گفتگوی وکیل جمعیت امام علی با امتداد

پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰

کیخسروی، وکیل جمعیت امام علی در گفت و گو با امتداد مطرح کرد:
منتظر تعیین وقت رسیدگی توسط شعبه ۲۸ تجدیدنظر استان تهران هستیم.
امیدواریم تا در مرحله تجدیدنظر به لایحه وکلا توجه شود تا گزارش‌های خلاف واقع مراجع نظارتی و امنیتی در رای نهایی به مانند رای شعبه ۵۵ دادگاه شهید بهشتی مبنای دادنامه قرار نگیرد.
با گذشت مدت نسبتا طولانی از زمان اعلام حکم انحلال جمعیت دانشجویی، مردمی امام علی(ع) توسط دستگاه قضائی و با شکایت وزارت کشور، این پرونده همچنان در کشاکش تعیین زمان رسیدگی در دادگاه تجدید نظر قرار دارد.
آرش کیخسروی، یکی از وکلای جمعیت امام علی(ع) با اشاره به این مسئله در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: در این مرحله، تعداد کثیری دادخواست به صورت خودجوش توسط داوطلبان، خانواده‌های دریافت کننده خدمات و دیگر اقشار مردم که انحلال جمعیت را به ضرر جامعه می‌دانستند در حال ثبت بود که قضات شعبه تجدیدنظر، طی مذاکره‌ با وکلای جمعیت، خواستار توصیه ما مبنی بر توقف ثبت و استرداد این دادخواست‌ها شدند.
وی افزود: قضات این شعبه اعلام کردند که در این فکر هستیم تا پرونده به کارشناسان خبره ارجاع و در فضایی بهتر و حقوقی‌تر رسیدگی شود. ما هم عینا تا آنجایی که می‌توانستیم، این تقاضا را به حضور مردم انتقال دادیم و همین امر موجب شد تا ثبت چند هزار دادخواست متوقف و تعدادی هم مسترد شود.
کیخسروی به عنوان یکی از وکلای جمعیت امام علی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم تا در مرحله تجدیدنظر به لایحه وکلا توجه شود تا گزارش‌های خلاف واقع مراجع نظارتی و امنیتی در رای نهایی به مانند رای شعبه ۵۵ دادگاه شهید بهشتی مبنای دادنامه قرار نگیرد.

این وکیل دادگستری در پایان نیز با اشاره به تلاش‌های معاونت حقوقی رئیس جمهور برای حل این پرونده و عدم همراهی وزارت کشور، یادآور شد: پس از صدور حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه ۵۵ مجتمع قضایی شهید بهشتی، جمعیت امام علی به دلیل میانجیگری معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای استرداد شکایت توسط وزارت کشور و در راستای مشی مدنی و منعطف خود، قدم‌های موثری برای اثبات حسن نیت برداشت که متاسفانه با فقدان عزم جدی و استقلال در وزارت کشور برای حل و فصل این پرونده، این تلاش‌ها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *