خیمه‌گاه مهر سال ۱۴۰۰

پوستر خیمه گاه مهر ۱۴۰۰

گاه همدلی، بی‌پناهان را خیمه‌ای می‌گردد از جنس سرپناه…

طرح «خیمه‌گاه مهر» جمعیت امام علی(ع) هر ساله در ماه محرم به منظور تامین سرپناه برای زنان سرپرست خانوار، با همراهی خیرین در محلات حاشیه برگزار می‌گردد.

امسال نیز دومین طرح خیمه‌گاه مهر در انتظار هم‌دلی شما عزیزان است.

مبلع مورد نیاز طرح تامین شد

شماره کارت به نام جمعیت امام علی
۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸
لینک پرداخت:
donation.sosapoverty.org/projects/kheimegahmehr-1400

شماره تماس روابط عمومی:
۰۲۱۸۸۸۳۴۵۶۷


خیمه اول

خیمه اول سال ۱۴۰۰

پدربزرگ و مادربزرگی پیر و از کارافتاده از ملک‌آباد البرز، سرپرست نوه نوجوان و بیمار خود با هزینه درمانی بسیار بالا هستند.
نوه در دوران نوزادی و در حالی که در آغوش مادر بوده پدر و مادرش سربریده می‌شوند و مدتی از خون مادر تغذیه می‌کند و همین منشأ بسیاری از بیماری‌هایش می‌گردد‌.
از کودکی تحت درمان است و به تازگی بیماری دیستروفی(بیماری‌ای که باعث تحلیل تدریجی عضلات بدن می‌گردد) نیز در او تشخیص داده شده است.
نوه بزرگتر نیز سال گذشته در یک جشن عروسی‌ طی یک نزاع کشته شده است.
تنها منبع درآمد این خانواده کمک‌های عمو و جمعیت امام علی(ع) است.
اکنون برای تمدید قرارداد خانه استیجاری خود به همیاری نیاز دارند.

برآورد هزینه جهت تامین پول رهن خانه: ۲۰ میلیون تومان.

خیمه اول سال 1400

به مهر و همدلی خیمه اول استوار گردید تا پناه گردد…

به یاری شما عزیزان مبلغ لازم برای رهن خانه موردنیاز خیمه اول تأمین گشت و قرارداد سال گذشته اجاره خانه، با اضافه شدن یک بند و پرداخت ودیعه تمدید گردید.


خیمه دوم

خیمه دوم سال1400

مادری ساکن کرمان، که دو فرزندش را به تنهایی و با وجود آزارهای همسر معتاد بزرگ کرده است.
با وجود جدایی هنوز خانه‌شان رنگ آرامش به خود ندیده، یک فرزندش درگیر بیماری سرطان و فرزند دیگر با کودکی به منزل مادر پناه آورده‌اند.

تامین مخارج بیماری پسرش، و نگه‌داری از دختر و نوه‌اش کار آسانی نیست، مادر با پرستاری از افراد پیر در منزل درآمد ناچیزی دارد اما فقر روز به روز بیشتر بر روح و روان او چیره‌ می‌شود و هم‌اکنون برای تمدید اجاره محل سکونتشان به مشکل جدی برخورده‌اند.
با تامین مبلغ مورد نیاز برای رهن خانه، مادر از استیصال تامین ماهیانه اجازه فارغ می‌شود و شاید کمی بیشتر فرصت زندگی بیابد.

برآورد هزینه جهت تامین پول رهن خانه: ۲۰ میلیون تومان


خیمه سوم

خیمه سوم سال 1400

مادری ساکن سیستان و بلوچستان، سه فرزندش را بدون حضور پدر معتادشان، بر روی یک گاری تراکتور در دمای ۵۹ درجه بزرگ می‌کند.
کودکان در این محیط ناامن بارها در حین بازی توسط عقرب و مار گزیده شده‌اند‌، همچنین بخاطر آلودگی بالای محیط زندگیشان و وجود حشرات موذی، انواع بیماری‌های پوستی و عفونی در تن این کودکان پدید آمده است.
تنها منبع درآمد این خانوداه ۱۸۰هزار تومان یارانه است که حتی کفاف خورد و خوراک یک ماهشان را نمی‌دهد و بیشتر اوقات مادر و فرزندانش گرسنه سر به بالین می‌گذراند و از سوتغذیه و کم خونی شدید رنج می‌برند.

مبلغ مورد نیاز جهت ساخت اتاق سی متری قابل سکونت برای این مادر و فرزندانش: ۵۰ میلیون تومان


خیمه چهارم

خیمه چهارم سال 1400

مادر مبتلا به سرطان، ساکن تبریز که با وجود درد فراوان و نیاز به جراحی لحظه‌ای فرصت استراحت ندارد. سردرد و ضعف بینایی و خونریزی بینی متوالی دختر ۶ ساله‌اش و هزینه‌های درمان بیماری اعصاب و روان همسرش که به دلیل سانحه‌ای یک پا و کلیه‌اش را از دست داده، آسایش را از آنها دریغ کرده‌است؛ همچنین پسر ۱۱ساله خانواده سال پیش به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند از تحصیل بازمانده‌ است.

بخشی از منبع درآمد خانواده از کارهای نظافتی مادر و بخشی از زباله‌هایی است که پدر جمع می‌کند. انباشت زباله در محل زندگی‌شان سبب شده تا خانه بوی شدید تعفن دهد.
متاسفانه به علت عدم توانایی پرداخت اجاره، اجاره ماهیانه از پول رهن کسر شده و چیزی از آن باقی نمانده‌ است.

مبلغ مورد نیاز برای رهن خانه : ۴۰ میلیون تومان


خیمه پنجم

خیمه پنجم سال 1400

مادری دارای دو فرزند از محله مولوی تهران؛ بعد از فوت همسر معتادش، پدرشوهرش پسر ۱۲ساله‌اش را از او جدا کرده و اکنون پسر در روستای دورافتاده‌ای به دور از مادر و خواهرش زندگی می‌کند. فرزند دیگرش دختر ۱۸ ساله‌ای است که با وجود علاقه فراوان به تحصیل سال گذشته مجبور به ترک تحصیل شد ولی امیدوار است با کاهش بار هزینه‌های زندگی بتواند به چرخه تحصیل بازگردد.
مادر و فرزندانش در خانه کوچک ۵۰ متری استیجاری پدرش به همراه ده نفر دیگر زندگی می‌کنند. او به کمک جمعیت امام علی(ع) پختن نان را فراگرفته و اکنون در نانوایی مشغول به کار است و دخترش نیز در خانه اشتغال کار می‌کند. اما هنوز توان اجاره خانه‌ای را برای خود ندارند تا شاید اینگونه بتوانند پسرک را هم نزد خود بازگردانند.

مبلغ مورد نیاز برای رهن خانه : ۷۰ میلیون تومان


خیمه ششم

خیمه ششم سال 1400

مادری تنها و جوان ساکن اصفهان، که بار سنگین مشکلات زندگی را به امید آینده‌ی روشن دو پسر کوچکش به دوش می‌کشد. پدرِ خانواده که به شیشه اعتیاد داشت، پس از فروش تمام لوازم خانه، آن‌ها را ترک کرد.
دو کودک ماندند و مادری که از طریق نظافت در منازل و کسب درآمدی ناچیز، تمام توانش را صرف حمایت از آن‌ها می‌کند تا بتوانند به تحصیل ادامه دهند. مادری که پس از کورانِ حوادث و اعتیاد همسر، اکنون با معضلات بسیاری از جمله آزار و اذیت همسایه‌ها و فرزند کوچکش که مورد آزار جنسی پسرِ همسایه قرار گرفته، درگیر است.

برآورد هزینه جهت رهن سرپناهی امن: ۷۰ میلیون تومان


خیمه هفتم

خیمه هفتم سال 1400

خانواده‌ای پنج نفره ساکن شیراز، که دست‌فروشی مادر و گدایی دو فرزندش تنها منبع درآمد خانه است. پدر خانواده در زلزله بم دچار نقص عضو شده و آوار آسیب جدی به مهره‌های کمرش وارد کرده به‌طوری که توانایی کار ندارد.
بعد از زلزله به بوشهر و سپس به شیراز پناه بردند اما این‌بار آتش بلای جان‌شان شد و خانه‌شان در آتش سوخت و زندگی‌شان را خاکستر کرد.
با تامین مبلغ رهن خانه، فرزندان‌ مجالی برای درس خواندن و گدایی نکردن می‌یابند و کمی از نگرانی‌های مادر کاسته می‌شود.

مبلغ مورد نیاز برای رهن: ۴۰ میلیون تومان

خیمه هفتم 1400

خیمه هفتم 1400

به همت شما عزیزان مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای رهن خانه برای خانواده خیمه هفتم تأمین گردید و خانه‌ای برایشان اجاره شد.

 


خیمه هشتم

خیمه هشتم سال 1400

مادری دارای سه فرزند ساکن بوشهر که تلاش می‌کند با نظافت منازل هزینه‌های درمان و نگه‌داری از دو فرزندش که یکی از آن‌ها مبتلا به MS است و دیگری بر اثر تصادف از آسیب مغزی رنج می‌برد را فراهم کند؛ در حال حاضر تنها منبع درآمد خانواده نظافت خانه‌ها توسط مادر است.
چند سال پیش پدر خانواده تحت تاثیر مواد مخدر در حالی که فرزندانش در خانه بودند، خانه را به آتش کشید که باعث از بین رفتن خانه و وسایل‌شان شد. مادر با تلاش فراوان موفق شده بود خانه‌ای با حداقل وسایل برای کودکانش فراهم کند اما با ریزش سقف و دیوار برای بار دیگر آواره شدند، و اکنون به اجبار مهمان خانه بستگان هستند.

مبلغ مورد نیاز برای تعمیر یا رهن خانه: ۲۰ میلیون تومان


خیمه نهم

خیمه نهم سال 1400

مادری ساکن پاکدشت، که ۱۰سال پیش به دلیل اعتیاد از همسرش جدا شده است و به تنهایی سرپرستی تک پسرش را به عهده دارد. کودک از بدو تولد با آسیب عصب‌های صورت که احتمالا به دلیل ضرب‌ و‌ شتم‌های شدیدی که مادر در دوران بارداری متحمل گشته ایجاد شده است، دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.
مادر خانواده درآمد اندکی از راه نظافت منازل به دست‌ می‌آورد اما به دلیل آسیب‌هایی که همسر سابقش به دست و کمرش وارد کرده توانایی کار ندارد؛ در‌آمد این مادر و فرزند از یارانه و کار مادر مجموعا ماهانه ۳۰۰ هزارتومان است.
اکنون موقتا در خانه برادرش زندگی می‌کنند اما برادر عذرشان را خواسته و باید برای خود سرپناهی تهیه کنند.

مبلغ مورد نیاز برای رهن: ۶۰ میلیون تومان


خیمه دهم

خیمه دهم سال 1400

خانواده‌ای ۴ نفره ساکن بروجرد، که پدر خانواده پنج سال پیش طی سانحه‌ای در کارگاه بلوک‌زنی دچار معلولیت از ناحیه پا و انواع مشکلات ستون فقرات می‌شود؛ پس از آن به اجبار خانه‌نشین می‌شود و نیاز به دارو، درمان و فیزیوتراپی مداوم دارد. مادر خانواده نیز به سرطان گوارش مبتلا شده است.
در حال حاضر تنها منبع درآمد خانواده یارانه دولتی و گاهی کارهای خانگی مادر مثل پاک کردن سبزی و درست کردن رب است.

مبلغ مورد نیاز برای رهن: ۶۰ میلیون تومان

 

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *