جوابیه جمعیت امام علی به اکاذیب منتشر شده در سایت جام نیوز

نهان گشت کردار فرزانگان

پراکنده شد نام دیوانگان

هنر خوار شد جادویی ارجمند

نهان راستی آشکارا گزند

 

نه ما از روزگار فردوسی با جزئیات کامل آگاهیم و نه او از روزگار ما آگاه بوده است؛ اما به جرأت می توانیم بگوییم سخن این حکیم خردمند، وصف حال ایام ماست. اوضاع به قراری شده که جریاناتی که باید بابت فسادهای هزارمیلیاردی از یکسو و دین‌گریز نمودنِ جوانان این مرز و بوم از سوی دیگر پاسخگویِ این ملت و تاریخ سراسر دردش باشند، با فراغ بال در جایگاه متهم کننده می نشینند و کسانی را تهمت می زنند که عمر خود را وقف خدمت به محرومان و مستضعفان ساخته اند.

آن چه در سایت جام نیوز درباره جمعیت امام علی آمده، شیوه آشنای همین جریان خاص است. کلافی سردرگم که انبوهی از اتهامات عجیب و نامعقول را در هم می تند و هدفش مشخصا جا انداختن یک دروغ آشکار در اذهان عمومی است.

جریان مذکور، خصوصا با نهادهای کاملا مستقلی مشکل دارد که وارد بازی های سیاسی نمی شوند و پشتوانه ای جز مردم ندارند. چون به خوبی می دانند تقویت سازمانهای مردم نهاد، نظارت عمومی را بر فعالیتهای مخرب و آلوده شان افزایش می دهد.

بنابراین معادله پیچیده ای در کار نیست و همه چیز مشخص است. باید اعتماد عمومی را به سازمان‌های مردم نهاد نشانه بروند و توان آنها را بکاهند. این جریان فاسد چه در داخل کشور باشد و حامی نظامِ سیاسی و چه در خارج کشور و مخالف نظام سیاسی، یک هدف بیشتر ندارد و آن تخریب آخرین تکیه گاه این سرزمین در هجوم مصائب و مشکلات است؛ یعنی نهادهای مدنی‌ای که طی یکی دو دهه اخیر به سختی شکل گرفته و توسعه یافته اند و از مردم، با مردم و برای مردم اند.

نویسنده این مطلب که در این ماه مبارک رمضان برایشان از خداوند هدایت می طلبیم و به ایشان متذکر می شویم که دروغ و تهمت، از جمله مبطلات روزه است، مطابق فرمول همیشگی جریان یادشده، سراغ چسباندن و پیوند دادن جمعیت امام علی به گروه ها و افرادی رفته که یا مانند جریان ذکرشده، کارنامه پر از خیانتی داشته و شدیدا منفورند، یا این که چندان شناختی از آنان وجود ندارد و حق و باطل در معرفی آنان به هم آمیخته و تصویری به غایت سیاه از آنان در ذهن مردم شکل گرفته است. به گونه ای که مجاورت هر فرد یا نهادی با این گروه ها و افراد، مترادف با پلیدی آن فرد یا نهاد در اذهان عمومی می شود.

 

ضمن تأکید مجدد بر این که با حضور میلیونها ایرانی درگیر اعتیاد و فقر و گرسنگی، این جریانات سراسر فساد موظفند در جایگاه پاسخگویی بنشینند، لازم می دانیم جهت تنویر افکار عموم، به این داستان تخیلی جدید، پاسخ بدهیم:

1 – فارغ از این که اصولا ترانه فتحعلیان را نماینده رسمی جمعیت امام علی در خبر BBC فرض کنیم یا صرفا یکی از اعضا که پس از هک شدن گسترده دوستان خود در جمعیت، نگرانی شان سبب شده بخواهند در اطلاع‌رسانی این عمل غیرشرعی و حرام به عموم مردم تلاش کنند، چنان چه ایشان بدون حجاب در برنامه حضور می یافت، بر همگان واضح و مبرهن است که دست جریانی که نگارنده محترم – خواسته یا ناخواسته – نمایندگی‌شان می‌کند، باز بود تا انواع اهانت ها را حواله ایشان و اقسام تهمتهای عجیب را به جمعیت امام علی نسبت دهند و تمام صحبت های وی و همه فعالیتهای جمعیت را بابت فقدان یک روسری بر سر یکی از اعضا، زیر سوال ببرد و سونامی وهم‌آمیز و خوردکننده‌ای درباره این نهاد مدنی ایجاد کنند تا دیگر نتواند از جا برخیزد.

اینان –که همواره در پوسته همیشگیِ تقید به ظاهر شرع، ذات و نیات خود را پنهان می‌کنند– سالهاست نسلهای جوان این مملکت را صرفا به ظاهر شرع سفارش می‌کنند و باطن دین را که «عدالت» بخش عمده‌‌ای از آن است، به گواهی آمار فجیع معضلات اجتماعی و بی اخلاقی های گسترده ، وانهاده اند، فضایی نامعقول و کاذب پیرامون دین ایجاد کرده‌اند که اگر کسی که فرضا به حجاب تقید ندارد، بخواهد در مسیر انسانیت و عدالت قدمی بردارد، او را شدیدا طرد می‌کنند و اصولا بی‌مذهب می‌شمارند. نتیجتا اگر خانم فتحعلیان در برنامه، بدون حجاب ظاهر می‌شد، این جریان معلوم‌الحال، نه فقط تمامیت دینداری شخص خانم فتحعلیان، بلکه تمامیت دینداری اعضای جمعیت را زیر سوال می‌برد و با جمله بی‌ربطی مثل این: «شما که حجاب ندارید، دم از علی نزنید»، حصاری دیگری پیرامون شخصیت انسانی و بی‌نظیر مولا علی می‌کشیدند و در قدمهای بعدی معلوم نبود تصمیم دارند چه کنند. بله دوستان! خانم فتحعلیان روسری بر سر کرد تا فعالیت جمعیت امام علی و حمایتش از چهار هزار کودک بی‌پناه در ده استان کشور، با ذهن معیوب و اعمال نابخردانه و مزورانه شما مختل نشود. ایشان روسری بر سر کرد، زیرا می‌دانست شما در پایان دادن به معضلات وخیمی که دستکم 12 میلیون حاشیه‌نشین با آن درگیرند، اراده و عزمی ندارید، اما در تعطیل کردن خدمت رسانیِ نهادهای مدنی که گوشه کوچکی از این تاریکی هولناک اجتماع را روشن می‌کنند، بسیار حریص و مشتاقید.

 

2 – یقینا از آنجا که خانم فتحعلیان با حجاب در برنامه ظاهر شد، نیاز به رها کردن تخیل و افسانه بافتن، بیش از پیش احساس شده است. در نتیجه در حرکتی شگفت انگیز، داستانی ساخته می‌شود مبنی بر این که مدیر رسانه BBC به ترانه فتحعلیان دستور می‌دهد که حجاب بر سر کن چون شما متعلق به جریان صادق شیرازی هستید!

این لطیفه را می توان بارها و بارها خواند و خندید و البته هم‌زمان به تلخی گریست که فرهنگ و رسانه‌های این مملکت، اسیر توهم چه کسانی شده است.

قضاوت درباره این لطیفه را به افکار عمومی هموطنان عزیزمان می‌سپاریم و تنها به ذکر یک مثال پیش پا افتاده برای نقض این ادعای پوچ و تمسخرآمیز بسنده می‌کنیم:

صادق شیرازی در پاسخ به این سوال که «آیا می‌توان به جای قمه زنی در روز عاشورا، خون خود را اهدا کرد و از ثواب قمه زنی بهره‌مند شد؟» می‌گوید:

« اهدای خون بسیار مطلوب است، ولکن هیچ چیز جای قمه زدن روز عاشورا را نمی‌تواند بگیرد، لذا مؤمنان و محبان اهل بیت علیهم السلام سعی بر آن داشته باشند که روز عاشورا قمه بزنند و روز میلاد حضرت، خون خود را اهدا نمایند».

(برگرفته از سایت رسمی سید صادق شیرازی، در این نشانی)

هر کس مختصر آشنایی با جمعیت امام علی داشته باشد می داند که این تفکر، صد در صد با تفکر و منش این سازمان مردم نهاد در تضاد و مباینت آشکار قرار دارد.

سندی که برای ارتباط دادن جمعیت امام علی و آقای شیرازی رونما کرده‌اند، یک عکس است از پرسش و پاسخ اکانتی به نام ” پایان دنیا ” با خانم فتحعلیان (نخستین توییت این اکانت که پنج فالور دارد، در تاریخ ششم اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شده و طی یک ماه فعالیت، کلا سه توییت منتشر نموده اند).

باید به این جریان پرده‌نشین متذکر شویم که ساختن یک عکس با فتوشاپ فرآیند پیچیده‌ای نیست. همچنین برای این جریان آلوده، هک کردن و به جای دیگران در اکانتشان پیام گذاشتن و از آن ساده‌تر، ساختن یک اکانت به نام دیگران و اظهار نظر به جای آنان، امر پیش پا افتاده‌ای است!
اینان فکر می‌کنند ما فراموش می‌کنیم که در عرصه ورود به حریم شخصی مردم، قله‌های رفیع‌تری را فتح کرده‌اند و محیرالعقول‌ترین هک حسابهای شخصی در دهه اخیر به دست باکفایت همین جریان رقم خورده و چندین نفر از اعضای داوطلب جمعیت امام علی را هک نموده‌اند.

به طور کلی، برای چنین ادعای مغایر با عقلی، یک عکس و یک توییت، سند معتبری نیست؛ چه رسد یا در واقع، خصوصا از سوی این جریان و رسانه‌ها و افراد و گروه‌های وابسته به آنها.

 

در پایان، توصیه ای داریم برای صاحبان و حامیان این جریان و منتفعانش که البته مطمئنیم بدان عمل نمی کنند، لیک به حکم شرافت و‌ دیانت، گفتنش بر ما واجب است:

کاش این همه انرژی که صرف سیاهکاری و پرونده سازی برای نهادهای مدنی درستکار و گروه‌های خیراندیش این ملک می کنید، صرف ممانعت از گسترس روزافزون اعتیاد می نمودید تا در خوابگاههای دانشگاه های جامعه خود شاهد ایجاد اتاق تزریق دانشجویان معتاد و کسب و کار پررونق ساقی های دانشجو نباشیم.