فعالیت های امدادی جمعیت امام علی در سیل لرستان در بهار ۱۳۹۸

سیل لرستان بهار ۱۳۹۸

سیل لرستان بهار ۱۳۹۸


فعالیت های امدادی جمعیت امام علی در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ به شرح زیر است:

جمعیت امام علی (ع) اقدام به ایجاد ستاد های کمک‌ رسانی در استان‌ های مختلف کرد که به طور پیاپی گزارش شناسایی ها و کمک ها و توزیع اقلام را منتشر می‌کند.

ستاد تهران در در زمان وقوع سیل لرستان بهار ۱۳۹۸از تاریخ ۸ فروردین اقدام به جمع‌آوری کمک های غیرنقدی برای ارسال به مناطق سیل زده کرده است. ستاد های کرمانشاه و خرم آباد نیز برای کمک رسانی به مناطق سیل زده استان لرستان و دریافت کمک های غیرنقدی به ترتیب از تاریخ ۱۱ و ۱۲ فروردین ۹۸شروع به فعالیت کردند. در مشهد نیز پس از دو بار بارگیری اقلام و ارسال آن به مناطق سیل زده، این ستاد به فعالیت خود پایان داد. برای اطلاعات دقیق از دیگر ستادهای جمعیت امام علی در شهر های مختلف اینجا را کلیک کنید.

 


گزارش شناسایی مناطق سیل زده لرستان در تاریخ ۹۸/۱/۴ :

معمولان

از ساعات اولیه روز یک‌شنبه، ۴ فروردین ۹۸، با افزایش سطح آب رودخانه‌ی کشکان، قطع آب لوله‌کشی و هجوم سیل به منازل مردم، موجی از ترس مردم شهر را فرا گرفت. راه‌های ارتباطی زمینی تمامی روستاهای بخش معمولان و پلدختر نیز به علت سیل قطع شد. پل فلزی روستای گاوزرده حدود ساعت ۳ عصر روز یکشنبه‌ ۴ فروردین به علت سیل شکسته شد و سقوط کرد. تقریبا تمامی دینام‌ها و موتورهای پمپاژ آب کشاورزی تخریب و یا دچار خسارت بسیاری گردیدند. زمین‌های کشاورزی بسیاری به وسیله‌ی سیل تخریب کامل و یا دچار خسارت شدند.


گزارش شناسایی مناطق سیل زده لرستان در تاریخ ۹۸/۱/۶ :

پلدختر و معمولان

با توجه به این که رودخانه از وسط شهر عبور می‌کند و تمامی خروجی آب رودخانه‌های لرستان از این مسیر است رودخانه‌ی کشکان طغیان کرده و راه ارتباطی ۲۰ روستای منطقه طایی و میانکوه شرقی مسدود شده‌ است. مسیر مواصلاتی پلدختر به خوزستان با طغیان سیل از بین رفته است. در شهر معمولان اکثر خانه‌هایی که در حاشیه‌ی رودخانه بودند دچار آب‌گرفتگی شدند. از ظهر امروز برق و آب و گاز تمامی مناطق پلدختر و معمولان قطع شده. بیشتر خسارت‌ها به زمین‌های کشاورزی بوده و شاهد وارد شدن آب به منازل مسکونی و از بین رفتن راه‌ها و جاده‌ها بوده‌ایم.

خرم‌آباد

طغیان رودخانه‌ی خرم‌رود که از وسط شهر خرم‌آباد می‌گذرد موجب آب‌گرفتگی معابر شده و بارش باران ادامه دارد. خانه‌های اطراف رودخانه تخلیه شده است. قسمتی از پل آفرینه در جاده‌ی پلدختر به خرم‌آباد بر اثر طغیان رودخانه چول هول تخریب شده است. خسارت‌ها بیشتر به صورت آب‌گرفتگی و ورود آب به خانه‌ها و مغازه‌ها بوده است.

کوهدشت

رودخانه‌ی کشکان طغیان کرده، عشایر منطقه با کمک هلال احمر از بستر رودخانه فاصله گرفتند و متاسفانه بر اثر بارش‌ها در روستای «سرسنگر»، بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت، آوار شدن یک خانه منجر به کشته شدن یک زن و مصدومیت یک نفر دیگر شد. البته فاصله رودخانه تا مناطق مسکونی حدود ۴۰ کیلومتر است و تمامی آب رودخانه و سیل، زمین‌های کشاورزی را از بین برده است. بیشتر خسارت‌ها به بخش کشاورزی وارد شده است.


گزارش شناسایی مناطق سیل زده لرستان در تاریخ ۹۸/۱/۷ :

معمولان

جاده‌های ارتباطی معمولان از جنوب و شمال به شهرهای خرم‌آباد و پلدختر قطع شده و تخریب گردیدند. بسیاری از مردم این منطقه کشاورز، کارگر و دامدار هستند و بسیاری از آنها با از دست دادن مزارع کشاورزی، خانه‌ها و دام‌های خود برای ادامه‌ی گذران زندگی دچار مشکل خواهند شد. روز چهارشنبه، ۷ فروردین، آب شرب معمولان با تلاش ادارات مربوطه دوباره وارد شبکه شد. تا قبل از وصل شدن آب لوله‌کشی، مردم از آب چشمه‌های اطراف استفاده می‌کردند که کار خطرناکی هنگام سیل محسوب می‌شود.


جمعیت امام علی ضمن ادامه‌ی خدمات‌دهی به مناطق سیل‌زده‌ی استان گلستان و توزیع اقلام ضروری در میان آسیب‌دیدگان از این سیل، از این به بعد کمک‌های غیرنقدی مردمی را به آسیب‌دیدگان سیل خوزستان، لرستان، فارس و سایر مناطق آسیب دیده از سیل نیز، اختصاص خواهد داد.

سیل لرستان بهار ۹۸


گزارش شناسایی مناطق سیل زده لرستان در تاریخ ۹۸/۱/۱۱ :

معمولان

روز چهارشنبه یک راه موقت و صعب‌العبور جایگزین راه قطع شده در شمال معمولان شد که هم‌چنان تنها راه ممکن برای تردد وسایل نقلیه می‌باشد. در بعضی مناطق با توجه به احتمال بالای تکرار سیل، نیاز به پتو و چادر در بین بعضی خانوارهای آسیب دیده و در معرض خطر دیده می‌شود. بعضی از خانواده‌ها علاوه بر آسیب جدی ساختمان‌هایشان، وسایل خانه خود را هم از دست داده‌اند. در حال حاضر مسیر خرم‌آباد به پلدختر به علت شدت بارندگی‌ها قطع می‌باشد. بیشترین نیاز مردم سیل‌زده در بلندمدت، تهیه‌ی منابع مالی برای ترمیم ساختمان‌ها و وسایل خانه مانند فرش و یخچال پس از سیل می‌باشد.

همچنین در این تاریخ در شبکه های اجتماعی جمعیت امام علی، با انتشار فیلم‌ ها و عکس های زیادی از وضعیت سیل، معابر سیل زده، خانه های سیل زده و مردم، بازتاب خبری آن به صورت کامل پوشش داده شده است.


گزارش شناسایی مناطق سیل زده لرستان در تاریخ ۹۸/۱/۱۲ :

خرم آباد

رودخانه خرم‌رود در خرم‌آباد طغیان‌کرده و منطقه‌ی دره‌گرم را آب فرا گرفت.

نورآباد، کوهدشت و درود

گزارش‌ها از لرستان حاكی از آن است كه تخريب شديد روستاهای نورآباد، درود و کوهدشت رخ داده و راه‌های ارتباطی با اين روستاها قطع شده‌ است. برخی از روستاييان خانه‌های خود را ترک نمی‌كنند؛ چون بر اين باورند كه خانه‌هايشان را آب فرا نمی‌گيرد.
گفته‌ها حاكی از آن است كه به علت عدم وجود اسكان اضطراری، بعضی از مردم به كوه‌ها پناه‌ آورده و چادر زده‌اند. از اين رو جمعيت امام علی درحال پيگيری برای اسكان مردم سیل‌زده بوده است.

طبق نيازسنجی تيم شناسايی در منطقه‌ی نورآباد، نانوايی‌ها به علت سيل تعطيل بوده و مشكل توزيع نان در بين مردم وجود دارد. هم‌چنين به علت آب‌گرفتگی نیاز به چادر برای اسکان حس می‌شود زمین‌های کشاورزی به زیر آب رفته و دام‌ها در حال از بین رفتن هستند‌. برای جلوگيری از تلفات دامی نیاز به علوفه برای دام‌ها می‌باشد. همچنين گزارشات محلی حاكی از آن است كه در برخی منازل مار وارد منازل مردم شده است.

طبق شناسايی صورت گرفته، روستاهای زیر به دلیل دورافتاده بودن نیاز به امداد هوایی دارند:

  • بخش خاوه
  • حوضه میر بگ جنوبی
  • کاکاوند جنوبی
  • اتیوند جنوبی
  • ابادی دمباغ
  • مله خان
  • بابابزرگ
  • روستای ایرانشهر خاوه
  • بگ وردی خاوه

کاروان اعزامی امدادرسانی جمعیت امام علی به مناطق سیل‌زده‌ی استان لرستان:

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش تیم توزیع جمعیت امام علی در بخش معمولان ۹۸/۰۱/۱۰

توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی، دارو، پتو و چادر در میان خانواده‌های روستایی کلک درمیان در باغ اول و دوم.

سیل لرستان بهار ۹۸

فعالیت ستاد تهران جمعیت امام علی برای کمک به مناطق سیل‌زده شامگاه ۹۸/۱/۱۰:

ارسال دومین محموله‌ی اقلام کمکی به لرستان؛ ارزش این دو محموله در مجموع ۷۰ میلیون تومان بود.

سیل لرستان بهار ۹۸


اطلاعیه شماره ٨ جمعیت امام علی؛ سیل لرستان بهار ۱۳۹۸:

راه‌اندازی ستاد خرم‌آباد جهت دریافت کمک‌های غیرنقدی راه‌اندازی شد. این ستاد همه‌روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ آماده‌ی دریافت کمک‌های غیرنقدی به شرح زیر است:

  • کیسه زباله و پلاستيک عريض
  • موكت و چادر برزنتی
  • چكمه
  • مواد غذایی خشک: برنج، ماکارونی، گوشت، عدس، روغن و…
  • کنسرو تن ماهی و لوبیا و سایر مواد غذایی و تنقلات بدون نیاز به پخت
  • پوشک بچه
  • نوار بهداشتی
  • ژل ضدعفونی‌کننده
  • دستمال مرطوب
  • مواد شوینده: پودر لباسشویی، پودر دستشویی، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، صابون
  • لوازم سرگرمی برای کودکان

آدرس: خرم آباد، ناصر خسرو، چهارراه خندابی، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی


گزارش اعضای جمعیت امام علی از سیل لرستان ۹۸/۱/۱۲:

صبح امروز رودخانه خرم‌رود در خرم‌آباد طغیان‌کرده و منطقه‌ی دره‌گرم را آب فرا گرفت. تیم اعزامی جمعیت امام ‌علی همراه با رابطین محلی، از صبح درحال تخلیه و جا‌به‌جایی مردم منطقه هستند.

مردم منطقه‌ی دره‌گرم خرم‌آباد در حال تخلیه‌ی منازلشان هستند (۹۸/۱/۱۲)

سیل لرستان بهار ۹۸

وضعیت در معمولان لرستان به شدت بحرانی است. آب به پشت‌بام خانه‌ها رسیده است. (۹۸/۱/۱۲)

سیل لرستان بهار ۹۸

خیابان انقلاب معمولان در لرستان ۹۸/۱/۱۲: خانه‌های بسیاری در این منطقه تخریب شده و مردم خانه خود را از دست داده‌اند. معمولان نیاز به امدادرسانی گسترده و فوری دارد.

گزارش اعضای جمعيت امام علی از سیل لرستان ٩٨/١/١٢:

گزارش‌ها از لرستان حاكی از آن است كه تخريب‌های شديدی در روستاهای نورآباد، درود و کوهدشت رخ داده و راه‌های ارتباطی با اين روستاها قطع شده‌ است. برخی از روستاييان خانه‌های خود را ترک نمی‌كنند؛ چون بر اين باورند كه خانه‌هايشان را آب فرا نمی‌گيرد. گفته‌ها حاكی از آن است كه به علت عدم وجود اسكان اضطراری، بعضی از مردم به كوه‌ها پناه‌ آورده و چادر زده‌اند. از اين رو جمعيت امام علی درحال پيگيری برای اسكان مردم سیل‌زده می‌باشد.

گزارش اعضای جمعيت امام علی از سیل لرستان ، شهر نورآباد ٩٨/١/١٢:

طبق نيازسنجی تيم شناسايی در منطقه‌ی نورآباد، نانوايی‌ها به علت سيل تعطيل بوده و مشكل توزيع نان در بين مردم وجود دارد. همچنين به علت آب‌گرفتگی نیاز به چادر برای اسکان حس ميشود زمینهای کشاورزی به زیر آب رفته و دام‌ها در حال از بین رفتن هستند‌. برای جلوگيری از تلفات دامی نیاز به علوفه برای دام‌ها می‌باشد. همچنين گزارشات محلی حاكی از آن است كه در برخی منازل مار وارد منازل مردم شده.

طبق شناسايی صورت گرفته، روستاهای زیر به دلیل دورافتاده بودن نیاز به امداد هوایی دارند:
▫️بخش خاوه
▫️حوضه میر بگ جنوبی
▫️کاکاوند جنوبی
▫️اتیوند جنوبی
▫️ابادی دمباغ
▫️مله خان
▫️بابابزرگ
▫️روستای ایرانشهر خاوه
▫️بگ وردی خاوه

با توجه به بسته شدن همه‌ی راه‌های زمینی در پلدختر و معمولان و سیل بسیار شدید در این مناطق، جهت امدادرسانی به مردم این منطقه، نیاز به بالگرد هلال احمر و نهادهای نظامی می‌باشد و ورود هر چه سریعتر نیروهای امدادی به این مناطق، برای نجات افرادی که در سیل گرفتار شده‌اند، بسیار ضروری می‌باشد.

سیل لرستان بهار ۹۸

تخریب پل اناری در شهر خرم‌آباد بر اثر سیل (۹۸/۱/۱۲)

سیل لرستان بهار ۹۸

 اطلاعیه شماره ۱۰ جمعیت امام علی؛ سیل لرستان بهار ۱۳۹۸:

ستاد کرمانشاه جهت دریافت کمک‌های غیرنقدی راه‌اندازی شد. ستاد کرمانشاه همه‌روزه از ساعت ١٠ الی ۱۸ آماده‌ی دریافت کمک‌های غیرنقدی مردمی است.

آدرس: کرمانشاه، چهارراه بسیج، کوچه پشت مسجدغدیر، باشگاه هواداران کودکان حاشیه‌نشین کرمانشاه
تلفن: 09183557361


 گزارش مالی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای هموطنان آسیب دیده از سیل (ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ فروردین ۹۸):

 به یاری شما هموطنان عزیز از جمعه ۲ فروردین ساعت ۲۱ تا این لحظه، مبلغ ۶۷۶/۸۶۴/۰۰۰ تومان جهت کمک به سیل زدگان جمع‌آوری شده است.

از این مبلغ ۵۸۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان به حساب بانک ملت جمعیت امام علی واریز شده است.
۹۲ میلیون تومان نیز معادل ریالی کمک‌های ایرانیان خارج از کشور به هموطنان سیل زده کشور است.


دومین مرحله‌ی بارگیری کمک‌های مردمی در ستاد جمعیت امام علی(ع) مشهد برای کمک به سیل‌زدگان

سیل لرستان بهار ۹۸

خرید موادغذایی و بهداشتی از محل کمک‌های مردمی و آماده کردن ۱۰۰۰ پک جهت توزیع در مناطق سیل‌زده‌ی استان لرستان در ستاد جمعیت امام علی در خرم‌آباد  ۹۸/۱/۱۳ انجام شد. هم‌چنین شب گذشته، اعضا تیم امداد جمعیت امام علی با تیم امداد کوهستان، به کوهستان‌هایی که مردم معمولان در آن جا پناه گرفته بودند رفتند و بسته‌های کمکی به نقاط اسکان رساندند.

سیل لرستان بهار ۹۸

خیابان انقلاب در شهر معمولان لرستان، پس از سیل ۹۸/۱/۱۳

معمولان و پل‌دختر نیاز به امدادرسانی سریع به خاطر خسارت‌های گسترده حاصل از سیل روز گذشته دارند.

سیل لرستان بهار ۹۸

تيم شناسايی جمعيت امام علی سیل لرستان ٩٨/١/١٣

تخريب روستای دمرود سفلی از توابع شهر معمولان
سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش شناسایی مناطق سیل زده لرستان در تاریخ ۹۸/۱/۱۳ 

نورآباد

تیم شناسایی و امدادی جمعیت امام علی(ع) کرمانشاه روز سیزدهم فروردین، با توجه به باز بودن مسیر هرسین-نورآباد اقدام به شناسایی و بررسی وضعیت شهرستان نورآباد نمود. مشاهدات حاکی از آن است که شهر نورآباد با فروکش کردن آب از سطح خیابان‌ها به حالت عادی بازگشته و مردم در حال تخلیه‌ی آب داخل خانه‌ها و پارکینگ‌ها هستند. مغازه‌ها باز شده‌اند؛ اما برخی خیابان‌ها در اثر باقی‌مانده‌ی گل و لای حاصل از سیلاب مسدود است.

سطح آب رودخانه‌ی جاری در میانه شهر چند متر از کف خیابان پایین‌تر رفته. در مسیر میربگ جنوبی رانش جزئی زمین، تخریب دیوار و … در تعداد محدودی از خانه‌های برخی روستاها مشاهده می‌شود. متاسفانه تلاش اعضای جمعیت برای ورود به روستاهای حاشیه‌ی رودخانه بی‌نتیجه ماند و امکان ورود و امدادرسانی به علت مسدود شدن راه‌ها در حال حاضر فراهم نیست.

گزارش جامع فعالیت‌‌های امدادی جمعیت امام علی در مناطق سیل زده را در این لینک مطالعه کنید.

سیل لرستان بهار ۹۸


ستاد خرم‌آباد جمعيت امام علی سیل لرستان (٩٨/١/١٣)

دریافت کمک‌های مردمی در ستاد خرم‌آباد جمعيت امام علی در این ستاد:

سیل لرستان بهار ۹۸


برای پیوستن به صفحه‌ی اینستاگرام جمعیت امام علی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/imamalisociety/


پل‌دختر یک روز پس از سیل سهمگین روز دوازدهم فروردین ۹۸

مردم این شهر نیاز به حمایت‌، پس از سیل شدید و بی‌سابقه که خسارات زیادی به آنها وارد کرد دارند.

سیل لرستان بهار ۹۸


گزارش شناسایی مناطق سیل زده لرستان در تاریخ ۹۸/۱/۱۴ :

چگینی، کاکاوند

در این روستاها آنتن دهی موبایل و شبکه های ارتباطی بسیار ضعیف بوده و امکان ارتباط میان مردم و خارج روستا برقرار نبوده است.


اقلام مورد نیاز برای منطقه‌ی سرآب دوره لرستان
ستاد خرم‌آباد جمعیت امام علیدر تاریخ  (۹۸/۱/۱۴) آماده سازی شد.

برای اطلاع از گزارش های مالی جمعیت امام علی برای مناطق سیل زده میتوانید به لینک های زیر مراجعه کنید:

مشاهده‌ی فاکتور های خریدهای انجام شده : کلیک کنید

همچنین نحوه‌ی کمک از خارج از کشور را میتوانید در این لینک ببینید.


شما عزیزان میتوانید کمک های خود را به هریک از ستاد های جمعیت امام علی برسانید تا به مناطق سیل زده ارسال شود.

برای مشاهده آدرس ستادهای جمعیت کلیک کنید. 


گزارش مالی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای هموطنان آسیب دیده از سیل (ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۹۸)

همچنان به کمک‌های شما عزیزان نیاز است:
۶۱۰۴۳۳۷۵۹۳۹۱۹۴۲۴

سیل لرستان بهار ۹۸

ارسال بار شامل اقلام کمکی از ستاد خرم‌آباد جمعیت امام علی به شهر سیل‌زده‌ی معمولان (۹۸/۱/۱۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش تیم توزيع جمعیت امام علی از سیل لرستان (٩٨/١/١٤)

در شهرستان چگینی و روستاهای حیات‌الغیب، انارستان، زرین‌چقا و قاسمعلی مواد غذایی و بهداشتی به شرح ذیل توزیع گردید:

▫️پک نان و صبحانه: ۲۰۴ عدد
▫️پک مواد غذایی: ۲۵۵ عدد
▫️پک مواد بهداشتی و شوینده: ۵۵ عدد
▫️پک مادر و کودک: ۳۷ عدد
▫️آب معدنی: ۳۵ باکس

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش تیم شناسايی جمعیت امام علی از سیل لرستان (٩٨/١/١٤)

جاده روستای حیات‌الغیب، در اطراف چگینی، از بین رفته و قسمتی از پک‌ها با پیاده‌روی به روستا انتقال داده شد. به دلیل قطعی گاز و پخت نکردن نانوایی‌ها، کمبود نان در شهر و روستاها وجود دارد.
آب و برق بسیاری از روستاها هنوز قطع است.

سیل لرستان بهار ۹۸


برای مشاهده ی تمامی فاکتور های اقلام خریداری شده توسط جمعیت امام علی به این لینک مراجعه کنید.


ارسال کمک‌های مردمی جمعیت امام علی با هلیکوپتر به شهر سیل‌زده‌ی معمولان در استان لرستان (۹۸/۱/۱۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

همچنین استیصال مردم معمولان از چندین روز محاصره در سیل و هجوم به هلی‌کوپتر برای خروج از شهر را شاهد بودیم.

بارگیری اقلام توسط هلی کوپتر در #نورآباد برای ارسال به بخش کاکاوند منطقه ایتی‌وند جنوبی (۹۸/۱/۱۴)

اقلام در سه منطقه تخلیه شده و در روستاهای اطراف پخش خواهد شد.

طبق گزارشات اعضای داوطلب جمعیت امام علی حاضر در منطقه، هیچ‌گونه تجهیزات سنگین برای بازگشایی مسیر و امداد رسانی در این مناطق وجود ندارد.

تنها راه برای کمک‌رسانی به این مناطق امداد هوایی است و یا استفاده از ماشین‌آلات سنگین جهت بازگشایی راه‌هاست.

آنتن‌دهی تلفن همراه در منطقه وجود ندارد.
گزارش تصویری مربوط به توزیع اقلام و امدادرسانی در منطقه متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

وصل بودن آنتن تلفن همراه و اینترنت برای ادامه امدادرسانی در این منطقه بسیار ضروری است.

معمولان پس از سیل، (۹۸/۱/۱۵) – تخریب خانه‌های چم پایین در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

تیم پزشکی جمعیت امام علی در سیل لرستان (۹۸/۱/۱۵)

تفکیک و بسته‌بندی داروها توسط پزشکان داوطلب در ستاد خرم‌آباد جهت ارسال به مناطق سیل‌زده.

سیل لرستان بهار ۹۸

خرابی شدید خانه‌ها در منطقه‌ی شاهیوند خرم_آباد؛ بعضی از خانه‌ها حتی قابل سکونت هم نیستند.

سیل لرستان بهار ۹۸

تخریب جاده‌ها در منطقه‌ی سراب دوره خرم‌آباد

تخریب زیرساخت‌ها در استان لرستان بر اثر سیل، قابل ملاحظه است و برای حل این مساله، نیاز به اختصاص بودجه‌های جداگانه و اقدام سریع نهادهای متولی است.

سیل لرستان بهار ۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

عکس از خرم‌آباد، ۹۸/۱/۱۵

معمولان در تاریخ ۹۸/۱/۱۵
خالی شدن آب از برخی خانه ها و مناطق گل و لای بجا گذاشته است. گل سخت شده و خانه های مردم به بتن گلی تبدیل شده است.
ارتفاع گل در برخی مناطق تا یک و نیم متر می رسد.
برای خالی کردن خانه ها از گل نیاز به ابزار آلات حرفه ای است.

سیل لرستان بهار ۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

وضعیت روستای داوود آباد از توابع خرم آباد

توزیع بار توسط جمعیت امام علی با کمک بالگردهای ارتش در منطقه‌ی معمولان در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ (۹۸/۱/۱۵)

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش جمعیت امام علی از روستاهای لرستان (۹۸/۰۱/۱۶)

طبق شناسایی‌های انجام شده توسط جمعیت امام علی، ارتباط با روستاهای زیر کاملا قطع است:
سرمرنگ
عزیزکشته
شینه
خداوردی
فاضل آباد میان‌راه
زیور
گردکانه
چم ظل
رضاویس
ده یوسفان
فاضل آباد
کریم آباد
گنج دره بالا
گنج دره پایین

البته به نظر می‌رسد تعداد این روستاها بسیار بیشتر باشد و لزوم امدادرسانی «سریع‌تر» هوایی از سوی نهادهای نظامی به مناطقی که در محاصره‌ی سیل هستند بسیار ضروری است.

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش ستاد جمعیت امام علی در تهران (۹۸/۱/۱۵)

سه محموله خاور همراه با ۱۲ ماشین آفرود به لرستان ارسال شد.
صبح روز بعد نیز یک خاور نانِ سحر به همراه با دو خاور دیگر به لرستان ارسال شد.

سیل لرستان بهار ۹۸

 

سیل لرستان بهار ۹۸

داروخانه‌ی جمعیت امام علی (ع) در سیل لرستان

گزارش مالی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای هموطنان آسیب دیده از سیل (ساعت ۱۴ روز جمعه ۱۶ فروردین ۹۸)

همچنان به کمک‌های شما عزیزان نیاز است:
۶۱۰۴۳۳۷۵۹۳۹۱۹۴۲۴

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش منطقه‌ی معمولان از سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ ۹۸/۱/۱۵

اعضای داوطلب جمعیت امام علی در شهر معمولان مستقر شده و اقدام به برپایی کمپ نموده و در حال شناسایی منطقه هستند.

بار جمعیت امام علی توسط هلیکوپتر ارتش در منطقه تخلیه‌ شد. سپس تعدادی از بانوان و کودکان حاضر در محل تا حد ممکن سوار هلیکوپتر شده و به سمت فرودگاه خرم‌آباد عازم شدند.

تنها امکان تردد خودروهای آفرود و وانت در مسیرهایی (مثل آزادراه، پمه حر، تل و …) که نزدیک به معمولان و در اولویت بازشدن هستند، وجود دارد.
مسیر دیگری منتهی به تیار شاکرمیان که دکل مخابراتی است تحت بررسی‌ می‌باشد که مسیری است با ۵ ساعت کوهنوردی که از طریق آن امکان گرفتن بار ماشین‌ها وجود دارد.

با توجه به ادامه‌ی بارش باران در روزهای آینده، نیاز بسیار شدید و فوری به
چادر
چکمه
شمع
چراغ نفتی
بیل و کلنگ
پتو
در این مناطق وجود دارد.

سیل لرستان بهار ۹۸

تخریب مدرسه‌ای در شهر معمولان بر اثر سیل لرستان بهار ۱۳۹۸

در حالی که بسیاری از مدارس در شهرها و روستاهای مناطق سیل‌زده دچار تخریب و مشکل اساسی شده‌اند و مدارس از روزهای آینده، پس از ایام نوروز، کار خود را از سر می‌گیرند وزارت آموزش و پرورش باید هر چه زودتر با کمک نهادهای مسئول نسبت به بازسازی این مدارس اقدام کند. به این منظور، پیگیری شخص وزیر آموزش و پرورش برای به نتیجه رسیدن سریعتر این مساله می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

سیل لرستان بهار ۹۸

تا تاریخ ۱۵ فروردین ۲۳ منطقه سیل‌زده توسط جمعیت امام علی در استان لرستان شناسایی و نیازسنجی شده است.

سیل لرستان بهار ۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

نمایی از شهر پل‌دختر از بالا (۹۸/۱/۱۵)

 

سیل لرستان بهار ۹۸

تا روز ۱۵ فروردین در ۱۱ منطقه سیل زده استان لرستان، اقلام ضروری توسط جمعیت امام علی توزیع شده است

‌سیل اخیر در ایران موجب از بین رفتن بسیاری از دام‌ها و زیر آب رفتن مزارع کشاورزی شده است.

با توجه به اینکه مردم استان‌های سیل‌زده اکثرا از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند، به نظر می‌رسد علاوه بر تخریب خانه‌ها و از بین رفتن زیر ساخت‌ها، از دست دادن شغل و منبع درآمد نیز بر مشکلات مردم این مناطق افزوده است.

سیل لرستان ۹۸


ویدیویی از وضعیت شهر پل‌دختر پس از سیل (۹۸/۱/۱۷)


گزارش آخرین وضعیت شهرستان دلفان در :
در دو بخش از این شهرستان سیل باعث خراب شدن راه‌های روستایی شده‌است. به علت عدم دسترسی، وضعیت شفاف و دقیقی از این روستاها در دست نیست.
در مسیرهایی که دسترسی وجود ندارد، تنها راه امدادرسانی از طریق بالگرد می‌باشد.

طبق گفته فرماندار دلفان ۳۸۰ روستا درگیر سیل شده‌است.
۵۷۰۰ واحد ساختمان از سیل آسیب‌دیده‌اند.
۱۱۰ دهنه پل در سیل تخریب شده و در برخی مسیرها حتی اثری از راه‌ها باقی‌ نمانده‌است.
۱۰۰۰ راس دام سبک و سنگین تلف شده‌است.

در بخش میربگ جنوبی و کاکاوند روستاهایی که راه ارتباطی آنها قطع شده‌است، تنها راه نجات اهالی آن تسریع در بازسازی راه‌ها و یا امدادرسانی دایمیِ هوایی تا زمان حل مشکل دسترسی می‌باشد.
در برخی از روستاها ممکن است اهالی با گرسنگی و مشکلات حاد مواجه باشند و در برخی روستاها ممکن است شرایط کاملا عادی باشد اما عدم دسترسی بزرگترین چالش پیش روست که در صورت وقوع شرایط اورژانسی مانند بیماری و…ساکنین این مناطق هیچ چاره‌ای نخواهند داشت.

با توجه به اینکه هر بخش از این شهرستان به امکانات و تجهیزات بسیار ناچیز مجهز هستند به جز بسیج امکانات تمام کشور راهِ‌ حلی برای حل مشکل راه‌های روستاها وجود ندارد و با امکانات موجود در این شهرستان ماه‌ها مشکل دسترسی این روستاها حل نخواهد شد.
عدم توجه کافی به بخش کاکاوند مشهود است و مسئولین بخشداری از حداقل امکانات و مساعدت‌های امدادی برای کمک به گردم برخوردارند.
هرچند مشکلات حاد شهرستان‌های معمولان و خرم آباد نیازمند توجه جدی مردم و مسئولین است اما ایجاد یک خط ثابت پروازی به خصوص برای بخش کاکاوند و میربگ جنوبی و همزمان تلاش جدی برای حل مشکل راه‌های قطع شده واجب و بسیار ضروری است.

سیل لرستان بهار ۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

پلدختر (۹۸/۱/۱۵)


ارسال محموله‌های کمکی جمعیت امام علی از طریق بالگرد به مناطق سیل‌‌زده‌ی استان #لرستان، دلفان منطقه‌ی میربگ جنوبی (۹۸/۱/۱۶)


روستای حیات‌الغیب از توابع شهرستان چِگِنی در استان لرستان (۹۸/۱/۱۶)

قطع گاز و برق در روستا شرایط زندگی را برای اهالی دشوارتر کرده است. مشکلی که در بسیاری از روستاهای این منطقه وجود دارد و لزوم رسیدگی سریع‌تر به این مناطق و حل مشکل قطعی آب و برق و گاز ضروری است.

سیل لرستان بهار ۹۸

روستای چم حسین متشکل از ۶ خانه در شهرستان دوره چگنی در جنوب استان لرستان به طور کامل بر اثر سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ تخریب شد و تنها ۳ پله از روستا باقی مانده است!

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش توزیع جمعیت امام علی در سیل لرستان (۹۸/۰۱/۱۶)

به علت تخریب جاده‌ها و عدم دسترسی از طریق خودرو به روستاها، اعضای داوطلب جمعیت امام علی مسیر حدودا ۱۰ کیلومتری را با پیاده‌روی و کوهنوردی طی کرده و به شناسایی و توزیع در روستاهای چم‌حیدر و دواب پرداختند.

سیل لرستان بهار ۹۸

اطلاعیه شماره ۱۲ جمعیت امام علی در مورد سیل لرستان بهار ۱۳۹۸:
راه‌اندازی ستاد شیراز جهت دریافت کمک‌های غیرنقدی

به دلیل فوریت امدادرسانی در وضعیت اضطراری سیل خوزستان و سیل لرستان ، ستاد دریافت اقلام غیر نقدی در شیراز فعال شد.

اقلام مورد نیاز:
شیر خشک
پوشک بچه
موکت، پتو و چادر برزنتی
نوار بهداشتی
مواد غذایی خشک( برنج، ماکارونی، عدس، روغن، گوشت و… )
دستمال مرطوب و کاغذی
انواع کنسرو (تن ماهی، لوبیا و…) و سایر مواد غذایی بدون نیاز به پخت
ژل ضدعفونی کننده
کیسه زباله و پلاستیک عریض
مواد شوینده: پودر لباسشویی، پودر دستشویی، مایع ظرفشویی، صابون
چکمه پلاستیکی
لوازم سرگرمی برای کودکان
خرما⁦

آدرس ستادهای جمع‌آوری:
۱. خیابان ملاصدرا، خیابان معدل، موسسه زبان نوید (پسرانه).

۲. انتهای هفت‌تنان، بلوارنیستان، میدان دلگشا، خیابان نارنجستان، روبه‌روی کوچه۳، درب آبی، خانه ایرانی سعدی.

زمان: ۱۵ الی ۱۸ فروردین ماه
ساعت: ۱۷ الی ۲۱

سیل لرستان بهار ۹۸


تشکیل تپه‌ای گِلی به ارتفاع حدود ۱/۵ متر در حیاط دبیرستانی در محله‌ی سازمانی‌های شهرستان پل‌دختر! (۹۸/۱/۱۷)


تصویر خانه‌ای تخریب‌شده در معمولان بر اثر سیل لرستان بهار ۱۳۹۸(۹۸/۱/۱۶)

بسیاری از خانه‌ها در معمولان و پل‌دختر وضعیتی مشابه دارند.

سیل لرستان بهار ۹۸


⭕️⭕️هشدار⭕️⭕️
در مناطق سیل‌زده آسیب‌های پوستی ناشی از تماس با آب‌ سیلاب‌ها مشاهده شده که گویای آلودگی شدید این آب‌هاست و تماس با آنها بسیار خطرناک و دارای تبعات فراوان مى‌باشد.

سیل لرستان بهار ۹۸


تیم پزشکی جمعیت امام علی (ع) برای معاینه و درمان ساکنین روستای حیات‌الغیب از توابع شهرستان چِگِنی در استان لرستان در یکی از مدارس این روستا مستقر شد.

سیل لرستان بهار ۹۸

عکس از منطقه‌ای در پل‌دختر که مردم به علت قطع آب لوله‌کشی، مجبور به استفاده از آب سیلاب برای شست‌وشو هستند. (٩٨/١/١٧)

با توجه به آلوده بودن آب سیلاب‌ها، امکان بروز بیماری‌های مسری در صورت ادامه‌ی استفاده از این آب آلوده بسیار محتمل می‌باشد. لزوم رفع خرابی از تاسیسات آبرسانی در #پل‌دختر و سایر مناطق سیل‌زده بسیار ضروری است و باید در الویت قرار گیرد.

سیل لرستان بهار ۹۸

تشکیل تپه‌ای گِلی به ارتفاع حدود ۱/۵ متر در حیاط دبیرستانی در محله‌ی سازمانی‌های شهرستان پل‌دختر!

این دبیرستان و ورزشگاه شهید سرمالیان، در مجاورت آن، به علت تخریب شدید حتی برای اسکان موقت خانواده‌ها نیز قابل استفاده نیستند.


از این می‌ترسم که اینجا تبدیل به ویرانه شود؛ صحبت‌های یکی از روستاییان در مناطق سیل‌زده‌ی استان لرستان(۹۸/۱/۱۷)


نمایی تلخ از خسارات گسترده‌ی ناشی از سیل در شهرستان پل‌دختر (۹۸/۱/۱۸)

سیل لرستان بهار ۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

 دیوارنوشته‌ای در روستای دم‌رود از توابع معمولان در استان لرستان

روستایی که به طور کامل از بین رفته!

به گزارش تیم شناسایی جمعیت امام علی، از روستای خِرسلَر اولیا از توابع پلدختر، که ۴۰ تا ۵۰ خانوار داشته، اثری باقی نمانده است!

گزارش جمعیت امام علی از سیل لرستان (۹۸/۰۱/۱۸)

دیروز نیازهای ۲۳۲ خانواده در چم‌پایین معمولان شناسایی شده و امروز با توجه به لیست شناسایی، اقلام بین خانواده‌ها توزیع شد.
با کمک چند تن از اهالی، تیم توزیع بومی تشکیل شده‌ است.

اقلام توزیع‌ شده در مرحله‌ی اول:
آب معدنی
نان
صابون
پودر لباس‌شویی
شامپو
مایع دستشویی
نواربهداشتی

اقلام توزیع‌ شده در مرحله‌ی دوم:

شیرخشک
پوشک


روستایی که به طور کامل از بین رفته!


سیل لرستان بهار ۹۸


فیلمی از جاده اتصالی بین اندیمشک و پلدختر تخریب که شده‌است.


کودکی‌‌های بر آب رفته!

نمایی از خسارات شدیدسیل لرستان بهار ۱۳۹۸

سیل در روستای حاتم آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دلفان در استان لرستان

سیل لرستان بهار ۹۸

‌با گسترش دهانه‌ی رود، زمین‌های کشاورزی زیر آب رفته و با فروکش آبِ سیلاب، مزارع که زیر کشت گندم و جو بودند زیر حجم زیادی از ماسه و گل مانده‌اند. (۹۸/۱/۱۸)

جاده اتصالی بین اندیمشک و پلدختر تخریب شده‌است.

تمام خانه‌های روستای خرس‌در از بین رفته و هیچ اثری از واحدهای مسکونی باقی نمانده است.

مدارس روستاهای تیارشاه، چم‌قلندر، بن‌تومان یک، بن‌تومان دو، بن‌تومان سه، دروغ زناب‌و چم‌ماهیلان از توابع پل‌دختر به دلیل تخریب جاده تعطیل شده‌ است.

سیل لرستان بهار ۹۸


فیلم وضعیت خانه‌ها در بخش شاهیوند در استان لرستان


در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸:

پخش شیر خشک و پوشک بچه در ستاد جمعیت امام علی در معمولان با توجه به شناسایی‌ها و نیازسنجی‌های از پیش صورت گرفته. (۹۸/۰۱/۱۸)

سیل لرستان بهار ۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

تخریب خانه‌ها در اثر سیل در روستای حیات‌الغیب (۹۸/۰۱/۱۸)


گزارش مالی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای هموطنان آسیب دیده از سیل (ساعت ۱۲ روز ۱۸ فروردین ۹۸)

همچنان به کمک‌های شما عزیزان نیاز است:
۶۱۰۴۳۳۷۵۹۳۹۱۹۴۲۴

سیل لرستان بهار ۹۸


ورود اولین تیم پزشکی متشکل از پزشکان داوطلب جمعیت امام علی، پس از سیل، به روستای دمرود افرینه اول و دوم از مسیر کوهنوردی

از آنجایی که خانه بهداشت به دلیل خرابی‌های پس از سیل غیرقابل استفاده بوده است، معاینه و تحویل دارو توسط پزشکان داوطلب جمعیت امام علی در خانه‌ی یکی از اهالی انجام شد. در تاریخ (۹۸/۱/۱۸)

سیل لرستان بهار 98

ستاد خرم‌آباد جمعیت امام علی، جلسه با نیروهای بومی در تاریخ (۹۸/۱/۱۹) برگزرا شد.

سیل لرستان بهار ۹۸


شهر دریا شد، خانه‌ها ویران!
گزارش ایرنا از فعالیت جمعیت امام علی (ع) در مناطق سیل‌زده

زهرا کهرام، عضو جمعیت و مسئول ستاد پشتیبان سیل، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا می‌گوید: «روزهای نخست، گروه‌های امدادی جمعیت با هماهنگی هلال‌احمر وارد منطقه شده و با قایق به مردم بسته‌های بهداشتی و غذایی می‌رساندند؛ اما خیلی از آنها به طبقات بالایی خانه یا پشت‌بام‌ها پناه برده و در محاصره آب بودند.»
گروه‌های سوار بر قایق خانه به خانه روی آب توقف می‌کردند و بسته‌های کمکی را داخل ظرفی گذاشته و صاحب خانه آن را با طنابی بالا می‌کشید. «آنها در شرایط بدی به سر می‌برند. هنوز با وجود اینکه روزها از ماجرای سیل در آق‌قلا و گمیشان گذشته آنها درگیر هستند، ارتفاع آب در بعضی از مناطق ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر بالا آمده و این نگران‌کننده است. از طرفی فقط عده‌ای از خانواده‌ها در کمپ‌هایی که برای سیل‌زدگان در نظر گرفته بودند، منتقل شدند. هنوز خانواده‌های زیادی در خانه‌هایشان زندانی هستند و منتظر فروکش کردن آب‌ هستند.»

در لرستان اما بعضی از روستاهای سیل‌زده در مناطق صعب‌العبور واقع شده یا جاده برای امدادرسانی به آنها بسته شده بود. نیاز به هلی‌کوپتر بود. اعضای جمعیت به هر زحمتی که بود در نهایت توانستند یک هلی‌کوپتر برای رساندن بسته‌های بهداشتی و غذایی به دست مردم پیدا کنند.

گزارش کامل را در لینک زیر بخوانید:
http://irna.ir/fa/News/83269151


روستای صالح آباد از توابع معمولان در تاریخ ۹۸/۱/۱۸

نیاز مبرم خانواده های روستای صالح آباد برای تخلیه گل از خانه‌ها

در حال حاضر مهمترین نیاز خانه های این روستا خارج کردن یک و نیم متر گل از داخل خانه هاست

بعد از خشک شدن گل امکان تخلیه آن با مشکلات بسیار زیادتری مواجه خواهد بود…

سیل لرستان بهار ۹۸

به‌علت انباشت لباس‌های دست دوم اهدایی که غیرقابل استفاده بودند، برخی اهالی مجبور به سوزاندن آنها شدند. (۹۸/۰۱/۲۰)
از اهدای لباس‌های دست دوم خودداری کنید.آنچه برای خود نمی‌پسندی، برای دیگران نیز مپسند.

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش جمعیت امام علی از سیل لرستان (۹۸/۰۱/۱۹)

اقلام بهداشتی و چکمه بین خانواده‌های شناسایی شده در روستای چم‌مهر در پلدختر توزیع شد.

سیل لرستان بهار ۹۸

خط لوله‌ی انتقال گاز در بخش ویسیان شکسته شده. (۹۸/۱/۲۰)

حل مشکل زیرساخت‌های آب، برق و گاز و شبکه های مخابراتی در مناطق سیل زده، در مدیریت بهینه و خروج از فاز اول بحران و آغاز اقدامات منتهی به بازگشت به زندگی نقش اساسی دارد.

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش اقلام توزیع شده توسط جمعیت امام علی در میان آسیب دیدگان از سیل از تاریخ ۲ فروردین تا تاریخ ۱۹ فروردین ۹۸

سیل لرستان بهار ۹۸

معاینه و تحویل دارو توسط پزشکان داوطلب جمعیت امام علی در روستای طاق‌رضاله از توابع افرینه بخش معمولان شهرستان پل‌دختر (۹۸/۱/۱۹)

در شرایط بحرانی لازم است در روستاهایی که مرکز بهداشت وجود ندارد، گشت‌های سیار، با مراجعه به روستاها مشکلات درمانی اهالی را مورد بررسی و مداوا قرار داده و درصورت لزوم به مراکز مجهزتر ارجاع دهند.

سیل لرستان بهار ۹۸

تخریب جاده‌ی روستایی محور چم‌داوود و خاطره از توابع چگنی در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ (۹۸/۰۱/۲۰)

برقراری راه‌های ارتباطی می‌تواند به تسریع در روند امدادرسانی کمک شایانی نماید.

سیل لرستان بهار ۹۸

ضعیت خانه‌ها در روستای چم‌خوشه از توابع شهرستان چگنی (۹۸/۰۱/۲۰)

سیل لرستان بهار ۹۸

خانه‌ای در پلدختر که بیش از ۲ متر گل و لای بر آن نشسته..

سیل لرستان بهار ۹۸

شب برای کدام عروسک نداشته‌ات لالایی میخوانی؟

سیل لرستان بهار ۹۸

بازی با کودکان محله‌ی چم بالا در شهر معمولان، توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی(ع) (۹۸/۰۱/۲۰)

سیل لرستان بهار ۹۸

وضعیت خانه‌های چم بالا از مناطق معمولان پس از سیل لرستان

سیل لرستان ۹۸

شناسایی و نیازسنجی محله‌ی چم بالا در شهر معمولان، توسط اعضای تیم شناسایی جمعیت امام علی(ع) (۹۸/۰۱/۲۰)

سیل لرستان بهار ۹۸

مدرسه‌ای در روستای چم مهر که حتی ستونی از ساختمان آن هم سرپا نیست (۹۸/۰۱/۲۰)

سیل لرستان بهار ۹۸

حضور روانشناسان جمعیت امام على در کنار مردم سیل زده ساکن در چادر و مراکز اسکان موقت (مدرسه طالقانى و مدرسه كار و دانش) معمولان (٩٨/٠١/٢٠)

پس از وقوع بلایای طبیعی کاهش بار روحی و روانی بازماندگان یکی از مهمترین اقدامات امدادی است.

سیل لرستان بهار ۹۸

مهربانی مردم جاری است. (۹۸/۰۱/۲۱)

سیل لرستان بهار ۹۸

حضور روانشناسان داوطلب جمعیت امام علی برای کاهش بار روانی ناشی از سیل زنان در مناطق سیل‌زده دمرود معمولان(۹۸/۰۱/۲۱)

دغدغه‌ی فعلی مردم منطقه امنیت روانی، امنیت مسکن، امنیت اقتصادی و اشتغال است.

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش جمعیت امام علی از سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ (۹۸/۰۱/۲۱)

با توجه به شناسایی‌های انجام‌شده و ثبت مشخصات کودکان (جهت توزیع صحیح) پوشک بچه و شير خشک در ستاد معمولان توزیع شد.

سیل لرستان بهار ۹۸

حضور روانشناس داوطلب جمعیت امام علی در كنار مردمان محله‌ی چم در معمولان. (۹۸/۰۱/۲۱)

سیل لرستان بهار ۹۸

برگزاری جلسات مشاوره‌ی گروهی و فردی برای زنان آسیب‌دیده از سیل در ستاد شهر معمولان (۹۸/۰۱/۲۱)

سیل لرستان بهار ۹۸

بازی داوطلب جمعیت امام علی با کودکان در محله‌ی چم بالا در معمولان (۹۸/۰۱/۲۲)

سیل لرستان بهار ۹۸

تخریب مدرسه‌ی محله‌ی چم در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ در معمولان (۹۸/۰۱/۲۲)

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش تیم جمعیت امام علی از سیل لرستان (۹۸/۰۱/۲۲)

تیم شناسایی، پزشکی و روانشناسی جمعیت امام علی به روستای چم‌گز اعزام شد.
تیم پزشکی در خانه‌ی یکی از اهالی روستا ساکن شد و ۷۲ نفر ویزیت شدند و طبق تجویز به ایشان دارو داده شد. یک مورد نیاز یه تزریق انسولین شناسایی شد.
۱۵خانواده نیازمند کمک بودند و ۴ خانه تخریب شده بود. در کل وضعیت روحی اهالی روستا با توجه به سنجش روانشناس مساعد بود.

سیل لرستان بهار ۹۸

بارگیری و پخش اقلام و پک‌های غذایی توسط جمعیت امام علی در محله‌ی دروازه هیو در معمولان (۹۸/۰۱/۲۳)

سیل به این محله خسارت زیادی وارد نکرده است اما به علت شرایط کلی شهر معمولان، برخی اهالی این محله که به مشاغلی همچون کارگری و کشاورزی مشغول بوده‌اند، از کار باز مانده‌اند و نیاز به حمایت‌های اساسی دارند.

سیل لرستان بهار ۹۸

چه مادرها که در این شب‌ها با اشک چشم، کودکان گرسنه‌شان را در آغوش آرام می‌کنند، سیل بلای جان و مال هموطنانمان شده اما دست به دست هم نمی‌گذاریم که کمر پدران و مادرانمان خم شود.
کوچه گردان عاشق نه مختص یک شب که به تاسی از مولا علی و پرسه‌های بی وقفه‌اش در کوچه های فراموش شده برای همه‌ی شب‌هاست. هر جا که غم نان مظلومی را شرمنده کودکان بر گرد سفره‌ش کند باید حی و حاضر شد.

در سحرگاه ۹۸/۰۱/۲۳ در محله‌ی چم بالا شهر معمولان کیسه‌هایی توزیع شد، شامل:
اقلام غذایی
پتو
لباس نو
اقلام بهداشتی
اسباب بازی
و…

سیل لرستان بهار ۹۸

با توجه به شناسايى‌هاى انجام شده توسط اعضاى داوطلب جمعيت امام على در روستاى چاله با گذشت بيش از ١٠ روز از وقوع سيل همچنان نيمى از اين روستا در زير آب است و عمق آب باقى مانده بين نيم الى چهار متر مى‌باشد.
خانه‌هايى كه آب فقط از آنها گذشته نيز آسيب جدى ديده‌اند.
تعدادى از اهالى در جريان سيل دچار آسيب جسمى شدند و ادامه‌ى اين شرايط اهالى روستا را از لحاظ سلامت به خطر مى‌اندازد و در معرض بيمارى‌هاى انگلى و قارچى قرار خواهد داد.

نیازهای کوتاه مدت در روستای چاله اعم از مواد غذایی، شوینده، پک مادر و کودک توسط جمعیت امام علی تهيه و تحویل سرپرست خانوارها شد.

اما نیاز های بلند مدت مانند تخلیه‌ی آب از روستا و منازل، جبران خسارات تخریب طویله و ساختمانها هنوز پابرجاست.

سیل لرستان بهار ۹۸

توزیع اقلام غذایی و لوازم بهداشتی توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی در محله‌ی دروازه هیو معمولان (۹۸/۱/۲۳)

سیل لرستان بهار ۹۸

بارگیری محموله کمک‌های مردمی اهدایی به سیل زدگان در ستاد کرمانشاه جهت توزیع در بخش کاکاوند شهرستان دلفان (۹۸/۱/۲۳)

سیل لرستان بهار ۹۸

ویزیت اهالی روستای سبز علی توسط پزشک داوطلب جمعیت امام علی در معمولان. همچنین داروهای تجویز شده به اهالی داده شد (۹۸/۱/۲۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

اعضای جمعیت امام علی پس از ۱۷ کیلومتر‌ پیاده‌روی به روستای چم‌شهران از توابع معمولان رسیدند. در این بازدید، نیازهای اهالی شناسایی شد و اقلام بهداشتی توزیع گردید. (۹۸/۱/۲۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

اقلامی شامل طی، دستکش کار، پتو و… بین هموطنان آسیب‌دیده از سیل در محله‌ی چم‌بالا در معمولان توسط اعضای جمعیت امام علی توزیع شد. (۹۸/۱/۲۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

بازی کردن با کودکان محله‌ی دروازه هیو در معمولان توسط اعضای جمعیت امام علی به منظور بازیابی روحیه‌ی این کودکان پس از سیل (۹۸/۱/۲۵)

 

سیل لرستان بهار ۹۸

توزیع اقلام در کمپ مصلی در شهر معمولان در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ توسط جمعیت امام علی (۹۸/۱/۲۵)

حدود ۶۵ خانواده در این کمپ اسکان داده شده‌اند.

سیل لرستان بهار ۹۸

توزیع اقلام غذایی و لوازم بهداشتی توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی در محله‌ی دروازه هیو معمولان (۹۸/۱/۲۳)

سیل لرستان بهار ۹۸

ارگیری محموله کمک‌های مردمی اهدایی به سیل زدگان در ستاد کرمانشاه جهت توزیع در بخش کاکاوند شهرستان دلفان(۹۸/۱/۲۳)

سیل لرستان بهار ۹۸

ویزیت اهالی روستای سبز علی توسط پزشک داوطلب جمعیت امام علی در معمولان و داروهای تجویز شده به اهالی داده شد(۹۸/۱/۲۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

اعضای جمعیت امام علی پس از ۱۷ کیلومتر‌ پیاده‌روی به روستای چم‌شهران از توابع معمولان رسیدند. در این بازدید، نیازهای اهالی شناسایی شد و اقلام بهداشتی توزیع گردید. (۹۸/۱/۲۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ اقلامی شامل طی، دستکش کار، پتو و… بین هموطنان آسیب‌دیده از سیل در محله‌ی چم‌بالا در #معمولان توسط اعضای جمعیت امام علی توزیع شد. (۹۸/۱/۲۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

آخرین گزارش از سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ از وضعیت بخش کاکاوند شهرستان دلفان در استان لرستان (۹۸/۱/۲۴)

برخی پل‌های تخریب شده، توسط نیروهای امدادی با پل‌های موقت جایگزین شده‌اند؛ هرچند ارتباط جاده‌ای در اثر فرونشست و رانش زمین قطع گردیده. در ضمن تلاش‌ها برای بازسازی موقت راه‌ها ادامه دارد.
در مسیرهایی که راه باز شده و یا نزدیک به آخرین نقطه‌ی باز، به صورت انتقال دستی کمک‌رسانی انجام شده.

در برخی روستاها امداد هواییِ مقطعی صورت گرفته ولی در برخی روستاها حتی این اتفاق نیز رخ نداده. با توجه به باز شدن بخش زیادی از راه‌ها و فراهم شدن امکان کمک‌رسانی زمینی، امروز برای اولین بار کمک‌‌رسانی توسط جمعیت امام علی به سه روستای ظفرآباد، جوادآباد و زرده‌سوار رسید؛ البته به علت عدم امکان عبور با خودرو، این کار با کمک معتمدین محلی صورت گرفت.


برای دیدن تصاویر هلی شات از تخریب جاده دواب از توابع چگینی بر اثر سیل لرستان به این لینک بروید.


در مسیرهایی که باز شده‌اند جاده در تمام طول مسیر دچار فرونشست کلی شده و در نقطه‌های خیلی زیادی به دلیل زیرسازی بسیار ضعیف دچار شکستگی‌های عمیق گردیده که عبور با خودرو معمولی را با مشکل فراوان مواجه می‌نماید.
به نظر می‌رسد همچنان بزرگترین مشکل منطقه، قطع ارتباطات جاده‌ای است.

سیل لرستان بهار ۹۸

عکس‌هایی از وضعیت روستای چم‌شهران از توابع معمولان، در بازدید اعضای جمعیت امام علی (۹۸/۱/۲۴)

سیل لرستان بهار ۹۸

بازی کردن با کودکان محله‌ی دروازه هیو در معمولان توسط اعضای جمعیت امام علی به منظور بازیابی روحیه‌ی این کودکان پس از سیل (۹۸/۱/۲۵)


گزارش جمعیت امام علی از سیل لرستان (٩٨/١/١٦)


سیل لرستان بهار ۹۸

هموطن خوبم
شریک دردت هستم.
عکس از ستاد خرم‌آباد جمعیت امام علی از اقلام ارسالی از مناطق آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه در آبان ۹۶

سیل لرستان بهار ۹۸


فیلم کمک‌های جمعیت امام علی به سیل‌زدگان لرستان – پایگاه خبری گلونی


توزیع اقلام در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸در کمپ مصلی در شهر معمولان توسط جمعیت امام علی (۹۸/۱/۲۵)

حدود ۶۵ خانواده در این کمپ اسکان داده شده‌اند.

سیل لرستان بهار ۹۸


ارسال سومین محموله‌ی امدادی جمعیت امام علی(ع) به منطقه‌ی میربگ جنوبی در شهرستان دلفان استان لرستان با کمک بالگردهای ارتش (98/1/17)


توزیع گاز پیک‌نیکی در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ در کمپ مصلی در شهر معمولان توسط جمعیت امام علی (۹۸/۱/۲۵)

اهالی مناطق سیل‌زده برای تهیه‌ی غذای گرم، نیاز به گاز پیک‌نیکی دارند.

سیل لرستان بهار ۹۸

خاک سرخ این سرزمین، به بهار نگاه کودکانش، دوباره سبز خواهد شد.

عکس از بازی با کودکان محله‌ی دروازه هیو در معمولان توسط اعضای جمعیت امام علی (۹۸/۱/۲۵)

سیل لرستان بهار ۹۸

اطلاعیه‌ شماره ۱۳ جمعیت امام علی:
همراهان عزیز جمعیت امام علی به اطلاع می‌رساند که تنها ستاد جمعیت امام علی در شهر #خرم‌آباد، ستاد واقع در ناصرخسرو با آدرس قیدشده در این اطلاعیه می‌باشد و این نهاد مردمی هیچ ستاد دیگری در این شهر ندارد. هر مرکز دیگر در خرم‌آباد مربوط به جمعیت امام علی نمی‌باشد و در صورت اضافه شدن ستادی در این شهر یا هر شهر و استان دیگر، مراتب از طریق رسانه‌های رسمی جمعیت امام علی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.
لذا تنها ستاد جمعیت امام علی در خرم‌آباد به قرار زیر می‌باشد.

آدرس: خرم آباد، ناصر خسرو، چهارراه خندابی، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی

روابط عمومی جمعیت امام علی در لرستان:
09037032715

حضور پزشک داوطلب برای ویزیت هم‌وطنان ساکن در کمپ مصلی در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ در شهر #معمولان توسط جمعیت امام علی (۹۸/۱/۲۵)

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش تیم شناسایی جمعیت امام علی از تخریب جاده‌ی منتهی به روستای چم ‌شهر رود (۹۸/۰۱/۲۴)
اعضا بصورت پیاده مابقی راه را طی می‌کنند تا نیازهای اهالی روستا را شناسایی کنند.

بر اساس شناسایی‌های انجام شده در روستای دمرود علیا در #معمولان داوطلبان جمعیت امام علی اقدام به توزیع اقلام زیر در این روستا نمودند: (۹۸/۰۱/۲۴)

گاز پیکنیکی
پتو
موکت
ظرف
اسباب بازی

سیل لرستان بهار ۹۸

حضور پزشک داوطلب جمعیت امام علی (ع)در سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ در روستای دم رود از توابع معمولان لرستان برای ارائه خدمات پزشکی به اهالی روستا (۹۸/۱/۲۳)

سیل لرستان بهار ۹۸

کتاب‌ها در میان امواج سهمگین سیلاب پیش آمدند و ما را به سوی خویش خواندند. کتاب‌ها آگاهی‌های ما هستند. بر هجوم سیل طبیعت به سیل آگاهی چیره می‌توان شد.
مراقب آگاهی‌هایمان باشیم؛ آنها نگاهبان راستین ما در برابر هر هجمه‌ای خواهند بود.

سیل لرستان بهار ۹۸

 عکس از شهر سیل‌زده‌ی پل‌دختر در استان لرستان

سیل لرستان بهار ۹۸

تا تاریخ ۲۸ فروردین، ۶۸ منطقه سیل‌زده توسط جمعیت امام علی در استان لرستان شناسایی و نیازسنجی شده است

تا تاریخ ۲۸ فروردین، در ۶۵ منطقه سیل‌زده در استان لرستان توزیع بسته‌های حمایتی توسط جمعیت امام علی صورت گرفت.

سیل لرستان بهار ۹۸

گزارش از ستاد تهران جمعیت امام علی جهت کمک به مناطق سیل‌زده (۹۸/۱/۲۹)

روز گذشته، ۲۹ فروردین، ۳ خاور اقلام کمکی به سمت خوزستان، یک خاور به سمت لرستان و یک خاور جهت حمایت از خوزستان به بوشهر ارسال شد.
شب ۲۸ فروردین نیز یک نیسان به کرمانشاه، جهت کمک به منطقه‌ی آسیب‌دیده‌ی کرناچی، ارسال شد.

این محموله‌ها شامل:
پک غذای ۷۲ ساعت
پک غذایی خشک
پک بهداشتی
پک بانوان
و پک دانش‌آموز بوده است.

جمعا تا کنون ۴۳ محموله از ستاد تهران به خوزستان، لرستان و کرمانشاه ارسال شده است.

سیل لرستان بهار ۹۸

برنامه‌ریزی فاز کوتاه‌مدت شناسایی و توزیع در مناطق سیل‌زده‌ی استان لرستان در ستاد پل‌دختر جمعیت امام علی (ع)،

با حضور شارمین میمندی‌نژاد، موسس این نهاد مردمی انجام شد.

نیاز فوری

با توجه به نفوذ سامانه‌ی هوای بسیار سرد به ایران و کاهش شدید دما در روزهای آینده، نیاز فوری به وسایل گرمایشی مانند هیتر برقی برای هم‌وطنان آسیب‌دیده در سیل لرستان می‌باشد.

اطلاعات مربوط به ستاد خرم‌آباد جمعیت امام علی به قرار زیر است:

آدرس: خرم‌آباد، ناصر خسرو، چهارراه خندابی، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی

روابط عمومی جمعیت امام علی در لرستان:
09037032715

معاینه‌ی ۴۵ کودک و نوزاد توسط تیم پزشکی و متخصص اطفال داوطلب جمعیت امام علی

در منطقه‌ی معمولان در استان لرستان (۹۸/۱/۳۱)

سیل لرستان بهار ۹۸

ویزیت کودکان توسط متخصص اطفال داوطلب جمعیت امام علی در روستای چم‌مورت از توابع معمولان؛

علاوه بر ویزیت، ۱۵ پک مواد غذایی نیز بین اهالی این روستا توزیع شد. (۹۸/۱/۳۱)

سیل لرستان بهار ۹۸

پخش ۱۱۵ بسته‌ اقلام غذایی در دره کوروش، زیر پل صارمی در حاشیه‌ی خرم‌آباد توسط داوطلبان

جمعیت امام علی (ع) (۹۸/۱/۳۱)

سیل لرستان بهار ۹۸

منتظر ادامه‌ی اخبار جمعیت امام علی از سیل لرستان بهار ۱۳۹۸ باشید….

۱ پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا says:

    درود
    وقت بخیر
    در ساعت ۱۸:۴۵ تاریخ ۱۲/۰۳/۱۳۹۸ مبلغ ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جهت کمک به سیل زدگان لرستان به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۵۹۳۹۱۹۴۲۴ واریز گردید.
    لطفا فقط در ضمینه کمک به مردم لرستان استفاده شود

    پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    Want to join the discussion?
    Feel free to contribute!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *