کنوانسیون محافظت از کودکان در برابر بدترین اشکال کار کودک، به تصویب جهانی رسید

همه 187 کشور عضو سازمان بین‌المللی کار سازمان ملل (ILO)، جهت محافظت از کودکان در برابر بدترین اشکال کار کودک، از جمله بردگی، فحشا و قاچاق، کنوانسیونی را به تصویب رسانده‌اند.

این پیمان (شناخته شده با عنوان کنوانسیون شماره 182) که تصویب اولیه آن به دو دهه قبل باز می‌گردد، روز سه‌شنبه به تصویب نهایی همه کشورها رسید. تصویب این کنوانسیون، سریع‌ترین تصویب در تاریخ 101 ساله سازمان‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

پایان دادن به کار کودکان یکی از اهداف اصلی سازمان بین‌المللی کار است که در سال 1919 تأسیس شد. سازمان ملل تخمین می‌زند که 152 میلیون کودک در سراسر جهان کار می‌کنند که 73 میلیون نفر از آن‌ها در وضعیت کار خطرناک به سر می‌برند. بیشتر کار کودکان در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد و عمدتا به دلیل فقر و مشکلات والدین است.

کنوانسیون شماره 182، منع و از بین بردن بدترین اشکال کار کودکان (که شامل بردگی ، کار اجباری و … است) را خواستار است.

استفاده از کودکان زیر 18 سال در درگیری های مسلحانه ، روسپی‌گری، فعالیت های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر و کارهای خطرناک ممنوع است و با تصویب آن، مبارزه شکل جدی‌تری به خود می گیرد.

سازمان ملل متحد نگران تاثیر منفی همه‌گیری ویروس کرونا کوید-19 بر سال‌ها تلاش و همکاری برای مبارزه و محافظت از کودکان در برابر کارهای خطرناک است. این نگرانی در مورد کودکان 5 تا 11 سال و در برخی مناطق جغرافیایی حادتر است.

دنبال کردن گزارش اصلی

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *