واکنش اعضا، فرزندان و مادران تحت حمایت جمعیت امام علی به حکم انحلال جمعیت

نتیجۀ بیش از ۲۰ سال فعالیت داوطلبانۀ جمعیت امام علی(ع) در محلات حاشیه و مناطق محروم کشور، نباید رای انحلال باشد!

نتیجۀ بیش از ۲۰ سال فعالیت داوطلبانۀ جمعیت امام علی(ع) در محلات حاشیه و مناطق محروم کشور، نباید رای انحلال باشد!


میان آشفتگی‌ها و دل‌هراسی‌های دنیا گیرافتاده‌ایم…
در دل‌هایمان ترسی موج می‌زند،
ولی در پس این ترس و حشت‌ها،
ردی از امید است، امید به این راه، امید به این خانه‌ها. خانه‌هایی که کودک بودند و جوان شدند‌، جوان بودند و پیر شدند. خانه‌ای که یاد داد فرق نگذاشتن به چه معناست.
حال این خانه‌‌ها در پس گفته‌های ناحق به دام افتاده است.
می گویند: عطر خوب شیشه خالی‌اش هم سال‌ها بوی خوب می‌دهد؛ آدم خوب هم همین است.
می‌دانیم این روزها امتحانی برای ماندن، محکم بودن و با اراده بودن است.
می‌دانیم کسی نمی‌تواند روشنایی و درخشش این خانه‌ها را در تاریکی‌های جهل این دنیا نادیده بگیرد.
ما باور داریم صدای حق همه را آگاه خواهد کرد…

نوشته یکی از دختران خانه ایرانی دروازه‌غار که از کودکی تا جوانی در این خانه قد کشیده

پی‌نوشت: کلیپی که مشاهده می‌کنید صحبت‌های مادران سرپرست خانوار خانه اشتغال دروازه‌غار، از مراکز کارآفرینی جمعیت امام علی(ع) است که سال‌ها در این خانه توانایی کسب کرده بودند و کسب درآمد داشتند. متأسفانه این جمعیت در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۱ در دادگاه تجدید نظر رای انحلال گرفت و از فعالیت آن جلوگیری شد.


خاموشی نور امید در محله دروازه‌غار

خانه ایرانی دروازه‌غار یکی مرکز جمعیت امام علی (ع) می‌باشد که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در محله دروازه‌غار تهران آغاز نمود. این مرکز در طی این ۱۱ سال کودکان بیشماری که در معرض آسیب‌های اجتماعی بودند را توسط اعضای داوطلب تحت حمایت خویش قرار داد و در زمینه بازگرداندن کودکان محروم از تحصیل به چرخه‌ی آموزش رسمی و اخذ اوراق هویت برای آنها و ارائه‌ی خدمات درمانی و مددکاری به کودکان و زنان قدم نهاده است. همچنین در طی این سال‌ها سعی کرده از طریق الگوسازی پیشگیرانه در مسیر کاهش معضلات اجتماعی موثر واقع گردد و با آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری، جامعه را برای حل مشکلات این محله همراه کند.

‼️اما در حالی که این خانه به طور جدی و گسترده درحال فعالیت بود با تایید رأی انحلال جمعیت امام علی(ع) در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۱ در دادگاه از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد. حال سوالی که شکل گرفته این است که پس از انحلال چه آینده‌ای برای فرزندان این خانه که در محله‌ای با انبوه معضلات، بالاخص معضل اعتیاد، زندگی می‌کنند رقم خواهد خورد و دلیل انحلال چیست و چه کسانی از این انحلال سود خواهند برد؟


دستاورد سالها تلاش این نهاد مردمی از نگاه مادران دردمند.

خانه ایرانی شهریار یکی از ۴۴ مراکز جمعیت امام علی است که در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد و ۵۷ خانواده و ۱۴۷ کودک را تحت پوشش خود دارد.

حال سوال این است، با رای به انحلال جمعیت امام علی(ع)، چه آینده‌ای برای خانواده‌ها رقم خواهد خورد؟


داستان زندگی هرکدامشان را که ورق بزنی درد کهنه‌ای سراسر وجودت را در هم می‌پیچد…

درد استخوان سوزی که در خانه‌های ایرانی جمعیت امام علی گوش شنوا و درمانی برایش یافت شده بود

اما یک شبه این خانه هم با یک حکم انحلال به یغما می‌رود و دوباره بی‌پناه می‌شوند حالا مادرانی که مثل هاجر، نگران فرزندانشان در بیابان، تنها افتاده‌اند و تنها چشمه امیدشان هم خشکیده است…

صحبتهای تعدادی از مادران اهوازی در راستای حکم انحلال جمعیت امام‌ علی(ع)


نگذاریم دستان درمانگر برای کودکان و زنان محلات حاشیه بسته شود

خانه ایرانی درمان یکی مرکز جمعیت امام علی (ع) می‌باشد که از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را به منظور توسعه عدالت درمانی آغاز نمود. این مرکز در طی این ۸ سال کودکان بیشماری که در معرض آسیب‌های اجتماعی بودند را توسط پزشکان، دندانپزشکان و سایر داوطلبان، تحت حمایت خویش قرار داد و در زمینه های مختلف درمانی ، ارائه خدمات دندانپزشکی، آموزش و مددکاری به کودکان و زنان قدم نهاده است. همچنین در طی این سال‌ها سعی کرده از طریق آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری، جامعه پزشکی را برای حل مشکلات محلات حاشیه همراه کند.

‼️اما در حالی که این خانه به طور جدی و گسترده درحال فعالیت بوده است با تایید رأی انحلال جمعیت امام علی(ع) در ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۱ در دادگاه از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد. حال سوالی که شکل گرفته این است که پس از انحلال چه آینده‌ای برای فرزندان و خانواده های تحت حمایت این خانه که با انبوهی از معضلات درمانی و اجتماعی و اقتصادی زندگی می‌کنند رغم خواهد خورد و دلیل انحلال چیست و چه کسانی از این انحلال سود خواهند برد؟


به نام خدای مظلومان

کودکان دیروز جمعیت

و

عکاسان و معلمان و نوازندگان و ورزشکاران و بازیگران تئاترِ امروز، سخن می‌گویند.

«تک تک ما مسئول جمعیت امام علی هستیم، هیچ کسی نمیتونه جمعیت رو تعطیل کنه، جمعیت فقط یه خونه نیست که بسته بشه، جمعیت قلبِ تک‌ تک ماست»

«آدم‌ها رو نمی‌تونید منحل کنید! پشت به پشت هم ایستادیم مثل کوه»


 

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *