دریده شدن و مرگ کودک ۸ساله‌ی زباله گرد توسط سگ‌های وحشی در میبد

روز جمعه، ۲۵ بهمن، یک پسربچه‌ی ۸ ساله، هنگام جمع‌آوری ضایعات در محله‌ی گود زباله خارج از محل مسکونی در کاشف‌آباد میبد، مورد حمله‌ی سگ‌های وحشی قرار گرفت و جان خود را از دست داد./ایلنا

مسئول محترم و ارگان ذی‌ربط
با سلام و احترام

با عنایت به دریده شدن و مرگ کودکی ۸ ساله در شهرستان میبد توسط سگ‌ها، به هنگام اشتغال به امر خطیر زباله‌گردی، مستدعی است به جهت شفافیت با مردم نجیب ایران و فراتر از وظایفی که جایگاه قانونی منصب حضرت‌عالی ایجاب می‌کند، به حکمِ مسلمانی به سوالات، ابهامات و نکات ذیل توجه فرموده و در صورت امکان، اگر موجب مزاحمت و اختلال در خدمت‌رسانی‌تان نمی‌گردد، توضیحات و پاسخ‌های لازم را در این خصوص مبذول فرمایید.

آیا جمع‌آوری و تفکیک زباله توسط کودکان، تاثیر تربیتی والایی دارد و در شکل دادن به آینده‌ای روشن برای فرزندان ایران مثمرثمر واقع می‌گردد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چرا این شیوه‌ی نوین آموزشی تنها در مناطق حاشیه حفظ و ترویج می‌شود و عزم ملی برای دعوت تمام کودکان به زباله‌گردی شکل نمی‌گیرد؟ در غیر این صورت و اگر زباله‌گردی را مصداق فعلِ منکر و مثال بارز نقض حقوق انسانی کودکان می‌دانید، بفرمایید برای ریشه‌کنی این پدیده، چه برنامه‌هایی تدارک دیده‌اید و چه زمانی نتایج این برنامه‌ها سرانجام آشکار خواهد شد؟

امنیت مناطق حاشیه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به عنوان مثال آیا آمادگی دارید فرزندان و نوادگان دلبند خود را به مدت یک ساعت با خیال آسوده در محله‌ی گود زباله خارج از محل مسکونی در کاشف‌آباد میبد به حال خود بگذارید؟

از آنجا که فرصت خدمت بسی مغتنم است و شیفتگی نسبت به این مساله، امکان هر گونه استعفا را از حضرت‌عالی سلب می‌نماید، آیا ممکن است حتی یک درصد، که پس از این واقعه‌ی خون‌بار، دست‌کم آن‌قدر در معرض عذاب وجدان قرار بگیرید که وعده‌ای قاطع برای عدم تکرار این فاجعه بدهید؟ البته وعده‌ای به جز مقصر دانستن سگ‌های ولگرد و کوشش برای معدوم ساختن این حیوانات زبان‌بسته که خلافِ انسان، از نعمت تعقل و درایت و قدرت مدیریت بی‌نصیب هستند.

راهکار طلایی و فوت آخر کوزه‌گری شما چیست که پس از تکه‌تکه شدن و زجرکش شدن کودکی هشت ساله که مشغول کسب روزی حلال از میان پس‌ماندهای شهری بوده، آرامش خود را حفظ می‌کنید، لبخند می‌زنید و به خود می‌بالید و در مواردی حتی آن‌قدر بر ضمیر پاک و روحیه‌ی خدمت‌گزار خود گواه هستید که در هر انتخاباتی کاندید شده و تصویر پرابهت خویش را به انضمام نگاهی به فرداهای روشن، بر در و دیوار شهر نصب می‌کنید؟

پیشاپیش نهایت امتنان خود را از صرف وقت و بذل توجه آن مسئولان محترم به این دغدغه‌های کوچک اعلام می‌داریم!

سربلند و برقرار باشید.
امضا: جمعی از شهروندان مستاصل که شنبه پس از شنیدن این خبر، دوباره از زندگی سیر شدند.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *