بیانیه جمعیت امام علی در مورد حمله‌ی تروریستی ۳۱ شهریور در اهواز

سال‌هاست دنیا در فاصله‌ای باریکتر از مو، میان صلح و جنگ، نفس نفس می‌زند.

۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) روز جهانی صلح است و ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) روز آغاز جنگ میان دو ملت عراق و ایران. گاهی تقویم هم سرنوشتِ خونبار فرزندان انسان را به سخره می‌گیرد یا شاید عزمِ تاجران اسلحه در قامت سیاست‌مداران این دنیا بر این است که روز صلح را همواره به سخره بگیرند؛ ریشخندشان امروز، به عزا نشاندن ده‌ها خانواده در اهواز بود.

واقعیت آشکار و همیشگی این است که قربانیان همیشه یکسانند. از رقه تا فلوجه، تا کابل، تا اهواز، عمده‌ی قربانیانِ حملات جنون آمیز تروریستی، پیاده نظام بی‌رتبه، غیرنظامیان، مردمان ساده، مردمان بی‌گناه و همانانند که در زمان صلح نیز به کار جنگند؛ جنگی ابدی برای زنده ماندن و زنده نگاه داشتن خانواده‌ی خویش در برابر دیو فقر و بیکاری.

مجریان و عاملان مسلسل به دستِ این حرکت شنیع نیز نه فرماندهان و سیاست‌مداران عالی رتبه، بلکه مهره‌های ناچیزی در دستگاهِ شرارتِ سیستمی هستند که بقا و استمرارش در گرویِ ایجاد و دامن زدن به تفرقه و جنگ است.

جمعیت امام علی(ع) این حادثه تلخ و دردناک را به خانواده‌های محترم قربانیان، مردم خوزستان و تمام مردم ایران تسلیت می‌گوید. به امید روزگاری که عدالتی واقعی و فراگیر، تمام زمینه‌های رشد و نموِ حرکات تروریستی را ریشه‌کن کرده باشد.

 

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *