

خیمه دهم

طرح خیمه گاه مهر خیمه دهم

مادری است ساکن سردشت که دوسال پیش همسرش را بر اثر سرطان از دست داده و سرپرست خانواده است. پنج فرزند دارد که یکی از آن‌ها که مخارج خانواده را تامین می‌کرد، ترک منزل کرده است. پسر بزرگش کارگر کارواش است و درآمد اندکی دارد. معاش خانواده از طریق درآمد این پسر و یارانه تامین می‌شود و برای هزینه‌های جاری و پرداخت اجاره منزل با مشکل روبرو هستند.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *