جمع‌آوری امضا در راستای حمايت از جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع)

به نام خداوند هستی بخش

درخواست انحلال جمعیت امام علی (ع)، به عنوان یکی از خوشنام‌ترین، تأثیرگذارترین و شفاف‌ترین سازمان‌های مدنی تاریخ معاصر، آن هم در شرایطی که ایران ما بنابر آمار رسمی حدود بیست میلیون نفر حاشیه‌نشین دارد، عملی حیرت‌آور و افزودن بحرانی بر انبوه بحران‌های کشور است.
هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای نیز درباره این اقدام دور از تدبیر و ناامید‌کننده ارائه داده نمی‌شود؛ کسی نمی‌گوید چرا یک نهاد مردمی که شفافیت مالی و عملکردی آن زبانزد است، باید منحل شود.
ما به عنوان بخشی از شهروندان جامعه مدنی نسبت به تخریب این سرمایه اجتماعی میهنمان معترضیم. سرمایه‌ای که بیش از بیست سال عمر هزاران هزار تن از بهترین جوانانمان به پای جوانه زدن و ریشه گرفتن و قد کشیدنش هزینه شده و امروز زیر سایه بلندش، شش‌هزار کودک رنج‌دیده و صدها مادر سرپرست خانوار، اندکی از هُرم داغ کوره دردهای اجتماع، آسوده‌اند.
جمعیتی که در بیش از چهل نقطه پردرد کشورمان، خانه‌هایی پر از عشق و دانش و حمایت، برای کودکان و مادران برپا داشته و تمام اعضای آن داوطلبانه شب و روز خود را به پای این عزیزان گذاشته‌اند.
ما از سرمایه ارزشمندی به نام جمعیت امام علی دفاع می‌کنیم که علاوه بر نان، آب، غذا، سقف و آغوش مهر شدن برای آسیب دیدگان، صدای دادخواهی و محرومیت آنان را نیز به گوش مسئولان می‌رساند و روحیه مطالبه‌گری را در سرزمینی که به سکوت و انفعال و تماشا عادت کرده است، با تمام توان ترویج می‌کند.
ما مردم ایرانیم و این کارزار ماست برای حمایت از سازمان مردم‌نهادی که در سخت‌ترین لحظات بیست سال گذشته، با حفظ استقلال و پاکی و شفافیت خود، به خصوص در بحران‌ها کنار دردمندان و بی‌پناهان بوده است.
نگذاریم فردای ایرانمان، از نهادهای مدنی توانمندی که نه در حرف، که در عمل، تدریس عقلانیت و مهر و وطن‌دوستی و شرافت می‌کنند، تهی شود. این درخواست وزارت کشور را، نه قانونی، نه عقلانی و نه اخلاقی می‌دانیم. چراکه برای ما روشن است تخریب جمعیت امام علی به عنوان یکی از تکیه‌گاه‌های اندیشه و عشق این ملت، تنها به مصلحت دشمنان این آب و خاک است و بس.

امضا کنید: برای امضا کافی است نام و نام خانوادگی خود را در قسمت دیدگاه درج کنید. اگر توضیحات دیگری هم مد نظرتان هست در‌ همان قسمت ذکر کنید. دیدگاه و امضا شما پس از تایید نشان داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
حمایت مالی از جمعیت در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات

اطلاع‌رسانی، معرفی طرح‌ها، رویدادها و سایر امور تبلیغاتی یکی از بخش‌های مهم در هر مجموعه‌ای از جمله جمعیت امام علی (ع) می‌باشد. حمایت‌های شما در هر مقداری می‌تواند مفید و اثربخش باشد.

۱۰۰ پاسخ
  1. رامین
    رامین says:

    اینجانب رامین کوهکن کبیر از موجودیت “جمعیت امام علی” حمایت میکنم و از دولت‌ میخواهم این سازمان مردم نهاد را به حال خود وا گذارد و حتی به کمک برخیزد.
    کارهای عام المنفعه این سازمان خیریه و مردم نهاد انکار ناپذیر است.
    لطفا حمایت کنید نه سرکوب

    پاسخ
  2. حسین
    حسین says:

    من از چندی پیش با این سازمان آشنا شده ام و از آزارهای نهادهای امنیتی برای پلمپ کردن خانه های این سازمان که برای آموزش و تدریس و تغذیه کودکان کار و حاشیه نشین ایجاد شده خبر داشتم ولی فکر نمی کردم که روزی بخواهند این سازمان رو منحل کنند سازمانی که تا این حد می تونه برای جامعه و کودکان کار و حاشیه نشین آینده ساز باشه.
    این امضا را برای این میکنم که بگم رای دادگاه فرمایشی و سفارشی شما را قبول نداریم.

    پاسخ
  3. هادی دشتبان
    هادی دشتبان says:

    افتخارمیکنم که کشورم چنین نهادهای مردم جوش فعالیت میکنندومرهمی بردردهای مردم فقیرومستمندهستند.خداونددرراهی که انتخاب کرده اندپشتیبانشان باشد.

    پاسخ
  4. نیکی نامداری
    نیکی نامداری says:

    متاسفانه قدرت های متزلزل از جمع های مردمی هراسانند
    وگرنه در جای جای کشور فقر داره بیداد می کنه و دل مردم آزاده به درد میاد و دوست داره کمکی بکنه

    جمعیت امام علی در بین مردم به دنبال کمک کردن هست نه مثل بعضی افراد که در اتاق هاشون نشستن و فقط به دنبال پراکنده کردن مردمن تا قدرتشون حفظ بشه

    پاسخ
  5. ترانه تاجیک
    ترانه تاجیک says:

    بدون نهاد های مدنی زندگی از اجتماعی بودن خودش هر لحظه دور و دور تر می شود و بیشتر به سمت فردگرایی می رود…خواهان حفظ جمعیت امام علی هستیم

    پاسخ
  6. پریسا خانجانی
    پریسا خانجانی says:

    امید که این دادخواهی و مطالبه نتیجه بخش باشد.
    به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل / و گر مراد نگیرم به قدر وسع بکوشم

    پاسخ
  7. عالیه استیری
    عالیه استیری says:

    من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد؟
    جمعیت امام علی برای جلوگیری از تکرار چرخه فقر و برای اشاعه فرهنگ خیر و نیکی تلاش می‌کند برای کودکان ایران که آینده‌سازان کشورند.
    سد نشویم بر این جریان عاشقی!

    پاسخ
  8. عالیه استیری
    عالیه استیری says:

    من اگر‌بنشینم‌تو اگر‌بنشینی‌چه کسی‌برخیزد!
    جمعیت امام علی برای اشاعه فرهنگ خیر و نیکی و جلوگیری از تکرار چرخه فقر تلاش می‌کند برای کودکان ایران تلاش می‌کند که آینده‌سازان کشورند. سد نشوید بر این جریان عاشقی!

    پاسخ
  9. سارا رضایی
    سارا رضایی says:

    جمعیت امام علی، امید جامعه‌ای است که سخت‌ترین روزها را طی می‌کند. نوری است در سیاه‌ترین محلات

    پاسخ
  10. خاطره امیرخانی
    خاطره امیرخانی says:

    من به عنوان یک فرد ازین جامعه از سال ۱۳۸۶ از نزدیک شاهد فعالیتهای جمعیت امام علی بوده ام و به چشم خود تأثیراتی بیشماری را که بر کودکان بی پناه این آب و خاک داشته و مسیر زندگی آنها را از بدبختی مطلق به خوشبختی تغییر داده، دیده ام.

    متاسفم برای قوه قضاییه به خاطر چنین حکم ناعادلانه و عجولانه ای که صادر نموده و مخالفت خودم را با این حکم اعلام میکنم.

    پاسخ
  11. مریم افرافراز
    مریم افرافراز says:

    تمام کشور ها به نهاد مدنی نیاز دارند. نگذاریم یکی از بزرگ ترین و موثرترین این نهادها منحل بشه!
    6000 کودک در جمعیت به زندگی رسیدند

    پاسخ
  12. ميثم واحدى
    ميثم واحدى says:

    نهاد هاى مدنى مستقلي چون جمعيت امام على ضرورت جامعه ايران است و حقيقت مسوولانه بودن در كنار كودكان و ايستادن در كنار رنجهاى بشرى انحلال پذير نيست

    پاسخ
  13. سعیده محمدرضاخانی
    سعیده محمدرضاخانی says:

    جمعیت امام علی منحل شدنی نیست.حتی اگر اون چند خط رو باطل کنین، تا آخرین نفسهامون کنار بچه ها میمونیم
    یا علی

    پاسخ
  14. علیرضا دشتی
    علیرضا دشتی says:

    همگی باید از حق و حقوق کودکان تحت پوشش جمعیت امام علی دفاع کنیم

    پاسخ
  15. زهرا یوسفیان
    زهرا یوسفیان says:

    بدون دلایل قانونی رای به انحلال جمعیت امام علی داده شده و این غیر منصفانه س

    پاسخ
  16. ریحانه
    ریحانه says:

    ??

    انحلال جمعیت امام علی به مصلحت ایران نیست.
    به امید خبرهای خوب ?

    ریحانه یوسفیان

    پاسخ
  17. طیبه خورشا
    طیبه خورشا says:

    دنیای اطرافمان را با پرده ی سینما اشتباه گرفته ایم. یکی خاموش می شود… یکی فراموش می شود… یکی از گرسنگى می میرد… و ما… نگاه می کنیم..!

    پاسخ
  18. خدیجه عرب
    خدیجه عرب says:

    به نظر می رسد کار شتاب زده ای صورت گرفته.زیرا از طرف وزارت کشور اخیرا طرح خوبی در راستای حمایت از اقشار کم برخوردار به نام سامان به صورت پایلوت در برخی شهرها در حال انجام هست که می توانند تعامل خوبی با جمعیت امام علی داشته باشندو از تجارب این جمعیت بهره ها ببرند. بسیارامیدوارم که مشکل با درایت حل شود.

    پاسخ
  19. مصطفی اذانی
    مصطفی اذانی says:

    به پاس دوستي خدا بينوا و يتيم و اسير را خوراك مي‏دهند. “ما براي خشنودي خدا است كه به شما مي‏خورانيم و پاداش و سپاسي از شما نمي‏خواهيم
    انسان ، آيه ۹ – ۸ .

    پاسخ
  20. فرشاد امینی خواه
    فرشاد امینی خواه says:

    فعالیت جمعیت امام علی در کشور یک ضرورت است ، بنابراین این جمعیت منحل شدنی نیست

    پاسخ
  21. لیلا صادقیان
    لیلا صادقیان says:

    با نخستین نشانه‌های سپیده‌ْ‌دَم
    چشم‌هایمان را به نور عادت دهیم،
    وگرنه ظلمت
    ظلمتِ دیگری خواهد زایید. باید پشت به پشت هم در مقابل ظلم ایستادگی کنیم

    پاسخ
  22. علیرضا رئیسی
    علیرضا رئیسی says:

    من تعجب می کنم که آگاهی بخشی در رابطه با کودکان کار و ازدواجشون و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست شده سیاه نمایی و جرم!
    آقا بالاخره باید این مسائل گفته بشه، تحقیق و پژوهش بشه تا آگاهی جمعی بره بالا و بهش رسیدگی بشه یا نه؟ اصلا می خواید همچین مسائلی حل بشه؟ نمیشه که این بچه ها رو جارو زد زیر فرش تا کسی نبینه.
    اصلا مذهبتون رو بزارید کنار، نباید غصه آدم های دیگه که امکانات و شرایط رشد نداشتند رو بخورید؟ مگه خود شما افتخار نمی کنید شعر سعدی رو در سازمان ملل نصب شده؟
    مگه شما نمی گید زمین به مستضعفان به ارث می رسد؟ “ما مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم”
    حداقل اینو به مسئولان قوه قضاییه و وزارت کشور بگیم که دارید راه اشتباهی رو میرید و کارتون مصداق ظلم هست! اگر کار کسی به مذاقتون خوش نمیاد خب نیاد اما جلوی راه دیگران رو گرفتن و متوقف کردنشون چرا؟ وقتی این همه کودک نیازمند این کمک ها هستند؟
    من با اعتقادات و نیت های موسس و مدیرهای جمعیت هم کاری ندارم چون نمی تونم ذهنشون رو بخونم، فقط بر اساس کارها و نتیجه کارهاشون قضاوتشون می کنم و اینها در جایی که دیگران سازمان های عریض و طویل تشکیلی دادند، توانستند با کار مردمی و هزینه های پایین نتایج خوبی بگیرند.
    عصبانی هستم که چرا باید جلو کار همچین کسایی گرفته بشه؟
    این نفرات جمعیت (برخلاف شما) قدرتی ندارند که علیه چیزی اقدامی کنند، پس لطفا این ایده ها من درآوردی رو برای ما تکرار نکنید چون به اندازه کافی شنیدیم.

    پاسخ
  23. Roghayeh
    Roghayeh says:

    ✅ امیرالمؤمنین علیه السلام این گونه حکومت می کرد

    1⃣ قَالَ أَبُوجَعْفَرٍ الْبَاقِرُ علیه السلام :‏ لَقَدْ وَلِيَ عَلِیٌّ علیه السلام خَمْسَ سِنِينَ مَا وَضَعَ آجُرَّةً عَلَى آجُرَّةٍ وَ لَا لَبِنَةً عَلَى لَبِنَةٍ، وَ لَا أَقْطَعَ قَطِيعاً، وَ لَا أَوْرَثَ بِيضاً وَ لَا حُمْراً، وَ إِنْ كَانَ لَيُطْعِمُ النَّاسَ خُبْزَ الْبُرِّ وَ اللَّحْمَ، وَ يَنْصَـرِفُ إِلَى مَنْزِلِهِ وَ يَأْكُلُ خُبْزَ الشَّعِيرِ وَ الزَّيْتَ وَ الْخَلِّ.

    ❌ حضرت باقر علیه السلام فرمود: علی علیه السلام پنج سال حكومت كرد و هيچ خشت پخته و خشت خامى بر هم ننهاد، و هيچ ملكى را مخصوصِ خود نفرمود، و هيچ سرخ و سپيدى به ميراث باقى نگذاشت. به مردم نان گندم و گوشت مى‏ خورانيد، ولى چون به خانه خود برمى ‏گشت نان جو و سركه و روغن زيتون مى خورد.

    ? روضة الواعظين، ج ‏1، ص 117

    2⃣ عَنْ زَيْدِ بْنِ الْحَسَنِ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللهِ علیه السلام يَقُولُ‏: كَانَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَشْبَهَ النَّاسِ طِعْمَةً بِرَسُولِ اللهِ صلّی الله علیه و آله، كَانَ يَأْكُلُ الْخُبْزَ وَ الْخَلَّ وَ الزَّيْتَ، وَ يُطْعِمُ النَّاسَ الْخُبْزَ وَ اللَّحْمَ.

    ❌ حضرت صادق علیه السلام فرمود: امیرالمؤمنین علیه السلام از لحاظِ نوعِ غذایی که می‌خورد، شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود. آن حضرت خودش نان و سرکه و روغن زیتون می‌خورد، و به مردم نان و گوشت می‌داد.

    ? الكافي، ج ‏6، ص 328

    3⃣ قالَ أمیرالمُژمِنین علیه السلام: إِنَّ اللهَ جَعَلَنِي إِمَاماً لِخَلْقِهِ فَفَرَضَ عَلَيَّ التَّقْدِيرَ فِي نَفْسِي وَ مَطْعَمِي وَ مَشْـرَبِي وَ مَلْبَـسِي كَضُعَفَاءِ النَّاسِ كَيْ يَقْتَدِيَ الْفَقِيرُ بِفَقْرِي، وَ لَا يُطْغِيَ الْغَنِيَّ غِنَاهُ.

    ❌ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: خداوند مرا پيشواى خلقش قرار داد، و بر من واجب ساخت كه درباره خود، خوراك و پوشاكم، مانند مردم ضعيف و مستمند، بر خود تنگ بگيرم، تا فقير از فقر من پيروى كند، و دارایی ثروتمند سبب سركشى و طغيان وی نشود.

    ? الكافي، ج ‏1، ص 410

    اون اشخاصی که به نام دین و مذهب به مردم ظلم میکنن باید بفهمن که ظلم پایدار نیست
    اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخ
  24. پرنیان رستمی
    پرنیان رستمی says:

    خبر انحلال این موسسه بسیار ناراحت کننده است و بسته شدن آن دلیل منطقی ندارد.

    پاسخ
  25. نیما اسدی
    نیما اسدی says:

    اقای روحانی و مسئولین محترم لطفا جمعیت امام علی رو.منحل نکنید توروخدا

    پاسخ
  26. نوید
    نوید says:

    بیایید صدای مطالبه‌گری برای محرومان باشیم، ما به دعای این بچه ها و رحمت و کرامت خداوند ایمان داریم .

    پاسخ
  27. زهرا نوید
    زهرا نوید says:

    بیایید صدای مطالبه‌گری برای محرومان باشیم. ما به دعای این بچه ها و بزرگیه خداوند ایمان داریم .

    پاسخ
  28. زهرا نوید
    زهرا نوید says:

    بیاید صدای مطالبه‌گری محرومان باشیم . ما به دعای این بچه ها و به بزرگیه خداوند ایمان داریم .

    پاسخ
  29. یاسمین نوید
    یاسمین نوید says:

    حق مظلوم خوردن نداره.
    عدالتی بالاتر عدالت خدا نیست. خداوند عادله و هر کسی که باعث بانی این ظلم و مظلوم کشیه خودش جوابش رو از خداوند میگیره.

    پاسخ
  30. زهرا نوید
    زهرا نوید says:

    خداوند یاور مظلومان است . ما به دعا و نفس این بچه ها اعتقاد داریم و میدونیم که خداوند تقاص کوچکترین ظلمی در حق ای بچه ها را از عاملانش میگیرد.

    پاسخ
  31. ملیحه صمصامی فرد
    ملیحه صمصامی فرد says:

    در کشوری با مذهب شیعه که به نام دین و اسلام قوانین مدنی آن وضع میشود، جای بسی تاسف است که روش و مسلک امام اول شیعیان که دستگیری از یتیمان و بی سرپرستان بود جرم محسوب شده و جمعیتی را که هدف آن رسیدگی از دردمندان و ضعیف ترین اقشار جامعه است را منحل میکنند تا دیگر کسی صدای مظلومان را نشنود و از دردشان آگاه نشود .

    پاسخ
  32. آیدین بارنجی
    آیدین بارنجی says:

    زنده ایم به امید.
    انشاالله با درایت مسئولین و حمایت مردم ، امکان تداوم فعالیت جمعیت فراهم شود.

    پاسخ
  33. علیرضا دلال زاده
    علیرضا دلال زاده says:

    با درود و ادب
    با این رای مخالفم چون اقذامات قوه قضاییه در نقش مدعی العموم را مشروع نمی داتم.

    پاسخ
  34. علیرضا دلال زاده
    علیرضا دلال زاده says:

    با درود و ادب
    مخالفت خود را با انحلال این جمعیت با سابقه و خوشنام اعلام می کنم. ازآنجا که بیشتر اقدامات قوه قضاییه و نهاد های حاکمیتی نا شفاف و غیر عادلانه می دانم این حکم را هم حکومتی و ازنظر من مشروعیت ندارد. اگر هیات منصفه منصفانه شفاف این حکم را می داد می توانستم بپذیرم.

    پاسخ
  35. پیمان کریمی
    پیمان کریمی says:

    شرم کنید دست از دامان یک نهادِ مردمیِ خیّر بردارید. خود شما که کاری برای بی‌پناهان نمی‌کنید.

    پاسخ
  36. محمد جلیل زاده
    محمد جلیل زاده says:

    برای انحلال یه جمعیت به این گستردگی باید توضیحات دقیق ارائه بدن. همینطوری الله بختکی نمیشه ببندنش

    پاسخ
  37. ناشناس
    ناشناس says:

    به امید فردای روشن و برچیده شدن فقر و ستم بر مظلوم در دنیا و صلح جهانی

    پاسخ
  38. حمید حسنی
    حمید حسنی says:

    به عنوان یک دانشجو، فعالیت های این انجمن را مفید و سازنده دیدم.

    امید است در تجدید نظر، رای ها منفی شوند.

    پاسخ
  39. سیما صدر
    سیما صدر says:

    این حجم زیاد ظلم و بی عدالتی قلبم رو به درد آورده
    امیدوارم یه روزی بانیان این اتفاق نتیجه فشارها و کارهاشون رو ببینند.

    پاسخ
  40. مسعود جلیل وند
    مسعود جلیل وند says:

    تا قرون آخر ظلمی که میکنید رو پس میدید ، آقای قاضی و دوستان

    پاسخ
  41. احمد
    احمد says:

    خداوند خود در دنیا و آخرت جواب کسانی که به ناحق حق بچه های کار را پایمال میکنند خواهد داد

    پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    Want to join the discussion?
    Feel free to contribute!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *