حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان؛ قانونی که بستر اجرای آن فعلا فراهم نیست -مصاحبه‌‌ی ایسنا با زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی(ع)

حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان؛ قانونی که بستر اجرای آن فعلا فراهم نیست
مصاحبه‌‌ی ایسنا با زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی(ع)

زهرا رحیمی با اشاره به تصویب قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تصویب شده باید از لحاظ فرهنگی و اجتماعی جا بیفتد و افراد جامعه و خانواده‌ها نسبت به بندهای آن آگاهی پیدا کنند.

زهرا رحیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از بندهای این قانون پیش از این به شکل جسته و گریخته وجود داشتند اما از ضمانت اجرایی کافی برخوردار نبودند افزود: برای مثال پدری که تاکنون فرزندش را به مدرسه نفرستاده است باید بداند در صورت ادامه‌ی این کار مشمول مجازات خواهد شد.
در این لایحه «کودک آزاری ساختاری» هم دیده شده است‌ که منظور از آن کودک آزاری از سوی افرادی است که نقش حاکمیتی دارند. برای مثال در زمان ثبت نام مدارس نیز ممکن است به کودکان و خانواده‌هایی که پول ندارند فشار روحی و روانی وارد شود که این مساله، مصداق کودک آزاری ساختاری است.

مدیرعامل جمعیت امام علی گفت: همان‌طور که در کنوانسیون حقوق کودکان ذکر شده است نباید کودکان زیر ۱۸ سال به مجازات اعدام محکوم شوند. ای کاش در این لایحه نیز به این مساله اشاره می‌شد؛ اما جای خالی آن دیده می‌شود.

متن کامل این گزارش را در اینجا مشاهده فرمایید

 

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *