حمله سازمان‌دهی شده از طریق پیامک‌های مخابرات

جناب آقای آذری جهرمی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

دیروز ۶ اردیبهشت ۹۷ ایمیلها، تلگرام، فیسبوک و لینکدین اعضای جمعیت امام علی و سازنده کانال تلگرام جمعیت امام علی به صورت گسترده مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

نحوه هک این حسابها بر پایه شنود پیامک‌ها است. دلایل زیر این گفته را اثبات می‌کند:

بعضی از اعضای هک شده، چند ساعت قبل و چند ساعت بعد از زمانی که هک و نفوذ به حسابها صورت گرفت، به اینترنت نه وایفای نه دیتا متصل نبوده‌اند. بنابراین امکان هک از طریق بدافزارهای اینترنتی وجود نداشته است. طبق ریز مکالمات سیمکارت‌ها، در زمانی که هک صورت گرفته و از طرف تلگرام و گوگل برای این سیمکارتها پیامک آمده، هیچگونه پیامک یا تماس خروجی وجود نداشته است. بنابراین هیچ بدافزاری از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک، پیامکهای ارسالی را به دیگری ارسال نکرده است و این کار تنها از طریق شنود ممکن بوده است. یکی از سیمکارتهایی که هک شده است، روی گوشی خاموش بوده است، بنابراین تنها راه شنود پیامک در میانه راه بوده است. در یک مورد سیمکارتی که به نام اعضا بوده اما در اختیار یکی از اقوام بوده، هک شده است. بنابراین این افراد به سامانه اطلاع از شماره موبایل‌ها از طریق کد ملی دسترسی داشته‌اند.

لذا خواهشمندیم نسبت به وقوع این فعل حرام (با توجه به سخنان رهبر کشور در چند روز اخیر) که با قانون اساسی کشور، منشور حقوق شهروندی و هرگونه حقوق انسانی مغایرت دارد، پیگیری‌های لازم را مبذول فرمایید. منتظر توضیح آن وزارتخانه در این خصوص هستیم.