«به مناسبت ۸ می، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر»

حضور بیشتر در مناطق محروم، انتظار از جمعیت هلال احمر

هشتم می به‌ عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر نام‌گذاری شده است. این سازمان بین‌‌المللی با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی براساس موافقت‌نامه ژنو در سال ۱۸۶۴ میلادی تشکیل شد.

صلیب سرخ و هلال احمر مجموعه‌ای از سازمان‌های با اهداف و اساس‌نامه‌ی مشترک می‌باشد که در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا نمایندگی‌های بومی دارند و به‌صورت بین‌المللی عمل می‌کنند.
از جمله اهداف این سازمان‌ها عبارتند از :
۱- برقراری صلح و تفاهم و دوستی میان ملت‌ها و مذاهب
۲- تسکین آلام بشری
۳- تامین احترام انسان‌ها
۴- حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه تبعیض میان آن‌ها

در سال‌های اخیر به دلیل حوادث طبیعی که در کشور ما رخ داده، نقش جمعیت هلال احمر ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
در حوادثی نظیر زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، سیل سراسری سال ۹۸، آنچه که به چشم ‌می‌آمد از یک‌سو انتظار از جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به موقع و کامل به همه نقاط بود و از یک‌سو دست به کار شدن نهادهای مردمی برای امدادرسانی به مناطقی که به نظر می‌آمد امداد رسانی کاملی هنوز انجام نشده است؛
اما این تجارب نشان دادند با توجه به گستردگی حوادث رخ داده در کشور، همکاری بین جمعیت هلال احمر و نهادهای مردمی بسیار می‌تواند امدادرسانی سریع‌تر و کامل‌تری را میسر سازد.

آموزش‌های همگانی به مردم قبل از رخ دادن حوادث می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات را در زمان حوادث کاهش دهد.
با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و احتمال وقوع بیشتر حوادث طبیعی، انتظار این است که جمعیت هلال احمر ایران، فعالیت‌های قبل از حوادث از جمله آموزش همگانی را مورد توجه قرار دهد، در مناطق محروم کشور حضور بیشتر و پررنگ‌تر داشته باشد، در رفع بسیاری از محرومیت‌ها در یک برنامه‌ی بلندمدت به صورت پیش‌گیرانه عمل کند و منتظر وقوع حوادث طبیعی برای ورود به یک منطقه نباشد.به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *