اقدامات جمعیت امام علی جهت کاهش شیوع ویروس کرونا

مجموعه اقدامات جمعیت امام علی در مقابله با ویروس کرونا در مراکز خود و سطح جامعه برای اقشار آسیب‌پذیر تا تاریخ ۱۳ اسفند ۹۸

مجموعه اقدامات جمعیت امام علی در مقابله با ویروس کرونا در مراکز خود و سطح جامعه برای اقشار آسیب‌پذیر تا تاریخ ۱۳ اسفند ۹۸

فراخوان کمک‌های نقدی و غیرنقدی (بهداشتی) جهت یاری‌رسانی به طبقات محروم جامعه؛ جهت پیش‌گیری از ابتلا به کرونا

فراخوان کمک های نقدی و غیرنقدی به طبقات مجروم جامعه جهت پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا

اقلام موردنظر در پک‌های بهداشتی خانواده که جهت پیش‌گیری از ابتلا به بیماری #کرونا توسط جمعیت امام علی در روزها و هفته‌های آتی (پس از توزیع اولیه‌ی روزهای گذشته) توزیع خواهد شد:

  • مایع ظرفشویی: ۱ عدد
  • پودر شستشوی دستی: ۲ کیلو
  • دستمال کاغذی: ۳ بسته
  • کیسه زباله رولی: ۲ بسته
  • صابون یا بدن‌شوی: ۳ عدد
  • مایع دست‌شویی: ۱ عدد
  • شامپو: ۲ عدد
  • ژل ضدعفونی‌کننده: ۵ عدد
  • دستکش لاتکس: ۱ بسته
  • وایتکس یا محلول حاوی الکل یا ضدعفونی کننده‌ی سطوح: ۱ عدد
  • ماسک (در صورتی که در بازار یافت شود.)

منظور از کمک غیرنقدی در این پوستر کمک به دریافت عمده‌ی محصولات بهداشتی بوده و از پذیرفتن سایر کمک‌های غیرنقدی به دلیل رعایت اصول بهداشتی معذوریم.

گزارش جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران جمعیت امام علی، روز یکشنبه ۴ اسفند

دغدغه‌های مطرح شده‌ی اعضا در جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران جمعیت درباره‌ی کرونا:

با توجه به شیوع گسترده و گسترش روزافزون بیماری کرونا، اعضای جمعیت امام علی(ع) در جلسه‌ای چهار موضوع مهم را به شور گذاشتند.

۱ـ موضوع اول، وضعیت فعالیت مراکز جمعیت امام علی در سراسر کشور بود. با توجه به اینکه تجمع کودکان در این مراکز هر چند با رعایت اصول بهداشتیِ کامل، ممکن است به نشر بیماری منجر شود جمع‌بندی این بود که کلیه‌ی کلاس‌های خانه‌های ایرانی جمعیت متوقف گردد و خانه‌ها به جز در موارد استثنا، برای مراجعات ضروری و پی‌گیری موارد حاد مددکاری، با رعایت کلیه‌ی پروتکل‌های ایمنی تعطیل گردند.

آموزش‌های لازم برای خانواده‌ها در اغلب خانه‌ها داده شده یا در حال انجام است و در ادامه، بسته‌های بهداشتی به خانواده‌ها تحویل داده خواهد شد؛ هم‌چنین یکی از دغدغه‌های مهم اعضا این بود که کودکانی که از محیط ضدعفونی شده با رعایت نکات بهداشتی رها شوند، مانند کودکان دیگر در خانه مستقر نخواهند شد؛ بلکه برخی خانواده‌ها آنها را مجبور خواهند کرد که ساعات بیشتری در خیابان کار کنند. برای حل این موضوع قرار شد مددکاران با خانواده‌ها تعامل بیشتری داشته باشند و موارد خیلی حاد مدنظر قرار گیرند.

۲ـ موضوع دوم، آسیب‌پذیری کودکان کار در مترو و خیابان و به خصوص کودکان زباله‌گرد در برابر بیماری بود. مقرر شد ضمن پی‌گیری ساختارمند از نهادهای مسئول برای مجبور کردن پیمان‌کاران به عدم استفاده از کودکان در این برهه، بسته‌های بهداشتی و تغذیه‌ای خاصی تهیه شده و بین کودکان توزیع گردد.

۳ـ موضوع سوم درباره‌ی خانه‌های اشتغال و وضعیت اشتغال زنان سرپرست خانوار بود. نکته‌ی مورد بحث، آسیب‌پذیری بیش‌تر زنان مراجع‌کننده به این خانه‌ها نسبت به عموم جامعه بود. سیستم ایمنی ضعیف، عدم امکان مراجعه به پزشک برای هر بیماری و احتمال بی‌خبری از ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سوتغذیه و زایمان‌های مکرر و اجبار به استفاده از حمل‌ونقل عمومی به دلیل هزینه‌ها از جمله شرایطی است که این زنان با آن مواجه هستند. از طرفی، گرانی و مخارج بالای زندگی، مخارج شب عید، اجاره‌خانه و… چالش‌هایی است که در صورت تعطیلی خانه‌های اشتغال، فشار مضاعفی را بر دوش زنان سرپرست خانوار وارد خواهد آورد.

یک مساله‌ی دیگر سفارش‌هایی بود که این زنان از مشتریان پذیرفته‌اند و متعهد به انجام گردیده‌اند. در زمینه‌ی خیاطی و مشاغل این چنینی ابتدا قرار شد برخی از امکانات به منازل این زنان منتقل گردد؛ اما با توجه به اعتیاد برخی همسران، کوچک بودن فضای خانه و عدم وجود جا برای چرخ و میز کار، حضور فرزندان کوچک، نبودن تعداد چرخ کافی برای همه با توجه به تعدد شیفت کاری این امر به طور کلی امکان‌پذیر نیست. لذا جمعیت با دو چالش عمده مواجه است:

با توجه به شرایطی که در حال حاضر حاکم است، برگزاری بازارچه‌ی بوی عیدی برای فروش محصولات هم در هاله‌ای از ابهام است و در این شرایط حتی اگر خانه‌ها تولید هم داشته باشند، نخواهیم توانست امکان فروش محصولات و تبدیل آنها به پول را فراهم کنیم. لذا درآمد این زنان که سفارش از بیرون نداشتند حتی با تداوم کارگاه‌ها هم تضمینی ندارد. امکان تعریف کار جایگزین در منزل برای این تعداد زن سرپرست خانوار نیز فراهم نیست.

فروش اینترنتی بر پایه‌ی زیرساخت مناسب، می‌تواند بخش کوچکی از این ضرر را جبران کند؛ اما راه حل مشکل نیست. بسیاری از اداره‌ها و کارگاه‌ها در شرایط کنونی با هزینه‌ی خود، محل کار را تعطیل کرده و برخی به دورکاری روی آورده‌اند؛ اما با این وضعیت یک سازمان مردم‌نهاد باید تصمیمات بسیار سختی را به تنهایی و بدون هیچ پشتوانه‌ای اتخاذ نماید. صحبت از بیش از ۷۰۰ خانواده است که زندگی‌شان بر گرده‌ی زنان خانواده و بر پایه‌ی اشتغالی است که زیرساختش را جمعیت فراهم می‌کند. کمک خیرین، کارآفرینان و صاحبان ایده در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. چگونگی حمایت در پست جداگانه ذکر خواهد گردید.

۴ـ در مورد زلزله‌ی آذربایجان غربی نیز تصمیم نهایی به گزارش اولیه‌ی تیم ارزیاب منوط گردید؛ اما جمعیت آمادگی ورود دارد. برای سیل نیز با توجه به تجربه‌ی قبلی تیم‌های امدادی مشخص و به حالت آماده‌باش درآمدند و قرار شد طبق نیازهای پیش‌بینی شده خریدهایی صورت گیرد.

پروتکل ایمنی جمعیت امام علی(ع) در مواجهه با شیوع بیماری کرونا کوید ۲۰۱۹ (نسخه ۱، ۵ اسفند ۱۳۹۸)

۱-کلیه فعالیت‌های جمعیت امام علی(ع) که به صورت جمعی و گروهی و تیمی انجام می‌گیرد متوقف و تعطیل خواهد بود.

۲-خانه‌های ایرانی و فعالیت‌های روتین آن‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد و حضور معلمان و کودکان در آن‌ها ممنوع می‌باشد.

۳-موارد حاد توسط مددکاران پیگیری می گردد. مددکار حاضر باید مجهز به دستکش و ماسک و لباس کاور مخصوص باشد که پس از خاتمه ماموریت به خانه علم جهت ضد عفونی مجدد تحویل داده شود.

۴-کل فضا و سطوح خانه هایی که به دلیل خاص مددکاری باید باز باشند، باید بطور کامل ضد عفونی گردد.

۵-از هر گونه تماس با خانواده ها و کودکان و خوردن و آشامیدن در منازل آن‌ها اجتناب گردد. رعایت نکات ایمنی بخصوص در ارتباط با کودکان و خانواده‌ها با هدف فرهنگ سازی اهمیت ویژه دارد.

۶-سرو غذای آماده گرفته شده از خیرین، نظیر نذورات و نیز دادن میوه و میان وعده باز در خانه ها ممنوع می باشد.

۷- توزیع قرص های مکمل و تقویت کننده با مشورت پزشکان خانه ها میان کودکان و خانواده هایشان توصیه می گردد.

۸-هرگونه اقدام برای ترویج نکات مهم لازم الاجرا در سطح محله نظیر نصب پوستر های آگاهی بخش و… توصیه می شود.

اقدامات خانه ایرانی لب خط شوش

پروتکل ایمنی جمعیت امام علی(ع) در مواجهه با ویروس کرونا پروتکل ایمنی جمعیت امام علی(ع) در مواجهه با ویروس کرونا

در راستای مصون ماندن کودکان و خانواده‌های تحت‌ حمایت در تاریخ ۹۸/۱۲/۹ درخصوص پیش‌گیری و اقدامات لازم پس از ابتلا، به‌ صورت حضوری به ایشان آموزش‌ داده شد.

تعداد ۹۰ بسته حاوی مواد شوینده، تراکت آموزشی و پرتقال بین خانواده‌ها در محله لب خط توزیع شد. هم‌چنین مواردی که دارای علائم بیماری بودند، شناسایی شده و درمان آنها پیگیری گردید.

مرحله‌ی دوم اقدامات خانه ایرانی لب‌خط شوش در جهت مقابله با کرونا، به همراه توزیع بسته‌های غذایی مخصوص شب عید

همچون سنوات گذشته ۳۳ بسته‌ی مواد غذایی در میان خانواده‌های مورد حمایت جمعیت در این محله، توزیع شد. با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت بهداشت، ۷۴ بسته‌ی کامل بهداشتی نیز در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

پیرو آموزش‌های اولیه‌ی مرحله‌ی اول درخصوص پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا، آموزش‌های تکمیلی ارائه شد.
هم‌چنین بین بازیکنان تیم فوتبال پرشین لب‌خط و کودکان مشغول‌به‌کار در کارگاه‌های این محله‌، ضمن ارائه‌ی آموزش‌های لازم، ۳۵ پک کامل بهداشتی و پرتقال توزیع گردید.

اقدامات خانه ایرانی خاکسفید

اقدامات خانه ایرانی خاک سفید جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

۶۵ عدد پک شامل مایع شستشو و میوه توسط چند تن از مددکاران، با رعایت نکات بهداشتی در بین کودکان و خانواده ها توزیع شد.هم‌چنین، توصیه‌های لازم به صورت حضوری و غیرحضوری جهت پیش‌گیری و آگاهی‌سازی به خانواده‌ها و کودکان و نوجوان خانه ایرانی خاک سفید داده شده است.

سری دوم توزیع اقلام بهداشتی و ارائه‌‌ی آموزش‌های پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا به ۶۵ خانواده‌ی ساکن در محله‌ی خاک‌سفید

پک بهداشتی شامل موارد زیر بوده است:

▫️مایع ظرف‌شویی
▫️پودر شستشو
▫️دستمال کاغذی
▫️کیسه زباله
▫️صابون
▫️مایع دست‌شویی
▫️شامپو
▫️پاک‌کننده‌ی چندمنظوره

این اقلام توسط چند تن از اعضای داوطلب خانه ایرانی خاک‌سفید، با رعایت نکات بهداشتی در بین خانواده‌های تحت حمایت در این منطقه توزیع شد.

اقدامات خانه ایرانی مولوی

با حضور مربیان خانه ایرانی مولوی، جلسه‌ی آموزش مسایل بهداشتی در خصوص پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا به کودکان و خانواده‌های آن‌ها، برگزار شد.

(به علت اهمیت بالای این موضوع، کلاس‌های آموزشی در نوبت‌های متعدد با تعداد نفرات کم برگزار شد.)

در این جلسه که روز یک‌شنبه، ۴ اسفندماه برگزار گردید، مربیان تمامی نکات ضروری در خصوص نحو‌ه‌ی شست‌وشوی صحیح دست‌ها، استفاده‌ی درست از ماسک، عدم حضور در مکان‌های شلوغ و… را به نوبت به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان خانه ایرانی آموزش دادند.

مربیان خانه ایرانی مولوی، آموزش و آگاهی‌بخشی صحیح و به دور از استرس‌های نابجا را وظیفه‌ی اصلی خود می‌دانند و در هر شرایطی، کودکان خود را تنها نمی‌گذارند.

همچنين در پايان صابون مايع و پرتقال، به خانواده‌ها داده شد.

اقدامات خانه ایرانی مولوی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا

اقدامات خانه ایرانی دروازه‌غار

• برای اینکه کودکان و نوجوان خانه ایرانی در مواجهه با این بیماری تنها نمانند ۸۰ پک شامل بروشور راهنمایی، پرتقال، ژل ضدعفونی کننده و مایع دست‌شویی بین کودکان و مادران سرپرست خانوار توزیع شد.

توزیع اقلام بهداشتی و غذایی در خانه اشتغال دروازه‌غار با کمک خیرین محترم؛
این اقلام شامل:

۱۶ پک مواد غذایی شامل:
▫️برنج ۱۰ کیلو
▫️روغن دولیتری یک عدد
▫️چای یک بسته
▫️عدس یک کیلو
▫️ماکارونی دو بسته
▫️مرغ دو کیلو
▫️ماهی دو کیلو
▫️شیرینی ۱/۵ کیلو
▫️شکلات نیم کیلو
▫️پرتقال ۲ کیلو
▫️آجیل دو بسته کوچک

۸۰ پک بهداشتی شامل:
▫️مایع دستشویی ۲ عدد
▫️ژل ضدعفونی یک عدد
▫️دستکش یک بسته

• نکات ایمنی لازم و راه‌های پیش‌گیری از ویروس کرونا نیز توسط اعضای خانه ایرانی دروازه‌غار به کودکان و خانواده‌ها آموزش داده شد.
• هم‌چنین در روزهای آینده، با تماس تلفنی ارتباط مددکاران با خانواده‌ها حفظ و این نکات برای آنها یادآوری خواهد شد.

اقدامات خانه ایرانی دروازه غار جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا

دور دوم توزیع پک‌های بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در محله‌ی فرحزاد توسط اعضای جمعیت امام علی

تعداد ۶۸ پک شامل مواد شوینده و بسته‌های بازی فکری، توسط مددکاران داوطلب خانه ایرانی فرحزاد در اختیار کودکان و خانواده‌ها قرار گرفت و نکات بهداشتی نیز به آنها توضیح داده شد.

پخش پک در محله حاشیه فرحزاد جهت پیشگیری کرونا

اقدامات جمعیت امام علی در کرج:

۱- توزیع قرص زینک و مولتی‌ویتامین بین کودکان و نوجوانان جهت بالا بردن سطح ایمنی بدن از چندی پیش

۲-برگزاری چندین کارگاه آموزشی جهت پیش‌گیری برای کودکان و مادران در خانه ایرانی و نمايش كليپ‌هاى بهداشتى و… با عناوین زير:

  • معرفی درست خصوصیات کرونا ویروس
  • نحوه‌ی پیش‌گیری از انتقال ویروس
  • پیش‌گیری‌ها و مراقبت‌های خانگی و جوشاندن سرکه در فضای خانه و نظافت و ضدعفونی کردن سطوح با الکل یا محلول وایتکس
  • آموزش عملی شستشوی دست‌ها
  • درست کردن محلول سرکه و نمک برای اسپری به دست‌ها بعد از شستشو
  • علایم ابتلا به کروید۱۹ و راه‌هاى مواجهه با آن
  • محافظت فیزیکی در مکان‌های عمومی

۳- توزیع صابون مایع بین خانواده‌ها

۴- ضدعفونی و تمیز کردن خانه ایرانی و محل غذاخوردن بچه‌ها، کلاس‌ها و نیکمت‌ها با کمک مادران

اقدامات پیش رو:

برگزاری دوباره‌ی کارگاه آموزشی برای کودکان و مادران جامانده از آموزش
توزیع پک بهداشتی شامل صابون مایع، ماسک و ژل شستشو (در صورت امکان تهیه) بین تمام خانواده‌های تحت حمایت (به اغلب داروخانه‌های شهر کرج و ملک‌آباد برای تهیه‌ی ژل شستشو برای خانواده‌های محروم مراجعه كرديم ولى نیافتیم!)
سر زدن به گاراژهای ضایعاتی (محل زندگی و کار کودکان و نوجوانان زباله‌گرد) جهت دادن آموزش پیش‌گیری و دادن پک بهداشتی (در صورت امکان تهیه)
صحبت با خانواده‌هایی که کودک درگیر چرخه‌ی کار دارند و تلاش جهت متقاعد کردن ایشان که حداقل مدتی این کودکان و نوجوانان در محل‌های عمومی و آلوده مشغول کار نباشند.
اقدامات خانه ایرانی ملک آباد جهت کاهش ویروس کرونا

حضور اعضای جمعیت امام علی در کارگاه‌های تفکیک زباله در شهر کرج و توزیع بسته‌های بهداشتی و تغذیه در میان کودکان، نوجوانان و افراد حاضر در این کارگاه‌ها و ارائه‌ی راهنمایی‌های بهداشتی در جهت پیش‌گیری از ابتلا به کرونا

خلاصه اقدامات اسفندماه ٩٨ جمعیت امام علی(ع) استان #البرز و خانه ایرانی ملک‌آباد کرج در راستای حمایت از خانواده‌ها و کودکان در پی شیوع کرونا

خلاصه اقدامات اعضای جمعیت امام علی در کرج جهت پیشگیری از کرونا

فاز بعدی فعالیت‌ها نیز هفته‌ی سوم فروردین‌ماه با پخش بسته‌های مواد غذایی، بهداشتی، محلول‌های ضدعفونی، دارو، پِیک بهاره و وسایل جدید آموزشی، تفریحی و فرهنگی بین کودکان و خانواده‌ها آغاز خواهد شد.

حفظ بقا در این شرایط برای کودکان و خانواده‌هاى ساكن محلات حاشيه می‌تواند بسیار سخت‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌شود!
سوتغذیه، بیکاری، اعتیاد، خشونت خانگی و … ممکن است محکم‌تر از کرونا سینه‌ی کودک یا زنی که مجبور به ماندن در خانه است را بفشارد.

حضور اعضا جمعیت امام علی در محلات شهرری و آموزش نحوه پیشگیری

آموزش و توزیع اقلام بهداشتی جهت جلوگیری از ویروس کرونا یکی از حقوق شهروندی این خانواده هاست اما باز هم از سوی سازمان‌های مربوطه نادیده انگاشته شده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا خانه‌ی ایرانی شهرری اقداماتی را انجام داد که شامل:

۱. تعطیلی کلاسهای آموزشی و لغو برنامه های گروهی خانه ایرانی شهرری (قلعه گبری و نفرآباد و خانه اشتغال) تا اطلاع ثانوی

۲. کارگاه آموزشی

۳. توزیع ۸۰ پک بهداشتی

۴. نصب پوسترهای اموزشی در محله

در کارگاه آموزشی، مطالبی راجع به اینکه کرونا چیست؟ ، علائم آن کدام است؟ ، راه‌های انتقال آن چیست؟ و علائم کرونا چه زمانی خود را نشان میدهند؟ توضیح داده شد.

در ادامه اقدامات پیشگیرانه مثل نحوه صحیح شست و شوی دست، نحوه صحیح استفاده از ماسک، دوری از محیط آلوده، برقرار نکردن تماس بدنی و دست دادن، بهداشت فردی، آموزش عملی استفاده از پد الکلی و… توضیح داده شد.
در پایان این کارگاه پک هایی با محتوای:

شامپو، صابون، مسواک، خمیردندان، مولتی ویتامین، فیفول، پد الکلی، دستکش لاتکس، حوله، لیف و شانه
به بچه‌ها داده شد.

پس از این کارگاه پوستر‌های آموزشی تهیه شده در سطح محله و برای آگاهی عموم نصب شد.

توزیع اقلام بهداشتی و آموزش نحوه‌ی پیش‌گیری به کودکان زباله‌گرد در سطح شهرری

در شرایط دشواری که جامعه با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، نان‌آوران کوچک بیش از پیش در معرض خطرند.

اقدامات خانه ایرانی احمدآباد مستوفی برای پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا در این محله

اقدامات خانه ایرانی احمدآباد مستوفی برای پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا

توزیع پک‌ بهداشتی و پک تغذیه و ارائه‌ی راهنمایی‌های پیش‌گیری از ابتلا به کرونا در محله‌ی احمدآباد مستوفی تهران، توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی

اقدامات خانه ایرانی احمدآباد مستوفی برای پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا

به منظور پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، توزیع نوبت دوم اقلام بهداشتی در تاریخ دوم فروردین ماه در خانه ایرانی احمدآباد مستوفی در سال جاری انجام شد.

بسته‌های حاوی نوشت‌افزار، کتاب و پیک‌های نوروزی برای روزهایی که ماندن در خانه برای همگان ضروری است، به کودکان داده شد تا علاوه بر اینکه کودکانِ خانه ایرانی از فضای آموزش و تحصیل دور نمانند، سرگرمی مناسب برای حضور در خانه داشته باشند.

سلامتی حق تمام اقشار جامعه است.

نوبت دوم توزیع اقلام در احمداباد جهت پیشگیری کرونا

آموزش نحوه‌ی پیش‌گیری از ابتلا به کرونا به کودکان زباله‌گرد در محله‌ی پاسگاه نعمت‌آباد، توسط اعضای خانه ایرانی احمدآباد

کودکان زباله‌گرد به علت محل کار و زندگی خود، که عموما در کارگاه‌های تفکیک زباله است، یکی از اقشاری هستند که بسیار در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف هستند.

توزیع پک مواد بهداشتی، تغذیه و ارایه‌ی توصیه‌های بهداشتی و راه‌های پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا در محله‌ی پاکدشت

توزیع اقلام بهداشتی و آموزش‌‌های بهداشتی به ۹۴ خانواده‌ تحت پوشش جمعیت امام علی پاکدشت توسط تیم مددکاری

توزیع پک‌های ویژه و آموزش‌های مخصوص جهت حمایت از کودکان درگیر زباله‌گردی نیز انجام شد.

اقلام خانواده ها :
-بروشور پیشگیری از ویروس کرونا
-مایع دستشویی ۱عدد
-پرتقال۲ کیلوگرم

اقلام پک کودک درگیر زباله گردی:
_ژل ضدعفونی کننده ۲عدد
_دستکش کار ۱عدد
_مایع دستشویی۱عدد
_شامپو ۱عدد
_پرتقال ۱ کیلوگرم
_کوله پارچه‌ای ۱عدد

اقدامات خانه ایرانی شهریار

این پک‌ها که شامل دستکش لاتکس، ژل بهداشتی شستشوی دست، مایع دست‌شویی و یک کیلو پرتغال بود، به همراه بروشورهای آموزشی بین ۸۹ خانواده در دو محله‌ی ویره و نصیرآباد توزیع گردید.

● عدم آگاهی خانواده‌ها از این ویروس و حضور کودکان در محله‌هایی که شرایط نامناسبی دارند، موجب نگرانی‌ست.

اقدامات خانه ایرانی شهریار

در تلاشیم تا در حد توان از ابتلای خانواده‌های محلات حاشیه به ویروس کرونا پیش‌گیری کنیم. حضور ارگان‌های دولتی جهت تکمیل این فرآیند در تمام محلات محروم کشور ضروری به نظر می‌رسد.

اقدامات خانه ایرانی طبرسی مشهد

در پی گسترش ویروس کرونا و امكان آسیب‌پذیری بیشتر ساکنین محلات حاشیه و سکونت‌گاه‌های محروم، به دلیل آگاهی کم‌تر نسبت به خطرات، اعضای خانه ایرانی طبرسی جمعیت امام علی(ع) مشهد اقدام به انجام موارد زیر کردند:

۱- توزیع قرص ویتامین بین کودکان و نوجوانان جهت بالا بردن سطح ایمنی بدن از چندی پیش

۲- برگزاری کارگاه آموزشی جهت پیش‌گیری از آنفولاآنزا و کرونا از چندین هفته قبل برای کودکان؛ هم‌چنین پس از کارگاه به کودکان ماسک داده شد.

۲- تماس تلفنی با خانواده‌ها و تشریح علائم بیماری، لزوم مراجعه به پزشک و راه‌های انتقال و پی‌گیری

۴- صحبت با خانواده‌هایی که کودک درگیر چرخه‌ی کار دارند و تلاش جهت متقاعد کردن ایشان که حداقل مدتی این کودکان و نوجوانان در محل‌های عمومی و آلوده مشغول کار نباشند.

بسته‌بندی ۲۵۲ بسته‌ی بهداشتی برای خانواده‌های تحت حمایت جمعیت امام علی(ع) مشهد برای پیش‌گیری از ابتلا به کرونا

⭕️ بسته‌بندی ۲۵۲ بسته‌ی بهداشتی برای خانواده‌های تحت حمایت جمعیت امام علی(ع) مشهد برای پیش‌گیری از ابتلا به کرونا

اقدامات پیش رو:

تماس تلفنی روزانه با خانواده‌ها و کودکان جهت یادآوری موارد بهداشتی

توزیع پک بهداشتی

نصب پوستر در محله به منظور آگاهی‌بخشی


اقدامات نمایندگی کرمان جمعیت امام علی در مقابله با کرونا در محلات حاشیه

• تهیه و توزیع ۱۱۱ پک‌ بهداشتی و تغذیه و ارائه‌ی راهنمایی‌های پیش‌گیری از ابتلا به کرونا در این محلات و در بین خانواده‌های تحت حمایت جمعیت امام علی(ع) ، توسط اعضای داوطلب در کرمان.
• هم‌چنین مددکاری کودکان و خانواده ها به صورت تلفنی و در صورت لزوم حضوری ادامه خواهد داشت.

اقدامات نمایندگی کرمان جمعیت امام علی در مقابله با کرونا در محلات حاشیه
◊ ضمنا تماس تلفنی به خانواده‌ها جهت یادآوری رعایت نکات ایمنی و بهداشتی صورت می‌گیرد.

اقدامات  جمعیت امام علی گرگان

توزیع پک‌های پیش‌گیری از ابتلا به کرونا در بین خانواده‌ها تحت حمایت

پک‌ها شامل: ٣ عدد مایع دست‌شویی، ٢ عدد شامپو، ٢ عدد صابون، ۴ عدد پودر رخت‌شویی، یک عدد دستمال کاغذی، ٢٠ عدد دستکش لاتکس، ١٠ عدد قرص زینک پلاس به تعداد هر عضو بزرگسال خانواده و دستکش ایمنی به تعداد افراد خانواده که مشغول به جمع‌آوری ضایعات هستند.

هم‌چنین توزیع دستکش ایمنی در سطح شهر در بین افراد در حال جمع‌آوری ضایعات صورت گرفت.

همراه با توزیع، توصیه‌های لازم به صورت پرینت‌شده تحویل داده شد و همین‌طور آموزش‌های لازم به صورت عملی صورت گرفت.

توزیع پک‌های پیش‌گیری از ابتلا به کرونا در بین خانواده‌ها تحت حمایت جمعیت امام علی گرگان

توزیع پک‌های پیش‌گیری از ابتلا به کرونا در بین خانواده‌ها تحت حمایت جمعیت امام علی گرگان

اقدامات خانه ایرانی سعدی در شیراز

بسته‌بندی و توزیع ۷۹ بسته اقلام غذایی و ۷۹ بسته اقلام بهداشتی به مناسبت عید نوروز و هم‌چنین پیش‌گیری از ابتلا به #کرونا در محله‌ی سعدی شیراز (توزیع مرتبه‌ی دوم پس از شیوع کرونا)

بسته‌بندی این اقلام روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه توسط اعضای جمعیت امام علی(ع) #شیراز در خانه ایرانی سعدی انجام پذیرفت. این بسته‌ها در روز ۲۸ اسفندماه میان خانواده‌های تحت حمایت جمعیت توزیع گردید.

اقدامات اعضای جمعیت امام علی در ایلام

توزیع ۸۰ محلول ضدعفونی در بین خانواده‌های محله‌های حاشیه‌ی ایلام برای مقابله با #کرونا و هم‌چنین توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی در میان تعدادی از خانواده‌های محروم دهلران، توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی (ع)

اقدامات اعضای جمعیت امام علی در ایلام علیه کرونا

پیش‌گیری از ابتلا به کرونا در محلات حاشیه‌ی اصفهان

عکس از مراحل بسته‌بندی و ‌توزیع ۴۰ بسته‌ی بهداشتی و غذایی برای پیش‌گیری از ابتلا به کرونا در محلات حاشیه‌ی اصفهان توسط اعضای خانه ایرانی جمعیت امام علی در این شهر؛

کاش روزی برسد که به دور از این بازار زباله‌ها، نفس‌هایتان بوی خوش بهار را حس کند.

اقدامات جمعیت امام علی جهت کاهش شیوع کرونا در اصفهان

هم‌چنین پوسترهای تصویری مراقبت و پیش‌گیری از بیماری، با رعایت کامل موارد بهداشتی توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی اصفهان در میان این خانواد‌ه‌ها توزیع گردید و آموزش‌های لازم جهت رعایت بهداشت فردی به اعضای خانواده‌ها و کودکان داده شد.

پیشگیری از کرونا در اصفهان

گزارش اقدامات جمعیت امام علی(ع) #اصفهان جهت حمایت از خانواده‌‌ها در سکونت‌گاه‌های فقیرنشین در پی بحران کرونا (همراه گزارش مالی)

تعطیلی خانه ایرانی (محله) زینبیه اصفهان از ابتدای اسفندماه
شناسایی ۴۰ خانوار با اولویت بالاتر در مناطق حاشیه‌ جهت یاری‌رسانی
ارسال وویس‌های آموزشی و خودمراقبتی به خانواده‌ها

خرید و بسته‌بندی اقلام غذایی و بهداشتی، همراه بروشورهای آموزشی پیش‌گیری از بیماری با رعایت نکات بهداشتی
توزیع ۴۰ بسته‌ی غذایی و ۴۰ بسته‌ی بهداشتی در محلات: زینبیه، پینارت، ملک‌شهر و رباط، جوی‌آباد همراه آموزش رعایت بهداشت فردی

توزیع ۱۵ بسته‌ی بهداشتی در کارگاه بازیافت زباله در حاشیه‌ی اصفهان همراه آموزش رعایت بهداشت فردی
تولید و ارایه‌ی محتواهای اثربخش، پیرامون آگاهی‌افزایی در مورد بحران #کرونا و آسیب‌های اجتماعی
تولیدمحتوا جهت آشنایی بیشتر مردم با فعالیت‌های انجام شده برای قشر آسیب‌پذیر

گزادش مالی خانه ایرانی اصفهان در زمان کرونا

روابط عمومی جمعیت امام علی اصفهان:
? 09131664786

محلات حاشیه تبریز و اقدامات اعضای جمعیت امام علی جهت پیشگیری کرونا

ویروس کرونا غنی و فقیر نمی‌شناسد؛ اما تراکم جمعیتی بالا، شرایط اقتصادی نامناسب، کمبود و گرانی امکانات بهداشتی، دسترسی محدود به اطلاعات، مشکلات تغذیه‌ای و سوتغذیه در مناطق حاشیه‌نشین از دلایلی‌ست که باید خطر شیوع ویروس را در این مناطق جدی بگیریم.

با توزیع پک‌های بهداشتی بین خانواده‌ها و آموزش نحوه‌ی مقابله با این بیماری در تلاشیم تا هر چه بیشتر مراقبشان باشیم.

اقدامات اعضای جمعیت امام علی در لرستان

توزیع ۲۰۰ عدد بن خرید ۵ میلیون ریالی، جهت خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در میان خانواده‌های نیازمند در استان #لرستان جهت تامین اقلام غذایی و بهداشتی در ایام قرنطینه و شیوع بیماری کرونا، توسط اعضای داوطلب جمعیت امام علی در این استان

این کارت‌ها در شهرهای زیر و در هر شهر به تعداد خانوارِ ذکر شده در مقابل هر شهر، توزیع گردیده است:

▫️خرم‌آباد: ۸۱
▫️بروجرد: ۲۳
▫️الشتر: ۳۰
▫️کوهدشت: ۱۰
▫️نورآباد: ۲
▫️پلدختر: ۳۴
▫️دورود: ۲۰

اقدامات پیشگیرانه کرونا در لرستان

آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا و توزی اقلام در محلات حاشیه بوشهر
اقشار آسیب‌پذیر همواره در معرض خطر بیش‌تری از نظر بهداشتی و درمانی قرار دارند. محیط زندگی آنها که همیشه از سوی نهادهای متولی با غفلت و کم‌توجهی بهداشتی مواجه است، سوتغذیه که آنها را در مقابل ابتلا به انواع بیماری مستعدتر می‌کند و عدم دسترسی به اطلاعات کافی، قشر محروم جامعه را در این شرایط شکننده‌تر می‌کند. رسیدگی به این اقشار، باید در الویت برنامه‌ریزی‌های بالادستی در چنین شرایطی قرار بگیرد.

اقدامات اعضای جمعیت امام علی در اهواز جهت پیشگیری از کرونا


جمعیت امام علی در روزهای گذشته ۲۵۰۰ بسته لوازم بهداشتی و تغذیه در میان خانواده‌های تحت حمایت خود و محلات حاشیه در سراسر کشور و ۲۸۷ بسته در میان کودکان زباله‌گرد (به همراه ارائه‌ی توصیه‌های بهداشتی) توزیع نمود؛ حاشیه‌نشینان اما قریب ۲۰ میلیون نفر هستند. باقی این فراموش‌شدگان را در این شرایط، چه کسی از عالم فراموشی بیرون خواهد کشید؟
۱ پاسخ
  1. احمد صفری‌پور
    احمد صفری‌پور says:

    سلام و خسته نباشید.
    با توجه به شرایط بد بازار، قرنطینه‌های نصف و نیمه و تعطیل شدن خیلی از کسب وکارها، کارگران توی بازار، کارگران نیمه وقت، دست‌فروش‌‌ها و خیلی‌ها دیگه که جزئی از نیازمندان حساب نمی‌شدن و با حداقل درآمد، با آبرو زندگی می‌کردن، الآن به نان شب نیاز دارن.
    من به سایت شما سر زدم، شاید ایده‌ای برای این کار داشته باشین ولی چیزی پیدا نکردم.
    یه مرکزی باید باشه که با تبلیغ مناسب، کمک هزینه ارزاق به درخواست کننده‌ها را از داوطلبین جمع کنه. درخواستها و پرداخت‌ها میتونه بلاعوض، قرض‌الحسنه بلاعوض با بازپرداخت‌های متفاوت و حتی وام کم بهره، باشه.
    شروع این کار اعتبار می‌خواد که من ندارم، ولی شما دارین.
    موفق باشید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *