نشست خبری چهارمین دوره لیگ فوتبال پرشین

نشست خبری چهارمین دوره لیگ پرشین

تاریخ : سه‌شنبه ١۶ مرداد، ساعت ١١

مکان : خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی شمالی، خیابان هشتم، پلاک ١۵ -روزنامه خبر ورزشی


با فوتبال، به سوی صلح

در ابتدای نشست میثم واحدی، مسئول کمیته ورزش جمعیت امام علی، با بیان این که فلسفه وجودی این مسابقات، حرکت در مسیر صلح‌آفرینی است و این امر از طریق ایجاد فضای ارتباطِ دوستانه میان اقوام و نژادهای مختلف ساکن در کشور انجام می شود، افزود: «علاوه بر این، ایجاد خودباوری، هویت مثبت و سازنده، عزت نفس و روحیه کار تیمی در کودکان و نوجوانان ساکن در حاشیه، از دیگر اهداف برگزاری لیگ پرشین است؛ ویژگی هایی که در محلات پرآسیب، می توانند فرد را از پرتگاه های بسیاری حفظ کنند».

مسئول کمیته ورزش جمعیت با تأکید بر این که وقتی اینگونه برنامه ها تبدیل به الگو و ساختاری رسمی در کشورمان شود و از همه مناطق محروم، قومیتهای مختلف ایران و نیز مهاجرین بتوانند مشارکت کنند، تغییرات سازنده ای رخ می‌دهد. ما در همین سه دوره گذشته لیگ پرشین شاهد بودیم که سیستان و بلوچستان معدن ناب و بکری از استعدادهای فوق العاده فوتبالی است و ما به خود می گفتیم چطور ممکن است آسمان فوتبال کشورمان تا کنون ستاره های پرفروغی از این سرزمین به خود ندیده است؟! یعنی ممکن است طی دهه های گذشته هرگز حتی یک استعدادیاب فوتبال به آنجا قدم نگذاشته باشد؟!»
میثم واحدی با یادآور شدن زندگی و سرگذشتِ بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند که با تمام سختی های زندگی، ستاره می شوند، تأکید کرد: « متاسفانه برای بسیاری از استعدادهای بی نظیر ورزشی در کشور ما که در مناطق محروم زندگی می کنند، راه نجاتی گشوده نمی شود و بدون هیچ حمایتی زیر فشارِ ساختارهای ناهمگون جامعه و فقدان عدالت اجتماعی، تباه می شوند و لازم است اصلاحاتِ بنیادینی صورت گیرد تا تخریب نوابغ در این نواحی متوقف شود».

یکی از بازیکنان: این چهار سال برگزاری لیگ، بهترین دوره زندگی ام بوده
?در ادامه نشست، بازیکنان تیم های مختلف جمعیت امام علی(ع) به بیان نظرات خود در خصوص این رخداد ورزشی پرداختند. از آن جمله “فرهاد” از نوجوانان عضو تیم ملک آباد کرج گفت: «سلام ، خوشحالم که برای چهارمین سال پیاپی در لیگ پرشین حضور دارم و این سال های حضور در باشگاه فوتبال جمعیت امام علی، بهترین سالهای زندگی ام بوده. خیلی خوشحالم که کنار شما هستم تا بیشتر تجربه کسب کنم و باز هم خوشحال از این که تیم های جدید به لیگ پیوستند. آرزو دارم از لیگ حمایت بشه و این لیگ جهانی بشه و بچه های دنیا کنار هم بدون هیچ مشکلی بتوانند در یک مستطیل سبز بازی کنند و این آرزوی من است».


خبرگزاری‌ها از نشست خبری چهارمین دوره‌ی لیگ پرشین می‌گویند:

خبرآنلاین: khabaronline.ir/detail/795371/sport/premiere-league

خبر فوری: khabarfoori.com/detail/514519

خبرگزاری مهر:mehrnews.com/news/4369403

 

 

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *