نوجوانانی که با پیگیری‌های جمعیت امام علی به جای اجرای حکم قصاص، بخشیده شدند اکنون کجا هستند؟

جمعیت امام علی، بررسی و تا حد امکان، کنترل وضعیتِ مددجویان را پس از آزادی، به عنوان مسئله‌ای مهم مدنظر دارد و می کوشد جوانانی که به زندگی باز می گردند، برای داشتن یک زندگی سالم راهنمایی و حمایت کند. در همین راستا پیش از اقدام برای جمع‌آوری وجه‌المصالحه، از مددجویان و خانواده‌هایشان تعهد گرفته می‌شود که همواره با تیم مددکاری طرح طفلان مسلم در ارتباط بمانند.

بسیاری از این افراد شرایط بسیار سختی را در زندان در طی سالیان متمادی گذرانده‌اند؛ به طور مثال آن‌ها هر شب با کابوس اجرای حکمشان سر به بالین گذاشته‌اند و این کابوس حتی پس از آزادی آن‌ها را رها نمی‌کند. به همین منظور سعی می‌شود برای هر یک از آزادشدگان، یک عضو داوطلب به عنوان رابط تعیین شود. این عضو، امکانِ بهره‌مندی مددجو از مشاوره‌های درمانی تخصصی و اقدامات مددکاری ضروری را فراهم می‌نماید.

تیم مراقبت‌های پس از خروج، در زمینه مهارت‌آموزی و اشتغال آزادشدگان نیز فعالیت‌هایی انجام می‌دهد. به عنوان مثال، حدود ده سال پیش، یکی از مددجویان پس از آزادی، بلافاصله در طلافروشی یکی از خیرین طرح طفلان مسلم، مشغول به کار شد. امروز او تشکیل خانواده داده، فرزندی خردسال دارد و زندگی سالمی در پیش گرفته است.

برخی مددجویان نیاز فوری به پیگیری های پزشکی دارند. مثلا مددجویی دیگر، با یک بیماری نقص عضو از دوران کودکی گریبان گیر بود. پس از آزادی، آغاز به کار، با این نقص عضو برای وی مقدور نبود و از سوی دیگر، امکان مالی درمان خود را نداشت. لذا از طریق جمعیت به پزشک معرفی شده و به طور رایگان تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از بهبود، توانست مشغول به کار شود.

فراهم آوردنِ فرصت شغلی مناسب برای این جوانان از مهمترین اقدامات پس از آزادی است. لذا حمایت ها برای نجات این جوانان از چوبه دار، با مشارکت مردم در ایجاد اشتغال، تکمیل می‌گردد و تضمین آینده‌ای سالم را در پی خواهد داشت. بزرگوارانی که می‌توانند در این زمینه یاری‌مان کنند، حتما با روابط عمومی جمعیت تماس حاصل نمایند.

برای سهیم شدن در نجات جان یک نوجوان محکوم به قصاص به وبسایت بخشش sosapoverty.org/life مراجعه کنید.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *