بیانیه جمعیت امام علی در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین

▫️ما به عنوان ساکنین این کره خاکی، جنگ یا هر اقدامی که زندگی و حیات ابنا بشر را به خطر اندازد محکوم کرده و به عنوان یک نهاد مدنی، هیچ‌گاه نمی‌توانیم حامی جنگ و اشغال نظامی کشوری باشیم.

◽️ما برای احقاق حقوق گروه‌های آسیب‌پذیر، داشتن جامعه‌ای عادلانه و فرصت‌های برابر تلاش می‌کنیم، به این امید که از خشونت و درگیری نظامی خبری نباشد.

◽️جنگ مصائب بسیار دارد، خشونت، خرابی، فقر، آوارگی و تباهی. هر جنگی بر نابرابری‌ها دامن می‌زند و دستاوردهای فعالیت‌های مدنی و مردمی را سال‌ها به عقب برمی‌گرداند.

◽️آثار جنگ تنها معطوف به جنگ افزار و تخریب فیزیکی نیست. خشونت جنسی در قبال زنان و تجاوز به کودکان، بخش دیگری از فجایع انسانی جنگ است.
علاوه بر این در پی جنگ، آسیب‌های اجتماعی نظیر کار اجباری و محرومیت تحصیلی کودکان افزایش می‌یابد.

◽️ به این دلیل و بسیاری از دلایل دیگر، به عنوان یک نهاد مدنیِ معتقد به ارزش‌های اولیه انسانی، این جنگ و هر جنگی که توسط نهادهای قدرت به راه افتاده و زندگی غیرنظامیان و علی‌الخصوص کودکان را به نابودی می‌کشاند محکوم می‌کنیم‌.

◽️ناگفته نماند که هیچ تفاوتی بین ارزش زندگی کودکان در کشورهای مرفه با کودکان سایر کشورها وجود ندارد و محکومیت جنگ و خشونت علیه غیرنظامیان نباید متاثر از نژاد، ملیت و مذهب افراد آسیب دیده باشد.

 

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *