به مناسبت ۲۳ فروردین، روز دندانپزشک

در دنیای تخصص‌گرای امروزی که انسان‌ها در راه کسب مهارت‌های تخصصی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، یادگیری کارآمد هر تخصص مستلزم صرف زمان، انرژی و تلاش است.

متخصصان آموزش‌دیده که به مهارت لازم رسیده‌اند از ارکان اساسی رشد و پیشبرد جوامع هستند و جوامعی که از این متخصصان در جایگاه درست خود بهره‌مند شوند، در برخورد با معضلات اجتماعی موفق‌تر عمل خواهند کرد‌.

آن‌چه واضح است این که بسیاری از این تخصص‌ها همچون تخصص‌های مربوط به حوزه سلامت، مورد نیاز تمامی افراد جامعه از جمله اقشار آسیب‌پذیرتر هستند، اما متاسفانه به دلیل هزینه زیاد خدمات تخصصی سلامت، اقشار آسیب‌پذیر جامعه در بسیاری مواقع توانایی تامین هزینه‌های استفاده از آن را ندارند، و این از وظایف دولت‌هاست که با حمایت‌های درمانی، بیمه‌ای و… از آن‌ها پشتیبانی کنند.

امروز ۲۳ فروردین، روز دندانپزشک نام‌گذاری شده است، روزی برای پاسداشت خدمات دندانپزشکانی که برای ارتقا سلامت جامعه می‌کوشند.

به بهانه این روز می‌خواهیم در کنار قدردانی از تمامی دندانپزشکان کشورمان به صورت ویژه از دندانپزشکان داوطلب جمعیت امام علی که در سال گذشته و با وجود خطرات ناشی از بیماری کرونا، تخصص خود را در راه مبارزه با معضلات اجتماعی به‌ کار گرفته‌اند و افزون بر درمان بیماری‌های جسم و تن حاشیه‌نشینان، به درمان روح جامعه خویش همت گمارده‌اند، تشکر کنیم.

عزیزانی که به لطف حضورشان سالانه به طور میانگین ۶۰۰ زن و کودک تحت حمایت جمعیت امام علی در خانه درمان این جمعیت از خدمات تخصصی دندانپزشکی چون انواع ترمیم، درمان ریشه، کشیدن دندان، جرم‌گیری، عصب‌کشی و جراحی قرار می‌گیرند.

تنشان سلامت و قلبشان سرشار از سرور عاشقانه باد که در این روزگار، چراغ عشق انسانی را روشن نگه داشته‌اند.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *