آیین یلدا در کوچه‌های فقر سال ۱۳۹۹

پوستر یلدا در کوچه های فقر سال ۹۹

اگر دست در دست هم دهیم و مهر را به آغوش یکدیگر بسپاریم؛ زمستان، سردی‌اش را به عشق و یلدا، بلندایش را به شوق مزین می‌کند.

به رسم هر سال، آیین یلدا در کوچه های فقر را در نمایندگی‌های سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری جشن شب یلدا در خانه‌های ایرانی، کمک‌های نقدی شما خیرین عزیز، صرف موارد زیر خواهد شد:

اهدای کیسه‌های مواد غذایی و پک ویژه شب یلدا برای کودکان و خانواده‌های مناطق حاشیه در سراسر کشور

تامین مالی خرید کاپشن و لباس گرم نو برای کودکان مناطق سردسیر فقیرنشین

برای تامین هزینه‌های این آیین، به یاری گرم شما نیازمندیم:

شماره کارت به نام جمعیت امام علی(ع):
6104337866413659
درگاه پرداخت الکترونیکی:
donation.sosapoverty.org/yalda



توزیع بسته های یلدا در مناطق مختلف

توزیع بسته های یلدا در منطقه مولوی تهران

اعضای داوطلب جمعیت امام علی(ع) در شب یلدا اقدام به تامین ۱۰۰‌ بسته‌ی ویژه یلدا و ۳۵ بسته غذایی و بهداشتی با حمایت شما مردم عزیز و توزیع آن‌ها در منطقه مولوی تهران نمودند.

توزیع بسته های یلدا در محلات ویره، نصیرآباد و دهشاد شهریار

توزیع ۵۳ بسته‌ شامل مواد غذایی و بهداشتی در میان خانواده‌های تحت حمایت جمعیت امام علی(ع) در محلات ویره، نصیرآباد و دهشاد شهریار به مناسبت شب یلدا

توزیع بسته های یلدا در مناطق حاشیه استان گرگان

تعداد ۶۰ بسته‌ یلدایی، ۶۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی و همچنین لباس‌های گرم به خانواده‌های تحت حمایت، در مناطق حاشیه استان گرگان اهدا گردید.

توزیع بسته های یلدا در استان مازندران

تعداد ۶۰ کیسه‌ی مواد غذایی و ۸۰ بسته ویژه‌ی یلدا در ساری

تعداد ۳۰ کیسه‌ی مواد غذایی و ۳۰ بسته‌ی ویژه‌ی یلدا در آمل

توزیع بسته های یلدا در محلات سلیمانداراب، آسایش، معلولین، باهنر، دروازه لاکان و پل طالشان رشت

توزیع ۳۰ کیسه‌ی مواد غذایی میان ۳۰ خانواده تحت حمایت جمعیت امام علی(ع)

توزیع بسته های یلدا در قم

در آیین یلدای امسال برای ۱۲۵ کودک تحت حمایت جمعیت امام علی (ع) در قم، بسته‌ی ویژه‌ی یلدا، بسته‌ی مواد غذایی و بهداشتی و همچنین لباس گرم، تهیه و توزیع گردید.

توزیع بسته های یلدا در مناطق محروم و حاشیه شهر تبریز

یلدای سال ۹۹ نیز، پوشاک گرم و کیسه‌های غذایی و بهداشتی میان ۷۶ خانواده تحت حمایت که مجموعا دارای ۲۰۰ کودک هستند در مناطق محروم و حاشیه شهر تبریز توزیع گردید.

توزیع بسته های یلدا در کرمان

در آیین یلدای امسال ۲۵۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی توسط خیرین، تامین و توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی(ع) در بین کودکان درگیر چرخه‌ی کار استان کرمان توزیع گردید.

توزیع بسته های یلدا در بومهن

۳۰ کیسه‌ی مواد غذایی و ۳۰ بسته‌ی ویژه‌ی یلدا در مناطق حاشیه‌ی بومهن توزیع شد.

توزیع بسته های یلدا در کرمانشاه

طی این آیین، ۶۰۰ کیسه مواد غذایی هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تهیه و در شهرستان‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، هرسین، جوانرود، پاوه و روانسر توزیع شد.

توزیع بسته های یلدا در مناطق حاشیه لب خط

توزیع ۴۲ پک خوراکی شامل انار، موز، پرتقال،آجیل، کیک به همراه یک کتاب داستان متناسب با سن کودک

اهدای تعداد ۳۶ کاپشن در منطقه لب خط و ۱۰ کاپشن در منطقه رباط

توزیع ۲۳ جایزه برای اجرای نمایش توسط کودکان شامل بابابو، لگو، بازی شطرنج، پک رنگ آمیزی و یا آموزش قالی بافی


گزارش تصویری از توزیع تعداد ۷ بسته‌ غذایی، بهداشتی، ۲۵ بسته یلدایی و ۱۴ بسته پوشاک گرم در خانه ایرانی خاکسفید جمعیت امام علی(ع) در یلدای سال ۱۳۹۹.


توزیع بسته‌های ویژه شب یلدا شامل کیسه ارزاق، بسته‌های میوه و هدایا بین ۴۳ خانواده تحت حمایت جمعیت امام علی(ع) در سرآسیاب


طبق آیین یلدای هر سال، در یلدای ۹۹ نیز تعداد ۸۸ بسته‌ ویژه یلدا و ۵۵ کیسه‌ غذایی و بهداشتی در منطقه پاکدشت میان خانواده‌ها و فرزندان تحت حمایت توزیع گردید.


یلدای ۹۹ همراه با شما در خانه‌های ایرانی شهرری به دستان خسته، شور و زیبایی را هدیه دادیم تا مرهمی بر زخم‌های بی‌شمارشان و نوید بخش طلوع امید و روشنایی‌ها باشد.


اهدای ۱۰۰ کیسه مواد غذایی و ۱۷۰ بسته‌ی ویژه‌ی یلدایی در میان خانواده‌های تحت حمایت مناطق حاشیه استان ایلام به مناسبت شب یلدا.


توزیع ۴۴ بسته‌ی آیین یلدا در میان خانواده‌های تحت حمایت در احمد آباد مستوفی، مصادف با بازگشایی مجدد خانه‌ی ایرانی این منطقه، در محل جدید.


چند ثانیه سکوت بر پیکر تلخ پاییز…

در یلدای باستانی، این یادآور بخشندگی خورشید و درخشش طلوع صلح در میان انسان‌ها به انتظار سحر می‌نشینم؛ به امید آنکه روشنایی آگاهی بر طلوع آرزوهایمان بدمد.

یلدا، این پایانِ عشق بازی پاییز از ژرفای جاودانگیِ سنت در زیر سایه‌ی افسارگسیخته‌ی بحران‌ها، هر ساله بیش از پیش رنگ می‌بازد؛ چرا که ما با سرمای استخوان سوز زمستانی، پیش از فرا رسیدن آن، در اعماق جان، خو گرفته‌ایم.
چند لحظه درنگ
فراتر از دیروز
در هیاهوی حوادث…

دشوار خواهد بود اگر بخواهیم محو رنگ پاشی دلنواز دانه‌های انار بشویم، بی آنکه به یاد صورت‌های سرخ نگاه داشته با سیلی پدران و مادرانی بیوفتیم که در سیاهی فقر، توان این زمان افزوده شده بر شرمگینی پیش چشمان فرزندانشان را ندارند.
کودکانی که زودتر از همیشه به آغوش خواب پناه می‌برند تا خاموشی شب، لبخند خشک شده به انتظارشان را فرا گیرد.
نگاه‌های بی‌امانی که به جای سفره‌ای رنگین به پرستوهای ابدیتشان در آسمان چشم می‌دوزند تا شاید گمشده‌ی نه چندان دور خود را بازیابند.
شهری بی‌قواره که شب زنده داری‌هایش کم شمار نبوده، آن هم زمانی که معضل خودکشی کودکانش به تیتر تکذیب شده‌ی هرروز مبدل گشته، کادر درمانش در ازدحام بی تدبیری‌ها خاموش‌تر از همیشه فریاد رهایی سر می‌دهند و شاید کمی دورتر، مردمانش در خانه‌های آب گرفته یا ویرانه‌های چند ساله، یلدا را با چاشنی سیاهی خاطره‌ها می‌گذرانند!

شاید یلدا را باید در چشمان کودکان نظاره کرد، در میان افکار شیرینی که چشم به دستان پدر و به قدرت معجزه باوردارند، نگاه‌های پرمهری که ناچار به درک تبعیض و فقر می‌شوند، مصائب‌های جوامع وجودشان را دربر می‌گیرد و تمام سال را در انتظار لبخندی که بتوان به آن اتکا کرد حتی بلندتر از شب یلدا می‌گذرانند…

یلدا جشن بخشندگی و مهر است، بند بند آن با بخشش عشق گره خورده است. اگر بتوانیم در طولانی‌ترین شب سال بغض‌های فرو خورده را به لبخندی مهمان کنیم، آنگاه با قلب‌هایی پرفروغ از گرمای محبت به استقبال زمستان خواهیم رفت.

در همین راستا جمعیت امام علی(ع) با تمرکز بر قشر نادیده گرفته شده به خصوص کودکان به طرق مختلفی اقدام به کاستن درد و رنج این بچه‌های معصوم نموده است که از جمله‌ی آن می‌توان به اجرای طرح یلدا در کوچه‌های فقر طی چند سال اخیر اشاره کرد که برگزاری مراسم و جشن‌های متنوع، تهیه و توزیع بسته‌های یلدایی، خوراکی‌های گرم و همچنین پوشاک زمستانه در شهرهای مختلف، تامین بخاری و وسایل گرمایشی مناسب برای خانواده‌های تحت حمایت، بزرگداشت یلدا در بیمارستان کودکان، حضور در مناطق زلزله زده و توزیع بسته‌های غذایی و برگزاری آیین‌های یلدایی تنها بخشی از آن است.

یلدا در کوچه های فقر سال ۹۹



هزاران لبخند، هزاران امید و هزاران هزار شادمانی، سهم کودکانِ حاشیه از یلدا…

آیا می‌دانید که جمعیت امام علی(ع) به مناسبت شب یلدا چه اقداماتی را برای خانواده‌های مناطق حاشیه در سراسر کشور انجام داده است؟

طرح یلدا در کوچه‌های فقر از سال ۱۳۸۸ با هدف حضور در کنار کودکانی که شب یلدا از داشتن محفلی گرم محروم هستند، آغاز شد تا با برگزاری جشن در این شب برای کودکان معصوم مناطق حاشیه، نور لبخند و امید بر دل‌هایشان بنشیند.
طی این طرح، اعضای داوطلب خانه‌های ایرانی در سراسر ایران با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و برپایی سفره‌های یلدایی شامل تنقلات مخصوص یلدا، شبی پر خاطره و به یادماندنی برای کودکان می‌سازند. طی مراسم نیز هدایایی ویژه به این عزیزان اهدا می‌شود.
همچنین این برنامه، تلاشی‌ست برای فریاد برآوردنِ صدای ناشنیده‌ی کودکان تا اقدامی برای زدودن غم‌ها و تنهایی‌شان برداشته شود.

طی یازده سال برگزاری این طرح، با جمع آوری کمک‌های مالی خیرین، بسته‌های غذایی و لباس گرم برای کودکان خانواده‌های تحت حمایت تامین شده و به آنان اهدا می‌گردد.

اما امسال جشن شب یلدا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و برنامه‌های متنوعی برای این شب به صورت لایو در نظر گرفته شده‌است. همچنین تامین مالی هزینه‌های اقلام غذایی و البسه گرم توسط خیرین گرامی در حال اجرا می‌باشد.

یلدا در کوچه های فقر سال ۹۹

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *